autor:agusia16
Londyn 6 września 1894 roku
Grę rozpoczyna animacja, w której doktor Watson budzi się z kolejnego koszmaru.
W następnej lokacji widzimy już Watsona zmierzającego do mieszkania na Baker Street i stojącego w oknie, kompletnie znudzonego Sherlocka Holmesa. Doktor po zjedzeniu śniadania wychodzi na umówione spotkanie, a my przejmujemy kontrolę nad detektywem.
Sterujesz Sherlockiem Holmesem
Baker Street
Zabieramy z biurka pudełko zapałek, po czym opuszczamy mieszkanie. Na ulicy do naszych uszu dochodzi głos gazeciarza, zachęcającego do kupienia dzisiejszej gazety. Podchodzimy zatem do chłopca i nabywamy gazetę.
Dzięki niej dowiadujemy się, że w Londynie przebywa członek rodziny królewskiej. Sherlock zleci gazeciarzowi i jego bandzie, by ci zebrali więcej faktów na temat tego zdarzenia.
Do dokumentów trafia „ Gazeta Starnd”. Czytamy ją, po czym udajemy się na ulicę Melcombe Street i kierujemy się przed siebie zmierzając do stojącej na ulicy kwiaciarki, którą Holmes przywita, po czym skręcamy w prawo i wchodzimy do księgarni Bernesa.
Księgarnia
Od progu wita nas właściciel księgarni, który poleca Holmesowi nowe książki, czyli książkę o rybach i o piratach. Musimy je odszukać. Obydwie znajdziemy niedaleko biurka właściciela księgarni. Zabieramy zatem książkę „Morska Fauna” i „Książkę o Piratach”. Do ekwipunku trafia rozdział książki „Zdesperowani Piraci” oraz „Szczegółowe ryciny oraz dane anatomiczne podwodnej fauny. Tom II”. Zanim wyjdziemy zerkamy jeszcze na drabinę, na której widoczny jest odcisk skórzanego buta. Sherlock Holmes zastanawia się, czy ktoś z niej nie spadł? Zerkamy także na zeschły kwiatek stojący na parapecie, po czym rozmawiamy ponownie z Barnesem, który okazuje się jest zakochany w kwiaciarce. Wracamy w stronę mieszkania i zauważamy wołającego nas Watsona. Podchodzimy więc do niego. Stoi przed bramą posiadłości kapitana Stenwicka, którego zdenerwował się pewnym zdarzeniem. Watson ma nadzieję, że Holmes będzie mógł pomóc, że coś z tego zrozumie.
Posiadłość Stenwicka
Wchodzimy zatem na podwórze, gdzie czeka już na nas sierżant i właściciel posiadłości. Rozmawiamy z kapitanem Stenwickiem.
Dowiadujemy się, że w nocy zaginął jego służący. Podobno nie mówi ani słowa po angielsku i nie ma przy sobie żadnych pieniędzy, a na dodatek boi się miasta.
Rozmawiamy też z sierżantem Ruflesem.
Uzyskujemy informację o kilku podobnych przypadkach zaginięć. Wszystkie osoby, to imigranci z biednych dzielnic. Sherlock, poprosi sierżanta i raporty z tych zaginięć.
Udajemy się teraz na tyły domu i podchodzimy do szopy. Przyglądamy się drzwiom – zamek nie został złamany.
Wchodzimy do środka i zerkamy na znaki na podłodze. Holmes przerysuje je do notatnika. Jest to maoryski rysunek przedstawiający zarys człowieka uciekającego przed olbrzymią rybą. Niektóre z nich przypominają latające ryby.
Robimy zbliżenie misy stojącej nieopodal i oglądamy jej zawartość za pomocą lupy. Sherlock znajduje w niej kulkę – opium. Zamierza zbadać ją na Baker Street.
Wychodzimy z szopy. Przy wyjściu zerkamy na framugę, z której zabieramy kawałek materiału – żółty kawałek lnu. Do ekwipunku trafia strzęp ubrania.
Wychodzimy z szopy i idziemy za szopę, czyli przed siebie. Przyglądamy się trawie na której znajdujemy ślady stóp. Klikamy na nie, by zrobić zbliżenie i najpierw sprawdzamy je za pomocą lupy, a potem mierzymy – rozmiar 40-ci i twarda podeszwa.
Kierujemy się do przodu, idąc po śladach na trawie. Docieramy aż do muru. Tu na ziemi znajdujemy kolejne ślady. Dokładnie badamy ślady za pomocą lupy. W prawym bucie brakuje gwoździ, zaś z lewej strony, nieco na górze znajdujemy łuskę – szukamy jej za pomocą lupy i zabieramy.
Teraz patrzymy na górę, na ogrodzenie. Coś się do niego przyczepiło, ale nie możemy sięgnąć. Opuszczamy zatem posiadłość, wychodzimy na ulicę i idziemy dwa razy w lewo, a potem w prawo. Zabieramy leżącą pod płotem drabinę. Wracamy z nią do posiadłości, do śladów pod murem. Opieramy drabinę o ogrodzenie, po czym klikamy na nią i zabieramy włókna, które Holmes będzie chciał zbadać pod mikroskopem na Baker Street.
Wracamy do kapitana Stenwicka i rozmawiamy z nim (dzieje się to automatycznie). Holmes poinformuje go, że jego sługa został porwany, po czym nasi bohaterowie wrócą na Baker Street.
Baker Street
Holmes ma zamiar przeprowadzić eksperyment, zaś Watson na jego zlecenia musi udać się do księgarni po książkę na temat narodu Maorysów. Ma też zdobyć informację od gazeciarza. Doktor zatem wychodzi.
Klikamy więc na krzesło stojące przy biurku Holmesa i zaczynamy badanie:
- kładziemy po mikroskopem z prawej strony strzęp ubrania i oglądamy go;
- umieszczamy pod mikroskopem włókna i za pomocą pęsety zabieramy z nich ciemniejszy fragment;
- umieszczamy kawałek poplamionej liny w urządzeniu po lewej stronie. Dolewamy rozpuszczalniku (możemy wcześniej zabrać wszystkie stojące na biurko buteleczki z chemikaliami). Dowiadujemy się, że włókna z ogrodu Stenwicka to konopie z liny. Zostały zabarwione za pomocą sadzy węglowej;
- umieszczamy pod mikroskopem z prawej kulkę i kroimy ją za pomocą skalpela. Za pomocą pęsety zabieramy malutkie kuleczki – ziarna gorczycy;
- mieszaninę z kuli Maorysów umieszczamy w urządzeniu z lewej, dolewamy kwas, po czym używamy zapałek, by podgrzać płyn. Okazuje się, że kulka to opium zmieszane z silnym destylatem morfiny;
- umieszczamy rybią łuskę pod mikroskopem i używamy na niej pęsety. Jest to łuska strzępie la, morskiej ryby o dużej wartości handlowej.
Kończymy eksperyment.
Sherlock wyjrzy przez okno, by zobaczyć co też porabia Watson. Przejmujemy kontrolę nad Watsonem.
Sterujesz Watsonem
Ulica i księgarnia
Podchodzimy do gazeciarza i płacimy mu.
Dowiadujemy się od niego, że zniknął ochroniarz księżniczki.
Ruszamy do księgarni Barnesa, gdzie dowiadujemy się, że potrzebna nam książkę znajduje się na dolnej półce. Zabieramy ją. Do ekwipunku trafia książką „Ludzie na krańcu świata” . Podchodzimy do Barnesa informując go, że kupujemy tę książkę. Wracamy na Baker Street.
Baker Street
Rozmawiamy z Sherlockiem i odpowiadamy na pytanie, które zada – pierwszy quiz: Z której części Londynu pochodzi jeden z dwóch porywaczy?” Potrzebne nam informacje znajdziemy w „Gazecie Strand” i w książce „Ludzie na krańcu świata” – dokumenty. Wpisujemy zatem do ramki za pomocą klawiatury słowo „DOKI lub PORT Abo TAMIZA” .
W tym wypadku mamy dowolność. Holmes będzie pewny, że szukany przez nas człowiek pracuje na barce i jest zatrudniony przy rozładunku ryb. Detektyw zamierza złapać taksówkę i prędko udać się nad Tamizę, w pobliżu magazynów. Ponownie przejmujemy kontrolę nad Holmesem.
Sterujesz Sherlockiem Holmesem
Opuszczamy zatem mieszkanie i wychodzimy na ulicę. Podchodzimy do dorożki, klikamy na nią i udajemy się, klikając na mapę, na Nabrzeże 13.
Nabrzeże 13
Pub
Wchodzimy do pubu, gdzie rozmawiamy z barmanem. Pytamy go o mężczyznę pracującego w dokach.
Niestety mamy za mało informacji na jego temat, więc dowiadujemy się tylko mamy odwiedzić mężczyznę nazwiskiem Harper, który mieszka za mostem, blisko magazynów. Na jego domu wymalowana jest duża kotwica. Od barmana dowiadujemy się także, że człowiek pijący przy barze od tygodnia czeka na paczkę, w której miała być jego proteza ręki.
Dom Nepalczyków
Wychodzimy z baru i skręcamy w lewo i idziemy prosto, aż do mostu. Przechodzimy przez most, schodzimy po schodach w dół i wędrujemy przed siebie, w stronę widocznego w oddali dźwigu. Trafiamy pod dom z rysunkiem czerwonej kotwicy. Próbujemy otworzyć drzwi, ale są zamknięte.
Wchodzimy zatem do domu naprzeciwko. Tu trafiamy na szlochającą kobietę, która mówi w zrozumiałym dla Sherlocka dialekcie. Rozmawiamy zatem z nią.
Dowiadujemy się, że jest szesnastoletni syn zaginął. Podobno pytał o niego mężczyzna posiadający srebrne oko. Kobieta pozwoli zabrać z ołtarzyka przy którym klęczy wszystko to, co pozwoli odnaleźć jej syna.
Klikamy zatem na ołtarzyk i zabieramy z niego medalion z pelikanem, po czym opuszczamy dom kobiety.
Zabieramy linę, która leży na workach przy domu z kotwicą i kierujemy się prosto przed siebie. Zauważamy zataczającego się mężczyznę. Podchodzimy do niego i po przebadaniu go przez Watsona, okazuje się, że jest on piany. Rozmawiamy z nim.
Jest listonoszem, którego grupka mężczyzn przymusiła do picia, zabierając mu paczkę, którą miał dostarczyć pod wskazany adres.
Holmes zabiera butelkę z zamiarem odnalezienie bimbrowni. Udajemy się zatem przed siebie, potem w prawo, po schodach na górę i przed siebie, przechodząc między dwoma budynkami i wędrując po deskach leżących nad wyrwą w ziemi.
Przemytnicy
W ten sposób trafiamy po drzwi meliny. Pukamy do drzwi, ale coś nam potrzeba. Wyciągamy zatem z ekwipunku butelkę bimbru i ponownie pukamy. Po rozmowie z bimbrownikiem otrzymujemy paczkę. Wracamy do pubu.
Pub
Rozmawiamy kolejny raz barmanem, którego Holmes informuje o człowieku ze srebrnym okiem.
Dowiadujemy się, że mężczyzna ten zwie się Parszywy Sommers i ostatnio był w pubie i dał barmanowi dodatkową sumkę, by ten zapewnił mu prywatny stół za zasłoną.
Po rozmowie w ekwipunku przecinamy paczkę za pomocą noża, wyciągając z niej sztuczną rękę ze skrobaczką. Dajemy ją mężczyźnie bez ręki. Zabieramy hak, który pozostawił na barze. Udajemy się teraz w miejsce za zasłoną, odsłaniamy ją i przyglądamy się stolikowi. Robimy jego zbliżenie i odkrywamy wyryte na nim cztery symbole.
Wychodzimy z pubu i wracamy pod drzwi meliny.
Przemytnicy
Wyciągamy z ekwipunku medalion z pelikanem i pukamy do drzwi.
Dowiadujemy się, że człowiek, który dał wisiorek pracuje w magazynie numer 12.
Wracamy zatem o odszukujemy wspomniany magazyn. Jest to miejsce z zielonymi drzwiami, przy którym stoi ramię ze sporym hakiem. Niestety okno i drzwi magazynu są zamknięte. Musimy się włamać. W ekwipunku łączymy zatem linę z hakiem i spoglądamy w górę (drzwi magazynu). Na widocznej na górze ikonie ręki używamy liny z hakiem.
Przejmujemy teraz kontrolę nad Watsonem.
Sterujesz Watsonem
Holmes będzie trzymał linę, a my przechodzimy w prawo, za dom, dochodząc do brudnego okna. Przecieramy je, klikając miejsce w miejsce.
Pojawi się pierwsze zadanie składające się z dwóch części. Najpierw musimy tak manewrować liną z hakiem, by na haku zawisł odważnik stojący na ziemi. W tym celu podnosimy linę do góry, po czym szybko opuszczamy ją w dół, w stronę odważnika – posługujemy się myszką.
Gdy już na haku będzie wisiał odważnik, czeka nas druga część zadania. Tym razem należy rozhuśtać odważnika tak, by uderzyć nim w zasuwę zamka i otworzyć drzwi. W tym celu przesuwamy myszkę w lewo, robimy to dość agresywnie i szybko.
Drzwi otworzą się, więc wchodzimy do magazynu i znów przejmujemy kontrolę nad Holmesem.
Sterujesz Sherlockiem Holmesem
Zabieramy leżący na podłodze po prawej stronie żelazny pręt. Otwieramy nim skrzynkę, która stoi nieopodal. Z podłogi, tuż przy skrzyni, po zbliżeniu zabieramy szpilkę do kapelusza. Obok znajdziemy ślad krwi. Zabieramy stamtąd także paszport z rysunkiem wykonanym krwią.
Otwieramy kolejne skrzynie – żelazny pręt, które jak stwierdzi Holmes są trumnami. W jednej z nich znajdujemy latarnię, zabieramy ją. Spoglądamy na skrzynię ubrudzoną krwią. Podchodzimy do klapy w podłodze i próbujemy ją otworzyć, ale jest za ciężka. Musimy ją jakoś sforsować. Podchodzimy zatem do wielkiego naczynia wiszącego pod sufitem. Wchodzimy na deskę stojącą pod nim i idziemy do przodu tak, by popychać swoim ciałem wielkie naczynie. Musimy je ustawić nad kranem na górze.
Gdy już się to stanie, schodzimy z desek i idziemy do kraniku znajdującego się na ścianie w rogu, obok zbiornika. Odkręcamy go i tym sposobem nalewamy wody do wielkiego naczynia. Teraz wchodzimy na te same deski, ale z odwrotnej strony i swoim ciałem idąc do przodu przesuwamy naczynie z wodą na drugą stronę najbliżej zwisającej z sufitu liny. Schodzimy z desek, na których stoimy i tym razem wchodzimy na rusztowanie naprzeciwko i podchodzimy do zwisającego z sufitu naczynia z wodą. Przywiązujemy do niego linę, która zwisa z sufitu. Klikamy dwa razy i schodzimy z rusztowania.
Tym razem podchodzimy do liny, która wisi tuż przy klapie, klikamy na nią, a potem jeszcze raz na klapę, by Holmes przywiązał koniec liny do klapy.
Teraz ponownie wchodzimy na rusztowanie, do przywiązanego naczynia z wodą i przecinamy linę na której wisi za pomocą noża. Wielki gar spadnie i klapa prowadząca na dół zostanie otwarta. Schodzimy zatem na dół.
Podziemie
Wyciągamy z ekwipunku latarnię i kierujemy się do przodu. Docieramy do zamkniętych wrót. Na środku sali znajduje się postument, na którym możemy postawić latarnię. Zauważamy na ścianach niewyraźnie symbole, zaś przy wrotach po obydwu stronach znajdują się panelu z symbolami. Aby otworzyć drzwi, musimy wcisnąć odpowiednie symbole, w odpowiedniej kolejności. Podpowiedzią są znaki wyryte na stoliku w pubie, mamy je w dokumentach. Podchodzimy zatem do drzwi i na lewym panelu wciskamy pierwszy przycisk od góry i drugi, czyli środkowy przycisk. Podchodzimy do prawego panelu i tu wciskamy pierwszy i trzeci przycisk od góry.
Wrota zostaną otwarte. Wchodzimy do środka.
Świątynia
Przechodzimy do przodu. Na podłodze z prawej strony znajdujemy ubranie. Zabieramy z kieszeni dokument: „Agencja Northwood”, czytamy go.
Teraz rozglądamy się po świątyni. Podchodzimy do stolików. Przyglądamy się dzbankowi, w którym znajduje się woda zawierająca silny narkotyk. Na kolejnym stoliku znajdujemy pudełko z kwiatkiem, zabieramy je.
Patrzymy jeszcze na biały proszek, który tam leży – opium. Teraz podchodzimy do ołtarza, na którym leży ciało. Spoglądamy na głowę denata – był skrępowany liną. Zerkamy na jego dłoń. Gra robi zbliżenie, przyglądamy się zatem palcowi prawej ręki, który jest pokryty kurzem.
Zerkamy na lewą rękę i na kciuku znajdujemy ślad po niewielkim ukłuciu.
Zabieramy figurkę leżącą na podłodze. Do ekwipunku trafia rozbity posążek. Spoglądamy jeszcze na podest przy ścianie, na którym znajduje się wiadomość w nieznanym dla Holmesa języku. Detektyw będzie chciał ją skopiować. Przechodzimy zatem w stronę materaców i przeglądamy je. Na kolejnym stoliku stojącym przy workach znajdujemy pudełko pełne wisiorków w kształcie pelikana. Przechodzimy na drugą stronę i zabieramy ze skrzyni nieco węgla.
Wracamy do symbolu na podeście. Kładziemy na podest ulotkę, a potem używamy na niej węgla. Holmes przerysuje symbol, po czym wyjaśni Watsonowi co się tu stało.
Będziemy świadkami tego, co dzieje się z ciałem mężczyzny. Sherlock i Watson wrócą na Baker Street.
Baker Street
Holmes wyślę wiadomość do swojego brata, po czym postanowi zbadać pudełko z kwiatkiem, zabrane ze świątyni.
Podchodzimy zatem do biurka i klikamy na krzesło. Otwieramy owe pudełko za pomocą noża, wyciągając z niego biały proszek. Zaczynamy badanie:
- umieszczamy biały proszek pod mikroskopem;
- za pomocą pęsety wyciągamy z proszku kulki – doskonały proch;
- mieszaninę z kuli Maorysów umieszczamy w urządzeniu z lewej i podgrzewamy ją używając zapałek – mieszanina opium i morfiny.
Watson wyjaśnia Holmesowi jak takie ilości narkotyków mogą legalnie trafić do kraju. Holmes ma więc zamiar udać się inspektora celnego, do portu. Udajemy się zatem na nabrzeże 13.
Nabrzeże 13
Pub
Wchodzimy do pubu i kolejny raz rozmawiamy z barmanem. Pytamy go o celnika.
Dowiadujemy się, że nazywa się Beddoes i zapewne znajduje się teraz na pomoście, blisko statku.
Ruszamy tam zatem, wędrując w miejsce, gdzie rozmawialiśmy z pianym listonoszem. Wchodzimy do budki i zabieramy kartkę przymocowaną do skrzyni i czytamy ją: „List od oficera służb celnych”. Patrzymy także na wykaz, który świadczy, że towary były przechowywane w magazynie 16.
Wracamy więc w stronę pubu i po drodze natykamy się na wspomniany magazyn 16. Niestety wisi na nim ogłoszenie o strajku generalnym. Próbujemy otworzyć drzwi – zamknięte.
Watson zacznie narzekać, że ubrudził sobie buty smołą.
Zerkamy zatem na ziemię, na ślady przy drzwiach. W zbliżeniu używamy lupy i zabieramy klucz. W prawym bucie zauważamy brak gwoździka. Mierzymy ślady butów za pomocą miarki – rozmiar 40- ci i twarda podeszwa.
Idziemy po śladach przed siebie i na kolejnych odciskach butów używamy lupy i miarki – ten sam rozmiar buta i twarda podeszwa. Wędrujemy cały czas śledząc ślady, aż docieramy do drzwi, które otwieramy za pomocą znalezionego pod drzwiami magazynu kluczem. W pomieszczeniu znajdujemy etykietkę – Instytut Czarna Szarotka. Wracamy na Baker Street, klikając na mapę.
Baker Street
Holmes odbiera wiadomość od swego brata Mycrofta, po czym informuje Watsona o swych dotychczasowych spostrzeżeniach.
Następnie pyta doktora – kolejny quiz: „Dokąd powinieneś pojechać, aby kontynuować swoje dochodzenie?” Odpowiedź znajdziemy na pudełku z szarotką zabranym ze świątyni. Wpisujemy słowo: SZWAJCARIA.
Holmes rozdzieli zadania, a po chwili dwójka przyjaciół zmierzać będzie do Szwajcarii. Watson ma pojawić się w Instytucie Czarna Szarotka, zaś Holmes zamierza zbadać sprawę, jak mówi od drugiej strony.
Możemy teraz przeczytać wiadomość od brata Holmesa, którą znajdziemy w dokumentach, czyli „Dziwny poemat” i „ Odpowiedź Mycrofta”.