Wampiry w ciągu najbliższych miesięcy mają oficjalnie wrócić i być może zrobią to w dobrym stylu.... Zapowiedź Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2!
Autor: Światy alternatywne
Vampire: The Masquerade – Bloodlines to bardzo pozytywnie przyjęte przez graczy RPG akcji z 2004 roku, stworzone na podstawie klasycznego systemu Vampire: The Masquerade. Po piętnastu latach otrzymaliśmy informację o kontynuacji, która ma pojawić się na komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz Xbox One. Premiera Vampire: The Masquerade: Bloodlines 2 od studia Hardsuit Labs została zapowiedziana na pierwszy kwartał 2020 roku. Poza samą produkcją ogłoszone zostało także wsparcie dla modów oraz dwa małe i jedno duże DLC.
Z czym będziemy mieli do czynienia?
Gra, podobnie jak poprzednia część, będzie pierwszoosobowym RPG akcji osadzonym w Świecie Mroku (ang. World of Darkness), a teatrem naszych działań stanie się Seattle. Mimo widoku z oczu postaci mamy otrzymać także możliwość zobaczenia swojego protagonisty w pełnej krasie, a będzie nim świeżo upieczony wampir należący do kasty tak zwanych Thin Blood – termin ten oznacza słabego wampira drugiej kategorii. Będziemy musieli zatem udowodnić że nie jesteśmy byle kim. Na początku otrzymamy możliwość wyboru jednej z trzech dyscyplin rozwoju: mentalizm odpowiedzialny za posługiwanie się mocami telekinetycznymi, chirop teran który umożliwi nam przyzywanie hord nietoperzy oraz szybowanie lub nebulacja umożliwiająca władanie mgłą (lub samą przemianę w mgłę, co będziemy mogli osiągnąć wraz z rozwojem postaci). Wspinanie się po szczeblach wampirzej hierarchii z pewnością ułatwi nam dołączenie do jednego z pięciu wielkich klanów. Na dzień dzisiejszy poznaliśmy trzy z nich.
Brujah
Pogardzani przez pozostałe klany buntownicy, mało sympatyczni chuligani nie stroniący od brutalnej przemocy. Dołączenie do ich szeregów pozostawi nam niejaką niezależność z racji braku współpracy z pozostałymi kastami. Po wstąpieniu w ich szeregi otrzymamy wspomniane niżej moce. Potencję, dzięki której Bohater stanie się wielkim, bardzo umięśnionym i krwiożerczym twardzielem mogącym rozwalać ściany czy też wyrzucać w powietrze przeciwników dzięki Pięści Caina lub wywoływać fale uderzeniowe (ang. Earthshock). Akcelerację, która natomiast umożliwi nam błyskawiczne poruszanie się oraz spowalnianie czasu.
Tremere
Znani z poprzedniej części, nie budzący zaufania czarodzieje. Ich specjalnością jest Magia Krwi. Daje nam to dwie dyscypliny: taumaturgię oraz Auspex. Pierwsza pozwoli nam na przykład utworzyć przebijające przeciwnika kolce z własnej krwi czy wywołać u niego najpierw krwawe wymioty, by przy drugim użyciu umiejętności spowodować raniącą stojących blisko przeciwników eksplozję. Krew po skorzystaniu z jej mocy ma powracać do rzucającego czar. Auspex natomiast pozwoli naszemu bohaterowi wykrywać aury postaci (nawet przez ściany), oznaczyć kogoś jako potencjalny cel oraz wykryć jego mocne i słabe strony. Będziemy także mogli jako postać niematerialna przedostać się niepostrzeżenie do strzeżonych obiektów lub narzucać swoją wolę postaciom niezależnym.
Toreador
Znani jako „klan róży”, mieli spory wpływ na kształtowanie się wampirzej społeczności w Seattle. Obecnie pozbawieni władzy narażeni są na atak ze strony pozostałych klanów. Mają wręcz obsesję na punkcie piękna, w związku z czym nasze pojawienie się w towarzystwie wywrze spore wrażenie na innych, i to do tego stopnia, że nie będą oni zdolni skupić swojej uwagi na niczym innym poza podziwianiem w bezruchu naszej postaci. Pojawi się także możliwość przyciągnięcia do siebie grupy adoratorów, która odwróci od nas uwagę przeciwników. Poza tym będziemy mogli stać się niewiarygodnie szybcy, odbyć krótki sprint powalający oponentów stojących na naszej drodze oraz tworzyć dobrze nam znany z innych produkcji efekt bullet time.
Fabuła
Na dzień dzisiejszy nie wiemy o niej wiele. Zostaniemy wplątani w walkę o władzę w Seattle, co wymagać będzie pewnego zmysłu politycznego oraz umiejętności detektywistycznych, bowiem będziemy musieli wykryć spisek, w którego wyniku zapoczątkowana została potyczka pomiędzy frakcjami. Spotkamy ponoć kilku bohaterów znanych z poprzedniej części. Za fabułę odpowiedzialny jest między innymi Brian Mitsoda, który pracował także nad pierwszą odsłoną gry. Rozegranie głównego wątku fabularnego ma wystarczyć na 25 do 30 godzin, aby ukończyć grę na 100% powinniśmy dobrze się bawić przez jakieś 40h.
Muzyka i grafika
W Vampire: The Masquerade – Bloodlines muzyka grała bardzo dużą rolę w budowaniu klimatu gry, cieszy zatem fakt, że i tym razem odpowiedzialny za ścieżkę dźwiękową będzie Rik Schaffer. W listopadzie na iTunes ma trafić ponoć pełna ścieżka dźwiękowa z pierwszej części. Po ukazanych do tej pory materiałach możemy spodziewać się wielu efektownych scen, dbałości o szczegóły i pięknego Seattle. Miejmy nadzieję, że produkcja nie popełni błędu niedawnego Vampyra, który na przedpremierowych slajdach wyglądał dużo ładniej niż finalna wersja gry.
Podsumowanie zapowiedzi Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2
Na chwilę obecną nie wiemy nic więcej o Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 jednak wydawca i twórcy skutecznie podsycają głód graczy, racząc ich coraz to nowymi informacjami. Spodziewać się należy dynamicznego erpega z wieloma możliwościami rozwoju i potencjałem na wielokrotną rozgrywkę, cieszącej oko grafiki okraszonej klimatyczną muzyką, mocnych wrażeń, psychodelicznych akcji i całego morza krwi….
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu