Tamer Adas | 8 czerwca 2021, 07:10
AMD oficjalnie zapowiedział i potwierdziło swoją nową technologię - AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), stawiającą na bezpośrednie konkurowanie z NVIDIA DLSS 2.0. Niebawem na rynku pojawi się wspomniane rozwiązanie, mające zapewnić bardziej wyrównaną rywalizację pomiędzy producentami kart graficznych.
AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) to nowa technologia firmy AMD, która korzystać będzie z przeszło 100 procesorów oraz kart graficznych producenta (ale i konkurencji), które zostaną zoptymalizowane przez zaawansowaną sztuczną inteligencję. Efektem ostatecznym ma być zapewnienie znakomitego obrazu z niezłym poziomem płynności. Dedykowana sztuczna inteligencja ma zapewniać jak najlepsze doznania oraz wrażenia z gier obsługujących system.
Jej celem jest zagwarantowanie jak najlepszego balansu pomiędzy wysokim poziomem wizualnym oraz poziomem ostrości, wraz z jak najlepszy zoptymalizowaniem zasobów mocy obliczeniowych. Skalowanie z użyciem SI w FidelityFX Super Resolution zapewni nawet i 2,5 razy większą liczbę klatek na sekundę przy rozdzielczości 4K (dotyczy trybu Performance). Celem może być zarówno optymalizacja obliczeń oraz mocy obliczeniowych jak również uzyskanie jakości mogące nawet przekroczyć szczegółowość natywną.
Zapoznaj się również z: AMD FidelityFX pozwoli AMD odbudować swoją pozycję na rynku kart graficznych? Co oferuje nowe rozwiązanie? Jakie gry je wspierają?
Inżynierzy i designerzy zadbali o to, aby gracze mogli skorzystać z różnych trybów działania, jednym z nich będzie Performance, czyli system nastawiony na zwiększenie płynności oraz poziomu wyświetlanych klatek na sekundę. Nie zabraknie zapewne także wariantu skupionego na jak najwyższej jakości i szczegółowości oprawy wizualnej. Bazowo AMD zapewni cztery tryby działania Super Revolution (Ultra Quality, Quality, Balanced, Performance), oferując się na preferencjach społeczności - jakości, balansu oraz wydajności.
Trzeba oddać AMD, że wykonało swój krok w wielkim stylu, udostępniając swoje oprogramowanie w formie otwartej i nastawionych na najlepsze standardy branżowe, uzyskując możliwość prostego wprowadzenia rozwiązania w swoich grach. Super Resolution trafi nawet na Radeon RX 480 i Radeon RX 470.
FidelityFX Super Resolution działa na:
Już teraz otrzymaliśmy pełne zapewnienie o współpracy z ray tracingiem (śledzeniem promieni), wspierając zapewnienie jak najlepszej jakości całościowej oprawy graficznej.
AMD FidelityFX Super Resolution doczeka się 22 czerwca ogłoszenia listy gier wspierających to rozwiązanie. Pierwszym tytułem obsługującym FSR będzie Godfall.
Deweloperzy gier już teraz pracują nad wprowadzeniem tego rozwiązania, 10 studiów ma jeszcze w 2021 roku zapewni wsparcia w swoich tytułach, obejmujących szeroki zakres silników. W tym roku firmie udało się przekroczyć poziom 70 wspieranych gier.
AMD było silnym partnerem przy tworzeniu gry Godfall i zapewniło graczom oszałamiającą grafikę i światowej klasy wydajność pierwszej w swoim rodzaju gry RPG typu „looter-slasher" — powiedział Keith Lee, dyrektor generalny Counterplay Games. — Teraz, dzięki FidelityFX Super Resolution, AMD dostarczyło kolejną niewiarygodną i agnostyczną sprzętowo funkcję, która jest łatwa do zaimplementowania i zapewnia społeczności Godfall wyższą wydajność w wyższej rozdzielczości z włączonym wszystkimi najlepszymi opcjami, w tym z raytracingiem.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu