Wpływ sztucznej inteligencji na rozwój grafiki komputerowej według CEO NVIDIA

lubiegrac news Wpływ sztucznej inteligencji na rozwój grafiki komputerowej według CEO NVIDIA
Wpływ sztucznej inteligencji na rozwój grafiki komputerowej według CEO NVIDIA



redakcja | 17 września 2024, 09:00

Podczas konferencji Goldman Sachs Communacopia and Technology, CEO firmy NVIDIA, Jensen Huang, podkreślił, że sztuczna inteligencja (AI) odgrywa obecnie kluczową rolę w grafice komputerowej. Jak stwierdził, "nie możemy już tworzyć grafiki komputerowej bez wsparcia AI".

„Obliczamy jeden piksel, a resztę – aż 32 piksele – generujemy za pomocą sztucznej inteligencji. To niesamowite, jak stabilny i fotorealistyczny jest ten obraz. Jakość i wydajność są doskonałe, a zużycie energii znacząco mniejsze.”

Technologia DLSS 3 – nowy standard w grach komputerowych

Jednym z kluczowych rozwiązań oferowanych przez NVIDIA jest technologia DLSS (Deep Learning Super Sampling), która wykorzystuje AI do zwiększania wydajności w grach poprzez tworzenie nowych pikseli, co pozwala osiągnąć docelową rozdzielczość i liczbę klatek na sekundę. Wraz z premierą kart graficznych serii GeForce RTX 40, firma wprowadziła również Frame Generation – technologię, w której AI generuje całe klatki obrazu.

Przeczytaj także:

Wprowadzenie Ray Reconstruction umożliwia osiągnięcie niesamowitej jakości obrazu w grach takich jak Black Myth: Wukong z włączonymi wszystkimi ustawieniami na maksymalnym poziomie. Warto zaznaczyć, że AI jest wykorzystywana do przewidywania i generowania wielu pikseli na podstawie tych już obliczonych, co pozwala na oszczędność energii oraz skrócenie czasu przetwarzania.

Zastosowanie AI poza światem gier

Choć sztuczna inteligencja jest szeroko stosowana w grafice komputerowej, Jensen Huang wskazał na inne sektory, które również korzystają z jej potencjału. Pojazdy autonomiczne, robotyka oraz biologia cyfrowa to obszary, gdzie technologie AI i grafika komputerowa mają ogromne znaczenie.

NVIDIA rozwija swoje GPU nowej generacji o nazwie Blackwell, a nadchodząca seria GeForce RTX prawdopodobnie będzie jeszcze bardziej zintegrowana z AI, co można oczekiwać wraz z premierą DLSS 4 i nowymi formami renderowania wspieranego sztuczną inteligencją.

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: https://www.tweaktown.com

Tagi: Nvidia,
Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners