Tamer Adas | 12 grudnia 2022, 06:00
Dzieciaki 9-15 lat najczęściej grają w wolnym czasie, a dla aż 81% z nich produkcje wideo stanowią ważny sposób spędzania czasu. To część z wyników badań przeprowadzonych w ramach akcji Polish Gamers KIDS 2022.
PURR Media oraz Polish Gamers Observatory zdecydowały się przeprowadzić badania wśród społeczności graczy, aby dowiedzieć się między innymi, z jakim medium swój czas najczęściej spędzają najmłodsi. Jak się okazuje, w największej ich ilości zabawę realizują w grach komputerowych, które są dla nich istotne.
Przeczytaj też:
W ramach siedmiorozdziałowej inicjatywy wypytano respondentów na temat rozrywki, poruszając różne tematy, w tym między innymi kwestie e-sportu, finansów czy nawet metawersum. Przy okazji dowiedzieliśmy się między innymi, że aż 46% chłopców zadeklarowało, że najchętniej w domu gra na tablecie czy telefonie (46%), a także spotka się z rówieśnikami (42%). W przypadku dziewczynek pierwsze miejsce zajęły spotkania z innymi dziewczynami (45%).
Granie jako takie daje młodzieży sporo przyjemności, choć zdecydowana większość rodziców nie jest zadowolona z tego faktu (zadowolonych było 18%. Co ciekawe, aż 49% dzieciaków gra z ojcem, natomiast 28% z matką, wspólnie z opiekunami zakupy gier wykonuje 38% odpowiadających. Zgodnie z deklaracjami aż 87% młodych graczy ma wyznaczony, ograniczony czas z grami wideo.
Aż 39% młodych graczy korzysta z PlayStation 4, na drugim miejscu znalazł się Xbox One (18%), natomiast sporą popularnością wciąż cieszy się... Xbox 360 (15%). Następnie odnajdziemy konsole nowej generacji (13% na PlayStation 5, 12% na Xboxie Series S oraz 8% na Xboxie Series X)oraz Nintendo Switch (12%).
Badanie przeprowadzono od 17 do 27 czerwca 2022 roku metodą CAWI na panelu Ariadna na próbie+1249 z bonusami i uwzględnieniem dodatkowych parametrów i specyficznych warunków.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: Informacja prasowa
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu