Blackwood Crossing - solucja, poradnik

Autor: agusia16

Naszą przygodę z Blackwood Crossing, zaczynamy animacją, po czym przenosimy się do pociągu, by przejąć kontrolę nad nastoletnią Scarlett, która słyszy wołanie brata, Finna.

Zaczynamy więc!

Wyszłam z przedziału i powędrowałam korytarzem na prawo. Podniosłam leżącą na stoliku w przedziale tym tuż przy łazience zabawkę, królika, po czym otworzyłam drzwi łazienki, gdzie ukrywał się Finn, który szybko wymyślił kolejną zabawę. 

 Blackwood_Crossing_1a.jpg

Tym razem chciał, bym poszła za nim i uciekł. Ruszyłam zatem do przodu, podchodząc do drzwi kolejnego wagonu. W następnym przedziale znów bawiłam się z Finnem, wykonując wszystkie jego polecenia. Spojrzałam zatem w górę, w dół, otworzyłam okno z lewej strony, podniosłam leżący na stoliku ołówek ( nazwał mnie złodziejką) i w końcu otworzyłam drzwi wagonu. Pogadałam chwilę z bratem, wybierając dowolną opcję dialogową , po czym znów ruszyłam do przodu. Usłyszałam jak Finn mówi, bym nie spoglądała na prawo. Oczywiście to zrobiłam. W przedziale siedział chłopiec z głową królika. Czy to był Finn?

 Blackwood_Crossing_2.jpg

Obudziłam się znów w tym samym przedziale. Ponownie z niego wyszłam  i na korytarzu dostrzegłam tego samego chłopca/królika. Szłam w jego kierunku, a ten w sposób magiczny ciągle znikał mi z oczu. Nie rezygnowałam, szłam za nim dalej, aż usłyszałam krzyki Finna, zamkniętego w przedziale. Otworzyłam drzwi i zobaczyłam jak czarna maź wciąga mojego młodszego braciszka. Wcisnęłam Q ale nie udało mi się nic zrobić. 

 Blackwood_Crossing_3.jpg

Ponownie obudziłam się w moim przedziale. Znów go opuściłam i powędrowałam w lewo, w stronę Finna. Tym razem w przedziale zobaczyłam dwie nowe osoby. Byli to babcia i dziadek. Obydwoje mieli maski na głowach, zasłaniające im twarze. I wtedy Finn po raz kolejny zniknął, a między wagonami pojawiła się wyglądająca jak woda z bąbelkami, przesłona, uniemożliwiająca mi przejście.

Widziałam za nią w kolejnym wagonie inne osoby w maskach. Podeszłam zatem najpierw do babci, kliknęłam na nią, by posłuchać co mówi, a potem na dziadka, który jej odpowiedział. Przesłona zniknęła a babcia i dziadek w magiczny sposób zmienili miejsce.

Ruszyłam zatem do przodu. Tu natknęłam się na znajomą mi nauczycielkę, a także naszą mamę, tatę. Każdy z nich wypowiadał jakieś zdanie ( kliknij i wysłuchaj). Wiedziałam, że muszę połączyć ze sobą rozmówców. Kliknęłam zatem najpierw na mamę, w masce lwicy i tatę w masce lwa. Obydwoje zniknęli. W tym samym przedziale stał chłopiec w masce świni i znajomy mi już chłopiec/królik. Oni też mieli coś do powiedzenia. Ruszyłam przed siebie. Tu stała nasza nauczycielka i mój chłopak Cameron. Każde z nim wypowiadało pewne zdanie. Wiedziałam, że muszę połączyć kolejnych rozmówców. Kliknęłam zatem najpierw na nauczycielkę, którą połączyłam z chłopcem w masce świnki. Następnie kliknęłam na chłopca/królika, by wypowiedział swoją kwestię i połączyłam go z moim chłopakiem, który na głowie miał papierową torbę.

Postacie zniknęła, bariera też a ja mogłam ruszyć do przodu. Zrobiła to więc. Wszystkie osoby stały już w przedziale, więc posłuchałam co mają do powiedzenia (kliknij na każdą osobę), po czym ruszyłam do kolejnego wagonu. Czekał tu na mnie Finn i ....ja sama. We wspomnieniu Finna i chyba moim rozmawiałam przez telefon. Podobno coś obiecałam Finnowi. 

 Blackwood_Crossing_4.jpg

Finn znowu gdzieś mi uciekł, więc ruszyłam za nim. Tym razem działo się coś dziwnego. Zniką, pozostawiając po sobie jedynie liście. Wędrowałam więc za nim cały czas do przodu, widząc jak pociąg zmienia się w pełną zielonej trawy i znajomych mi rzeczy lokację. Mój braciszek zniknął, wspinając się po drzewie, po drabince. Podeszłam zatem bliżej, spróbowałam wejść na drabinę (kliknij) ale Finn chciał bym podała hasło. Niestety na razie go nie znałam. Porozmawiałam z nim wybierając jedną z opcji dialogowych ( z lewej strony pojawią się okienka, w których musimy umieścić przedmioty potrzebne nam do odgadnięcia hasła - zdjęcia). Wkrótce wiedziałam, że muszę odnaleźć cztery zdjęcia. 

- pierwsze odnalazłam na drzewie na które wszedł Finn, z tyłu:

 Blackwood_Crossing_5.jpg

- drugie leżało sobie spokojnie na stoliku i czekało na mnie;

 Blackwood_Crossing_6.jpg

- trzecie ktoś przykleił na ścianie wagonu z prawej strony;

 Blackwood_Crossing_7.jpg

- czwarte znalazłam w szklarni dziadka, w której dokładnie się rozejrzałam, leżało sobie na półce.

 Blackwood_Crossing_8.jpg

Podeszłam więc ponownie do drzewa, na którym ukrywał się Finn, ponownie kliknęłam na drabinę i pojawiło się moje zadanie. Aby odgadnąć hasło, musiałam ułożyć pewną historię, naszą wspólna zabawę w walkę ze smokiem. W tym celu klikałam na zdjęcia w kolejności (wybieramy odpowiednie przyciski na klawiaturze):

Bluback (A);

Wuboods (D);

Fubor (S);

Eveber (W)

 Blackwood_Crossing_9.jpg

Drabina zjechała na dół, więc mogłam wejść na górę, by trafić do domku na drzewie. Tu na pufie siedział Finn i coś rysował. Ponownie pojawiło się wspomnienia. Porozmawiałam z Finnem, który chciał bym znalazła nożyczki, które podobno były gdzieś w planetarium. Przyjrzałam się najpierw rzeczom na dole, po czym weszłam po kolejnej drabince na górę, do planetarium, gdzie na taborecie leżały nożyczki, które podniosłam. 

 Blackwood_Crossing_10.jpg

Zeszłam na dół i ponownie zagadałam do brata. Tym razem chciał bym znalazła taśmę klejącą. Tę podobno zabrał Rosco. Podeszłam zatem do półki z lewej, gdzie stał pies zabawka i z jego pyska zabrałam taśmę klejącą

 Blackwood_Crossing_11.jpg

Podeszłam do brata, pogadałam z nim i już wiedziałam, że mamy wspólnie robić papierowego motyla (kliknij na stół). Aby motyl pojawił się na kartce wciskałam na przemiennie klawisze A i D, w między czasie rozmawiałam z Finnem,  wspominając to co wydarzyło się w pociągu i rodziców. 

 Blackwood_Crossing_12.jpg

Gdy motyl już widniał na kartce, pozostało go wyciąć (klikaj lewym przyciskiem myszy). Gdy zajmowałam się wycinaniem, znów porozmawiałam z braciszkiem, po czym  wciskając klawisze A i D uruchomiłam motylka. Finn próbując zrobić to samo uszkodził motylka ale ożywił go w sposób magiczny. Zauważyłam niebieską poświatę i motyl ożył. Okazało się, że ja także mogę to zrobić. Kliknęłam na motyla, po czym wcisnęłam klawisz E (aktywujesz moce Scarlett). 

 Blackwood_Crossing_13.jpg

Kolejny raz pojawiło się wspomnienie i gdy motyle zostały zniszczone, próbowałam je jakoś ożywić, klikając kilka razy E. Ale nic się nie stało, a Finn wpadł w złość, zaczął wszystko przewracać, po czy wyciągnął zapalniczkę i podpalił domek na drzewie.

Znów obudziłam się w tym samym przedziale. Opuściłam go i ruszyłam za Finnem, czyli w prawo. Ten jednak zamknął mi drzwi tuż przed nosem. Zapukałam, ale nie otwierał. Spojrzałam na dziurkę od klucza. Potrzebny mi był klucz. Powędrowałam więc do schowka z środkami do sprzątania i z marynarki konduktora wyciągnęłam klucz. 

 Blackwood_Crossing_14.jpg

Wróciłam do drzwi, otworzyłam je za pomocą tego klucza i weszłam do wagonu. Tu znów znajdowały się znane mi już osoby, których dialogi musiałam ze sobą połączyć. Finn po raz kolejny uciekł. Klikałam zatem na :

Strona: «1234»
Legenda:

Blackwood Crossing, to przygodowa gra stworzona przez niezależne studio deweloperskiego PeperSeven, powstałe z byłych pracowników Black Rock Studio. Jest to  gra nastawiona na fabułę i wzbudzanie w graczach wszelakich emocji.

Wcielamy się w niej w dwójkę osieroconego rodzeństwa, dorastającą rudowłosą Scarlett i jej sporo młodszego brata, Finna. Z powodu życiowych zawirowań i z pewnością różnicy wieku, dzieciaki oddalają się od siebie. W pociągu, który okaże się być magiczny, spotykają równie magiczną, tajemniczą postać chłopca/królika. Podróż zbliży ich ponownie do siebie i odbuduje przerwaną, emocjonalną więź.

Gra nie jest klasycznym point and clickiem. Obsługujemy ją za pomocą klawiszy WSAD. Nieliczne przedmioty trafiają do niewidocznego graczom ekwipunku, który otwierany jest za pomocą przycisków strzałek. Moce Scarlett, którą jedynie sterujemy, aktywujemy za pomocą przycisków Q i E

Blackwood Crossing jest grą łatwą. Poradnik, który właśnie przeglądasz pomoże Ci jednak przejść grę w razie jakiś problemów. Istotne dla rozgrywki elementy zostały odpowiednio zaznaczone:

- zbierane przedmioty - pogrubienie, kolor czerwony;

- łączenie dialogów między postaciami -  pogrubienie, kolor zielony;

- zagadki - pogrubienie

Wymieniaj punkty na nagrody