Wizards of the Coast wkracza na rynek gier wideo

lubiegrac gry fabularne Wizards of the Coast wkracza na rynek gier wideo
Wizards of the Coast wkracza na rynek gier wideo



redaktor | 29 lipca 2024, 09:00

Prezes i CEO Chris Cocks ujawnił podczas sesji pytań i odpowiedzi na konferencji wyników finansowych Hasbro za drugi kwartał 2024 roku, że studio zatrudniło doświadczonego menedżera Johna Highta z zamiarem wydawania jednej lub dwóch gier rocznie, począwszy od końca 2025 lub najpóźniej początku 2026 roku. Na ten cel przeznaczono roczny budżet w wysokości około 125 milionów dolarów.

„John, moim zdaniem, to świetny nabytek. Miał duży wpływ na wiele franczyz: Warcraft, Hearthstone, God of War, a nawet wracając do Command & Conquer. Pracował nad wieloma świetnymi projektami, co idealnie pasuje do strategii Wizards of the Coast, polegającej na rozszerzaniu świetnych marek mid-core i hard-core oraz digitalizacji tych marek” – powiedział Chris Cocks.

Wizards of the Coast, oprócz Johna Highta, zatrudniło również innych liderów studiów, takich jak Ames Kirshen, który odpowiadał za serię Batman: Arkham, oraz Jamesa Ohlena, który był Głównym Projektantem Kreatywnym w BioWare, odpowiedzialnym za pierwsze Baldur's Gate, Neverwinter Nights i Mass Effect.

Plany rozwoju

Firma inwestuje około 250 milionów dolarów rocznie, z czego połowa trafia do gier cyfrowych. Celem jest wydawanie jednej lub dwóch nowych gier rocznie, zaczynając już od końca 2025 roku. Wizards of the Coast prowadzi około 150 projektów gier, które są aktywne na rynku lub w fazie rozwoju.

Przeczytaj również:

 

Firma posiada takie studia jak Archetype Entertainment (pracujące nad sci-fi RPG Exodus przypominającym Mass Effect), Skeleton Key, Atomic Arcade (pracujące nad grą triple-A GI Joe opartą na postaci Snake Eyes), oraz Invoke Studios, wcześniej znane jako Tuque, obecnie pracujące nad nową grą triple-A Dungeons and Dragons na silniku Unreal Engine 5.

„Nie bez powodu jesteśmy numerem jeden wśród licencjodawców w tej branży. Myślę, że wkrótce będziemy jednym z czołowych wydawców i zamierzamy robić to dobrze i powoli” – dodał Cocks.

Kontynuacja Baldur's Gate

Wizards of the Coast prowadzi również rozmowy z różnymi partnerami w celu kontynuacji franczyzy Baldur's Gate, po decyzji Larian Studios o podążaniu własną drogą.

Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku Wizards of the Coast anulowało pięć gier, w tym dwa projekty Dungeons and Dragons rozwijane przez Hidden Path Entertainment i OtherSide Entertainment.

Mimo to, nowe potwierdzone plany sugerują, że te projekty zostały anulowane z powodu ich własnych problemów, a nie zmiany strategii firmy.

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

Tagi: D&D,
Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners