Microsoft ujawnił nowe informacje o Xbox Velocity Architecture w Xbox Series X, jednocześnie zapowiadając połączenie Xbox Game Pass z Project xCloud.
Gigant z Remond w swoim stylu zdecydował się zapowiedzieć na co będzie stawiał w najbliższych miesiącach, jednocześnie wskazując co będzie istotne.
Xbox Velocity Architecture i walka z "hejtem"
Pierwszą rzeczą jest zapowiedź, że firma będzie się starać w pełni kontrolować komentarze, wypowiedzi oraz opinie, dążąc do walki z szeroko rozumianym tak zwanym hejtem czy też nękaniem. Poza ogólnikami nie ma żadnego wskazania co zamierzają zrobić.
Xbox Velocity Architecture a zalety Xbox Series X
Phil Spencer zapowiedział, że za sprawą 12 teraflopów będziemy mogli liczyć na 120 klatek na sekundę czy też sprzętowy ray tracing w Xbox Series X, przy czym... jak już wiemy Assassin's Creed Valhalla może nie być odpalany w dobrym trybie w 60 klatkach na sekundę.
Kontynuowana będzie strategia udostępniania gier kreowanych przez Xbox Game Studios w dniu premiery w ramach abonamentu Xbox Games Pass, a przez "kilka najbliższych lat" możemy liczyć na kompatybilność pomiędzy Xbox One, a Xbox Series X.
Wsteczna Kompatybilność,. a Xbox Velocity Architecture
Wsteczna Kompatybilność tym razem obejmie aż cztery generacje, włączając w to także kontrolery z ósmej i dziewiątej generacji! Potwierdzono po raz kolejny, że w ramach Smart Delivery zawsze możemy liczyć na najlepsze wydania bez dodatkowych kosztów.
Xbox Velocity Architecture - szybkość, szybkość, szybkość...
Przy okazji potwierdzono, że dysk SSD NVME z 16 GB pamięci RAM GDDR6, mają zagwarantować graczom niespotykaną szybkość oraz brak ograniczeń, które dotychczas pojawiały się w grach.
Interesującym dodatkiem ma być sprzętowa, przyspieszona dekompresja dzięki której czasy pobierania i zapotrzebowanie na wolną przestrzeń znacząco się zmniejszą, zwiększając komfort graczy przy okazji wielu czynności.
Opóźnienia a Xbox Velocity Architecture
Dzięki interfejsowi API DirectStorage, programiści uzyskają większą kontrolę w dziedzinie ustalania priorytetów, dzięki którym opóźnienia znacząco się zmniejszą, co w połączeniu z Sampler Feedback Streaming (SFS) dostarczy nam lepszą jakość graficzną oraz ominięcie niektórych dotychczasowych problemów. Ma to być jedną z przewag Xbox Series X.
Po raz kolejny potwierdzono, tym razem już w pełnoprawnie, że abonament Xbox Game Pass zostanie połączony z usługą Project xCloud, dzięki czemu będziemy mogli liczyć na dodatkowe korzyści w przyszłości. Zapewne przynajmniej część gier będziemy mogli uruchomić za pośrednictwem tak zwanego grania w chmurze.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu