Akademia Superbohaterów, premiera gry karcianej i książki, z najwybitniejszymi polskimi naukowcami

lubiegrac news Akademia Superbohaterów, premiera gry karcianej i książki
Akademia Superbohaterów, premiera gry karcianej i książki, z najwybitniejszymi polskimi naukowcami



Agata Dudek | 12 października 2021, 18:00

Swoją premierę ma niezwykły projekt, stworzona przez Tomasza Rożeka "Akademia Polskich Superbohaterów". Jej wynikiem jest gra karciana oraz książka.

Superbohaterowie, postaci znane z komiksów, seriali, filmów, czy to fabularnych, czy też animowanych. Wszyscy dobrze ich znamy. Ale czy znamy także naszych, rodzimych superbohaterów? Czy w ogóle takich mamy? Tomasz Rożek i Fundacja Nauka. To lubię, udowadnia, że tak.

Dowodem na istnienie naszych, rodzimych obdarzonych wielkimi mocami bohaterów jest projekt, który jakiś czas temu wymyślił Tomasz Rożek, nazywając go Akademią Polskich Superbohaterów. W tym niezwykłym miejscu, pomysłodawca projektu, chciałby przybliżać postaci najbardziej znanych polskich naukowców. W tym celu powstała książka oraz gra karciana zatytułowana Akademia Superbohaterów, w której w rolach głównych najbardziej znani, najbardziej doceniani naukowcy - Polacy. 

Akademia Superbohaterów - książka

Książkę przedstawiającą nasze superpostaci, widzicie powyżej. Wśród nich wspomniani naukowcy, którzy zwyczajnie nie tylko pomagają nam lepiej i łatwiej żyć, konstruując samoloty, okręty podwodne, ale także pojazdy, które badają inne planety. Są wśród nich naukowcy, którzy tworzyli nowoczesną medycynę, w tym antybiotyki i szczepionki. Są naukowi superbohaterowie, dzięki którym mamy mosty, drogi, poznaliśmy wiele nowych miejsc na geograficznej mapie. Mają także swój udział w komputerach, bez których obecnie nie wyobrażamy sobie życia. Więcej o książce przeczytacie w tym miejscu.

Książka, ale i inny projekt, gra karciana przedstawiają nazwiska znanych Polek i Polaków, zmieniających naszą rzeczywistość w znacznym stopniu. Na kartach książki, znaleźli się znani fizycy, podróżnicy i odkrywcy, biolodzy, matematycy czy konstruktorzy. Wszyscy oni zmienili bieg naszej historii, spowodowali, że świat jaki znamy, wygląda tak, a nie inaczej. 

Akademia bohaterów - karta  

Oprócz książki w ramach projektu stworzonego przez Tomasza Rożka, powstała także gra karciana - Akademia Superbohaterów. W tej karciance przeznaczonej dla dzieci, ale nie tylko, nasze młodsze pokolenie będzie mogło poznać wiele istotnych, czasami nieznanych faktów z życia i działalności naukowej naszych rodzimych superbohaterów. 

Talia składa się z 30 kart, na której znajdują się wizerunki polskich naukowców, lata, w których żyli, odkrycia jakich dokonali, ale i także wiele ciekawostek z ich życia. Dzięki grze, ale i towarzyszącej jej książce, będziemy mieli okazję poznać biografię znanych polskich naukowców, ale i fakty z ich życia, i odkrycia, które nie do końca z nimi kojarzymy. 

 Akademia - książka i gra  

Dowiemy się, że to właśnie Polak jest twórcą najwyżej położonej trasy kolejowej na świecie. Że to zasługa naszego rodaka i jego wkład pozwoliły na tak szybki rozwój elektroniki. Że kamizelka kuloodporna to także pomysł Polaka. Gra przeznaczona jest zarówno dla dzieci, tych młodszych czy tych starszych, ale z powodzeniem mogą w rozgrywce uczestniczyć także całe rodziny. 

Przeczytaj również: FoxGame prezentuje dwie nowości gier planszowych: Escape Room: Ucieczka z Alcatraz oraz Kryminalne zagadki: Upiór w muzeum

Akademia bohaterów - karta 2 

Gra zawiera ilustracje wykonane przez Marka Oleksickiego, który narysował każdą z postaci właśnie w superbohaterskim stylu. Superbohaterska moc każdego z nich, to chęć zgłębiania nauki i poznawania świata. To cel i dążenie do jego realizacji. Na każdej karcie znajdziemy nie tylko daną postać, jej opis i osiągnięcia czy ciekawostki, ale także atrybuty danej postaci, na przykład przyrządy astronomiczne, naczynia laboratoryjne i wiele innych. 

Akademia bohaterów - karta 3 

Rozgrywka przewidziana jest na 2-4 graczy. Osoba, która trzyma kartę w ręku, zadaje innym graczom pytanie, dotyczące postaci i jednej z informacji znajdującej się na trzymanej przez nią karcie. Gracz, który najszybciej odpowie na zadanie pytanie, zdobywa punkty. Więcej o grze tutaj.

Całkowity dochód ze sprzedaży kart przeznaczony będzie na rozwój fundacyjnych projektów i granty dla młodych, zdolnych uczniów z zacięciem naukowym.

Książka dostępna w przedsprzedaży w sklepie internetowym Fundacji Nauka. To Lubię

Fundacja Nauka. To lubię - kup książkę i grę karcianą

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: Fundacja Nauka. To lubię

Tagi: gra, karcianka, gra,
Komentarze [0]:

Inne newsy

Polecane teksty

Strefa Diablo IV

łotrzyca

barbarzyńca

czarodziejka

klasy postaci

mapa diablo IV

wyposażenia

Kampania Diablo IV

kampania diablo

rangi świata

battle pass diablo

Buildy Diablo IV

build nekromanta

build druid

build czarodziej

build Łotrzyk (Trucizna)

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Polecamy

Zew cthulhu

Kody red dead redemption 2

Kody do the sims 4

Kody do GTA 5

Kody do GTA 5 na telefon

Diablo 4 battle pass

Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners