autor:agusia16
11-ty września 1894 roku
Instytut Czarna Szarotka
Pukamy do drzwi i zostajemy wpuszczeni do zakładu. Mamy porozmawiać z panną Muller. Watson obserwuje scenkę, w której do sali zostaje wprowadzana pacjentka tego zakładu, która ma się tu spotkać z rodzicami. Podchodzimy do recepcjonistki, by z nią porozmawiać. Sprowadza ona doktora Gygaxa, z którym Watson próbuje porozmawiać, wyjaśniając dlaczego tu się pojawił. W czasie rozmowy w instytucie pojawia się mężczyzna przedstawiający się jako Amos Colby z Agencji Northwood w Bostonie. Watson wie, że ów mężczyzna nie żyje, próbuje powiedzieć to doktorowi, ale zostaje wyproszony z zakładu. My zaś oglądamy scenkę, w której przyprowadzona pacjentka dostaje ataku i zostaje zaprowadzona przez pielęgniarzy do sali zabiegowej, by ją uspokoić. Jej śladem rusza pan Colby, czyli przebrany za niego Sherlock Holmes. Działamy więc ponownie Holmesem.
Sterujesz Sherlockiem Holmesem
Próbujemy zabrać leżący na stoliku lek na uspokojenie. Jeśli nie zdążymy tego zrobić, nie ma się czym martwić, będzie jeszcze możliwość zabrania tego leku. Nalewamy go do pojemnika stojącego obok.
Niestety nasze poczynania zakończą się trafieniem do celi. Gdy już Sherlock się ocknie i oprzytomnieje, podnosimy naczynie leżące na podłodze. Holmes kładzie je na materacu, z zamiarem stworzenia manekina mającego ukryć fakt, że za chwilę nie będzie go w celi. Podnosimy leżący za materacem koc, który trafia na materac. Zabieramy również menażkę i łyżkę. Na materacu z kocem i naczyniem kładziemy płaszcz i kapelusz. Zadanie wykonane i przebranie pacjenta Colbyego gotowe.
Podchodzimy zatem do drzwi i używamy łyżki na zamku. Posłuży ona nam za wytrych. Aby otworzyć celę, musimy tak poprzestawiać magnesy z cyframi, by tworzyły one ciąg cyfr od najmniejszej do największej. Żeby się to udało, najpierw umieszczamy magnesy w tunelach od dołu do góry, by później ułożyć je w środkowym tunelu. Prawidłowo wykonane zadanie otworzy zamek celi. Ponumerowałam tunele od 1-4 ( bez środkowego). Licząc od doły wykonanie zadanie wygląda następująco:
- magnes z cyfrą 10 umieść w tunelu 2;
- magnes z cyfrą 3 umieść w tunelu 1;
- magnes z cyfrą 9 umieść w tunelu 2;
- magnes z cyfrą 7 umieść w tunelu 3;
- magnes z cyfrą 6 umieść w tunelu 3;
- magnes z cyfrą 2 umieść w tunelu 4;
- magnes z cyfrą 5 umieść w tunelu 3;
- magnes z cyfrą 4 umieść w tunelu 3;
- magnes z cyfrą 8 umieść w tunelu 2.
Teraz przenieś wszystkie magnesy licząc od 1-10 do środkowego tunelu, czyli: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10. Drzwi zostaną otwarte.
Idziemy zatem w prawo, a potem w lewo. Przy drzwiach znajdujemy wiszącą na ścianie kartkę. Czytamy ją. Przechodzimy dalej. Sherlocka zaczepi jeden z pacjentów, który chce, by ten go uwolnił, inaczej zaalarmuje cały szpital. Pacjent twierdzi, że na końcu korytarza znajduje się pomieszczenie, w którym mechanik przechowuje swój sprzęt. Klucz do tego pomieszczenia schowany jest w szparze w murze, blisko drzwi. Mamy do niego wrócić z łomem. Przechodzimy zatem na koniec korytarza i czytamy wiszącą na murze przy drzwiach kolejną kartkę – odbudowa i instalacji rury wodnej. Po lewej stronie, w dziurze w murze (tak jak mówił pacjent) znajdziemy klucz.
Zabieramy go i otwieramy nim schowek i wchodzimy. Zabieramy żelazny drąg leżący na podłodze. Bierzemy też cyrkiel leżący na kamieniach blisko drzwi. Podchodzimy do czterech rurek leżących na skrzyniach. Wychodzimy i przechodzimy obok celi Maurizio (ten od łomu) i otwieramy drzwi, przy których wisi karteczka o książkach doktora Blensnotha i tabliczka „Labor” – laboratorium. Wciskamy "Ctrl" na klawiaturze, by Holmes kucnął. Nasz bohater stwierdzi, że musi unikać pielęgniarza, którego tu widzimy i że musi znaleźć coś, by go uspokoić. Wchodzimy zatem ciągle kucając i podchodzimy do naczynia ze strzykawkami. Zabieramy je.
Do ekwipunku trafi strzykawka o średnicy 18, 15 i 12 milimetrów. Wychodzimy tego pomieszczenia (laboratorium) i wracamy do Maurizio, któremu dajemy żelazny drąg. Pacjent opuszcza celę i swoją osobą zajmuje pielęgniarzy patrolujących zakład. Teraz Holmes może powędrować na schody. Idziemy najpierw ponownie do schowka i zabieramy z niego rurkę średnicy 16 milimetrów.
Wychodzimy i przechodzimy obok celi Maurizio, potem w prawo, w lewo, do przodu i kolejny raz z lewo. Trafiamy do sali, w której była uspokajana młoda pacjentka, zabieramy środek na uspokojenie i pęk kluczy.
Umieszczamy środek na uspokojenie w strzykawce 15 milimetrów, a potem strzykawkę ze środkiem na uspokojenie wkładamy do rurki o średnicy 16 milimetrów. Otrzymujemy dmuchawkę. Wracamy do laboratorium, miejsca w którym stoi pielęgniarz. Po otwarciu drzwi wciskamy "Ctrl", by kucnąć i powoli podchodzimy w stronę pielęgniarza, który jest do nas obrócony plecami. Gdy podejdziemy wystarczająco blisko, Holmes strzeli do niego (dzieje się to automatycznie).
Wstajemy z kucek i podchodzimy do nieprzytomnego pielęgniarza. Przeszukujemy go i znajdujemy list „notatka Gygaxa”. Czytamy ją. Mowa w niej o jakiś kamieniach, które można sprzedać za gotówkę. Przyglądamy się pojemnikom z potasem stojącym blisko leżącego pielęgniarza. Holmes stwierdzi, że zmieszane z wodą i z chlorem wytworzą szczególny dym. Będzie tylko potrzebny jakiś pojemnik. Za regału zabieramy butelkę z etykietą Czarnej Szarotki. Klikamy też na pojemnik, w którym znajdują się różowe kryształki. Zerkamy na butelkę z chlorem. Z książki leżącej na małym stoliku zabieramy „List z firmy Grasshopper 28 sierpnia 1894 roku”. Czytamy go, po czym opuszczamy laboratorium. Opuszczamy to miejsce i po zejściu ze schodów i przechodzimy obok celi Maurizio aż do zamkniętych drzwi, które otwieramy za pomocą pęku kluczy. Kierujemy się przed siebie przechodząc obok celi Berty. Holmes dostrzeże przechadzającego się ochroniarza – pielęgniarza. Idziemy dalej, gdzie widzimy kolejnego. Podchodzimy do celi z nazwiskiem Besker i rozmawiamy z nim.
Potrzebuje małe, różowe kryształki. Wracamy zatem do laboratorium i zabieramy różowe kryształki z regału i wracamy z nimi do Beckera. Dajemy mu je, ale okazuje się, że muszą być rozpuszczone w wodzie, którą jak twierdzi, możemy znaleźć w ogrodzie. Wracamy zatem na górę, do pomieszczenia, w którym uspokajana była młoda pacjentka i z którego zabieraliśmy pęk kluczy i środek na uspokojenie i przy pomocy łyżki otwieramy szafę. Znajdujemy w niej fartuch pielęgniarza, który zabieramy.
Wchodzimy teraz w drzwi tuż przy szafie i kierujemy się prosto, a następnie w lewo. Trafiamy do ogrodu, w którym znajduje się ptaszarnia.
Po rozmowie z kobietą i wysłuchaniu tego, co ma do powiedzenia jeden z pacjentów podchodzimy do fontanny i nabieramy z niej wody do menażki. Wracamy do Beckera. Wrzucamy różowe kryształki do wody w menażce i dajemy mu lekarstwo Beckera. Tym razem chce, by Sherlock pozbył się pielęgniarzy. Powie nam, że o miejscu schowania klucza do ptaszarni wie szalona dziewczyna, której trzeba przynieść lalkę. Wracamy zatem do laboratorium i zabieramy lalkę leżącą na stoliku przy ścianie. Wychodzimy i kierujemy się dwa razy w prawo. Kolejne zamknięte drzwi otwieramy za pomocą pęka kluczy i podchodzimy do celi z imieniem Gerda.
Dajemy kobiecie lalkę, a ta opowie nam swoją historię i finalnie da nam klucz. Wracamy zatem w stronę ogrodu i za pomocą klucza od Gerdy otwieramy drugie drzwi w korytarzu prowadzącym do ptaszarni. Trafiamy do mieszkania panny Muller. Przyglądamy się maszynie do tkania i wiszącemu na niej dziełu. Przechodzimy do biurka. Zabieramy z niego dużą butelkę w uchwycie oraz list „Notka do Fraulein Muller”. Bierzemy też okulary.
Przechodzimy głębiej do pomieszczenia i z fartucha wiszącego w szafie zabieramy klucz do ptaszarni. Wracamy do biurka i bierzemy także uchwyt macrame. Opuszczamy to miejsce i wracamy do ogrodu, gdzie za pomocą klucza otwieramy klatki ptakami. Pielęgniarze będą teraz zajęci. Wychodzimy na korytarz okalający ptaszarnię i idziemy przed siebie. Podchodzimy do drzwi kuchni (kuche).
Czytamy notatkę wiszącą przy drzwiach, próbujemy otworzyć drzwi kuchni, ale usłyszymy śpiew kucharki. Musimy ją jakoś wywabić z kuchni. Potrzebny nam dym. Wracamy zatem do laboratorium i podchodzimy do nieprzytomnego pielęgniarza. Napełniamy menażkę potasem, klikając na pojemnik z potasem menażką. Zabieramy butelkę z chlorem. Przechodzimy w stronę wyjścia i umieszczamy menażkę z potasem na wadze, by odmierzyć właściwą ilość. Wracamy do ogrodu i do dużej butelki w uchwycie nalewamy wody z fontanny. Wracamy do laboratorium, gdzie butelkę z potasem i wodą umieszczamy na wadze.
W ekwipunku łączymy teraz butelkę z chlorem z butelką z wodą, a potem wylewamy je do menażki z potasem. W ten sposób tworzymy urządzenie wytwarzające dym. Wracamy do kuchni i na jej drzwiach używamy urządzenia wywarzającego dym. Kucharka ucieknie, więc wchodzimy do środka.
Zabieramy leżący na stoliku sznurek na pieczoną wołowinę. Bierzemy też list: „Notatka dla Hildegarde”. Czytamy go, jest w nim jakiś kod. Wracamy na dół i podchodzimy pod celę Beckera. Zabieramy mały wózek, który tam stoi.
Teraz udajemy się w stronę szerokich, podwójnych drzwi. Na ścianie znajdują się tam dwie dźwignie. Dźwignie z lewej strony otwiera pierwsze drzwi, dziwonia z prawej kolejne. Naszym zadaniem jest otworzenie drugim drzwi na odległość. Stawiamy zatem przy prawej dźwigni mały wózek. Do dźwigni przyczepiamy uchwyt macrame. Teraz potrzebny nam jakiś ciężki przedmiot. Wracamy zatem do składziku i zabieramy kowadło. Ponownie udajemy się do dźwigni i na uchwycie macrame umieszczamy kowadło. Do stolika przywiązujemy sznurek na pieczoną wołowinę, po czym ciągniemy za jego koniec.
Drzwi zostaną otwarte. Przechodzimy zatem przez nie i schodzimy na dół kierując się do przodu, do celi z nazwiskiem Wolff.
Próbujemy porozmawiać z siedzącym z niej pacjentem, ale ten chce rozmawiać tylko z profesorem. Udajemy się zatem na korytarz i podchodzimy do drzwi z tabliczką „ Kein Zuririft”.
Na zamku używamy łyżki. Kolejny raz wykonujemy podobne zadanie. Umieszczamy zatem:
- magnes z cyfrą 9 umieść w tunelu 2;
- magnes 3 umieść w tunelu 1;
- magnes 7 umieść w tunelu 3;
- magnes 8 umieść w tunelu 3;
- magnes 9 umieść w tunelu 3;
- magnes 1 umieść w tunelu 4;
- magnes 5 umieść w tunelu 2;
- magnes 10 umieść w tunelu 3;
- magnes 4 umieść w tunelu 2;
- magnes 3 umieść w tunelu 2;
- magnes 2 umieść w tunelu 2;
- magnes 6 umieść w tunelu 1.
Teraz zostaw magnesy 1, 2, 3, 4, 5, 6 umieść w środku,
a magnesy 8, 7, 10 i 9 poustawiaj od góry do dołu. Potem po kolei dostawiaj do już umieszczonych w środku. Zadanie zostanie wykonane i drzwi się otworzą. Wchodzimy zatem do pomieszczenia ze studnią. Przy drzwiach znajdujemy klucz, który zabieramy .
Dotykamy także studni, które według Holmesa musi kończyć się w podziemnej rzece. Spoglądamy jeszcze na trociny przy studni, które są rozgrzebane. Wychodzimy i przechodzimy pod drzwi gabinetu doktora Gygaxa.
Otwieramy je za pomocą klucza znalezionego w pomieszczeniu ze studnią. Zerkamy na książkę leżącą na stoliku przy umywalce – kult ghouli. Patrzymy także na czaszkę. Otwieramy szafkę z aktami, z której wyciągamy akta Wolffa.
Do ekwipunku – dokumenty trafia „Fotografia profesora Schwartza”. Podchodzimy do kominka, przy którym leży pogrzebacz. Zabieramy go i podchodzimy do biurka. Podnosimy z niego klucz do sali lekcyjnej i list „List Wihelma Burgera do doktora Gygaxa”. Czytamy go. Zamkniętą szufladę biurka otwieramy za pomocą pogrzebacza. Znajdujemy w niej listy pochodzące z różnych banków „11 września 1894 roku. Listy z banku szwajcarskiego” Klikamy na szufladę jeszcze raz. Sherlock znajduje ręcznie napisany liścik, na którym znajduje się tłusta plama pochodząca z lampki olejnej, pachnie jodyną. W szufladzie znajdujemy także „Telegram z Nowego Orleanu”. Za pomocą pogrzebacza otwieramy kolejne drzwi i wchodzimy do swoistej sali tortur. Patrzymy na leżącego na stoliku ptaka, klikamy na notatnik. Trafi on do dokumentów : „Notatnik doktora Gygaxa”. Czytamy go. Zerkamy jeszcze na maszynę do której przywiązywani byli pacjenci, na baterię która stoi obok owego urządzenia oraz na tablicę, na której znajduje się ślad po tekście, do którego recytowania byli zmuszani pacjenci poddawani tu eksperymentom. Zamykamy szufladę biurka i opuszczamy gabinet. Wracamy na górę, gdzie przesuwamy dźwignię na ścianie, by otworzyć drzwi. Wracamy na górę, by jeszcze raz porozmawiać z Beckerem, po czym przechodzimy przed siebie i nieco w prawo, pod drzwi sali lekcyjnej – "Unterrichtsraum”.
Otwieramy drzwi za pomocą klucza i wchodzimy do klasy. Podnosimy list leżący na biurku „List od profesora Herzoga” – anonimowy pacjent. Z regału zabieramy sztuczną brodę. Wracamy do gabinetu doktora Gygaxa i ponownie otwieramy szafkę z aktami. Tym razem wyciągamy z niej akta, na którym nie ma nazwiska. Czytamy je.
Dowiadujemy się, że człowiek ten niemal martwy został znaleziony nad brzegiem rzeki, po czym po nieudanym leczeniu wysłano do Instytutu Czarna Szarotka, gdzie okazał się być bardzo zdolnym uczniem na lekcjach – „11 września 1894 roku. Akta anonimowego pacjenta”. Opuszczamy gabinet i wracamy pod cele Wolffa. W ekwipunku łączymy sztuczną brodę z okularami tworząc przebranie profesora Schwartza, wyciągamy je i kolejny raz rozmawiamy z pacjentem Wolffem. Ten zdradzi Holmesowi kod do drzwi, za którymi zbiera się grupa z doktorem Gygaxem na czele. Wolff twierdzi, że doktor robi hałas ogniem blisko swojego biura, potem robi hałas ogniem (pokazuje na kandelabr) na ścianie przed jego celą, a na koniec robi hałas za nim. Wędrujemy zatem pod drzwi gabinetu doktora Gygaxa i klikamy na pochodnię wiszącą na ścianie z lewej strony drzwi jego gabinetu.
Wracamy pod celę Wolffa i ruszamy pochodnię wiszącą na ścianie naprzeciwko celi Wolffa.
Teraz skręcamy dwa razy w lewo, po czym w prawo i przy drzwiach z napisem „Kein Zutrift” znajdujemy na podłodze czerwone ślady – krew. Tu też znajduje się ostatnia pochodnia – lewa ściana. Ruszamy ją.
W ten sposób otwieramy przejście i wchodzimy do środka, gdzie skręcamy w lewo. Siedzi tu mnich do którego podchodzimy. Najpierw mówi w dziwnym języku, ale potem zwraca się do Holmesa zrozumiale i zadaje pytanie – kolejny quiz. Pytanie owe brzmi : „Jakie jest imię oświeconego?” W odpowiedzi wpisujemy „ŚWIATŁO OTCHŁANI” . Polskie znaki w tym przypadku wpisujemy za pomocą klawiatury numerycznej na górze. Między wyrazami musi być spacja. Każdej cyfrze przypisana jest litera z polskim znakiem.
Po wykonaniu zadania wracamy do gabinetu doktora Gygaxa, podchodzimy do windy i zgodnie z „Notatką dla Hildegardy” ciągniemy 3 razy na krótszy sznurek (trzy krótkie dzwonki) i 1 raz za długi sznurek (jeden długi dzwonek). Winda otworzy się, a my znajdziemy się na wyższym poziomie, w pralni. Ruszamy w stronę celi. Sherlock zauważa pielęgniarza. Celę, w której siedzi kolejny pacjent otwieramy za pomocą łyżki i wchodzimy. Holmes rozpoznaje swojego odwiecznego wroga Moriartiego, po czym przekonuje szaleńca, by ten zaatakował doktora, twierdząc, że to sam Sherlock Holmes. Korzystając z zamieszania, udajemy się na schody, do pralni, podchodząc do regałów i zabieramy z nim kapelusz i marynarkę i wychodzimy, otwierając drzwi.
Sherlock się przebierze, zaś gra przenosi się do Watsona, który wraz z policjantem łapie oszusta.
W pociągu
Wszystko wyjaśnia się w pociągu, w którym Holmes informuje, że muszą się udać na nowy kontynent. Sherlock zadaje Watsonowi pytanie – quiz : „Gdzie powinieneś pojechać, aby kontynuować dochodzenie?” Do tabeli wpisujemy „NOWY ORLEAN”.
W między czasie w przedziale pojawia się chłopiec o imieniu Herlules, któremu Holmes pomaga otworzyć pudełko. Chwilę później oglądamy animację, w której nasi bohaterowie przybywają do Nowego Orleanu.