Spokojnie oczekujemy premiery, gdyż pośpiech nie jest tu wskazany... - Wrażenia z S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl z PGA 2023

lubiegrac publicystyka Spokojnie oczekujemy premiery, gdyż pośpiech nie jest
Spokojnie oczekujemy premiery, gdyż pośpiech nie jest tu wskazany... - Wrażenia z S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl z PGA 2023



Tamer Adas | 12 listopada 2023, 23:50

Drugim miejscem na całym świecie, gdzie gracze mieli okazję samodzielnie sprawdzić grę S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl były targi Poznań Game Arena 2023. To właśnie w stolicy wielkopolski można było się przekonać o tym, że przed GSC Game World stoi wiele miesięcy prac, nim doczekamy się premiery. Jeżeli autorzy nie zostaną zmuszeni do wydania tytułu wcześniej, fani mogą otrzymać tytuł naprawdę wierny poprzednim częściom...

Ukraińskie studio GSC Game World kontynuuje swoje prace nad przywróceniem marki S.T.A.L.K.E.R. Pomimo wielu problemów zespół wciąż dzielnie próbuje dokończyć swój tytuł. Ten można było sprawdzić podczas targów PGA 2023, choć nie było to łatwe zadanie, ponieważ do czterech stanowisk zgromadziła się wielka kolejka. Wyraźnie było widać, jaki tytuł cieszył się największym zainteresowaniem polskich graczy na stanowisku marki Xbox.

Po odczekaniu kilku godzin ostatecznie możliwe było zapoznania się z 15-minutową wersją demonstracyjną S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Autorzy zdecydowali się udostępnić dość znaną formułę ogrywania produkcji przez wspomniany okres, a grający otrzymali pełną swobodę działania, choć odbywało się to w ramach realizacji pewnego zadania. W razie zainteresowania spokojnie mogliśmy się zdecydować się podążyć w inną stronę.

Fabularnie w zasadzie nie doczekaliśmy się niczego poza krótkimi rozmowami, ale w zamian mogliśmy się cieszyć "mięskiem" w postaci przemierzania otwartego świata z niezłym arsenałem oraz ekwipunkiem. Pomimo niego od razu czujemy, że nie tylko walka jest wymagająca, ale bez dwóch zdań nie będziemy mogli ot tak strzelać jak szaleni do wszystkiego.

Zapoznaj się również z:

 

Początek był trudny z dostrzegalnymi kłopotami generowanymi przez anomalie czy dość proste dialogi odbywające się poprzez wypowiedzi na stojąco ze stateczną formą i postacią. Najwięcej dzieje się jednak w starciach. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl oferuje okazję do walki zarówno ze zmutowanymi psami, jak również i z różnymi grupami ludzi. Starcia są wymagające, nie ma w nich zbyt wiele miejsca na błąd czy przebywanie na w pełni otwartej przestrzeni. Przeciwnicy są bezwzględni, są tradycyjnie dla marki niezwykle skuteczni w działaniu, gdy zbyt długo przebywamy w ich zasięgu.

Ponownie przetrwanie wymagać będzie taktycznego podejścia, szczególnie z uwagi na to, że część rywali jest niezwykle agresywna, natomiast pozostali trzymają się na dystans oraz potrafią nieźle punktować nasze błędy. To sprawia, że jako gracze musimy bezpiecznie podchodzić do zagrożeń, gdyż w przeciwieństwie do cyklu Far Cry, wskoczenie do środka obozu czy pomieszczenia skończy się szybką porażką. Ograniczona amunicja w ramach demka była szerzej dostępna, ale i tak wybyło widać, że często o każdy nabój trzeba będzie zadbać.

Mechanicznie całościowy obraz tytułu był niezły i od razy przywodził na myśl Prypeć, ale obecne błędy i niedociągnięcia sprawiały, że zabawa nie była aż tak przyjemna. Było ich sporo, choć pod względem wydajnościowym gra trzymała się nieźle. Problemy z interfejsem, początkiem wersji demonstracyjnej czy też w ramach niektórych interakcji są jednak do poprawy, gdyż w ramach pełnego wydania nie będzie to po prostu akceptowalne. Prezentowany fragment jest znakiem tego, że jeżeli prace będą kontynuowane, spodziewać się możemy niezłego tytułu, jeżeli jednak premiera zostanie przyspieszona, tytuł może mieć problemy.

3 

Pod względem graficznym druga odsłona zapowiada się solidnie, ale z pewnością największe problemy dotyczą animacji. Widać, że niestety ten aspekt będzie odstawał, choć pozytywnym wskazaniem jego to, jak broń działa. Być może inne elementy zostaną jeszcze dopracowane, ale większe nadzieje miałbym względem ogólnej szczegółowości, mocniejszego postawienia na dodatkowe efekty czy też na lepsze tekstury oraz oświetlenie. Mroczna, często szarobura kolorystyka powoduje, że czujemy klasyczny klimat, jakżeż ceniony szczególnie w naszym regionie. Słabo prezentowało się udźwiękowienie, które w przypadku strzałów ma moc, ale w ogóle nie funkcjonowało informacyjnie, nie było przydatne podczas poszukiwania przeciwników i generalnie niezbyt dobrze radziło sobie z precyzją komunikatów. Poczuć można było, że niestety technicznie produkcja GSC Game World będzie pod tym względem technologicznie w tyle.

Pod wieloma względami S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl nie zapowiada się imponująco, ale... to tytuł w zasadzie w pełni poświęcony temu, aby oryginalną formułę przenieść w nowoczesne standardy. Przygotowana wersja naprawdę skutecznie realizowało to zadanie, choć już teraz można było się przekonać o tym, że studio czeka wiele miesięcy prac nad szlifowaniem rozgrywki oraz eliminacją błędów. O ile mechaniki są ewidentnie gotowe i mogą być tylko lepsze, o tyle ogólny stan zabawy wymagać będzie dodatkowych godzin. Jeżeli nie dojdzie do żadnego przyspieszenia procesu produkcji, otrzymamy naprawdę godną kontynuację, w innym przypadku gra może okazać się małym zawodem. Na tę chwilę na szczęście tego zagrożenia nie widać, zatem szanse na sukces są spore, choć bez dwóch zdań nie będzie to tytuł dla każdego.

Wyczekiwany S.T.A.L.K.E.R 2 Heart of Chernobyl ma zadebiutować w pierwszym kwartale 2024 r. na komputerach osobistych, Xbox Series X oraz Xbox Series S i w ramach  Xbox Game Pass.

 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners