Nvidia DLSS 3, czyli jak gigant zdecydował się zapewnić jeszcze większą ilość klatek na sekundę

lubiegrac newsy hardware Nvidia DLSS 3, czyli jak gigant zdecydował się zapewnić
Nvidia DLSS 3, czyli jak gigant zdecydował się zapewnić jeszcze większą ilość klatek na sekundę



Tamer Adas | 31 października 2022, 06:00

Niedawno Nvidia nie tylko zaprezentowała, ale także wydała najnowszą wersję swojego oprogramowania Nvidia DLSS, która w wersji 3.0 oferuje jeszcze lepsze wykorzystanie Sztucznej Inteligencji, do optymalizacji procesu generowania oprawy graficznej, bazując na generowaniu klatek w wyższej rozdzielczości, poprzez obrazy z niższej.

[TECH] - Co wyróżnia tę wersję?

Deep Learning Super Sampling (DLSS) 3 to ulepszone wydanie technologii znanej wcześniej jako DLSS 2.0, stawiające na zagwarantowanie jeszcze lepszych efektów wizualnych, przy niższym obciążeniu karty graficznej. W ten sposób możliwe jest uzyskanie jeszcze lepszej oprawy, nadając jej ostrości oraz szczegółowości. Gigant wykorzystuje swój superkomputer generujący gigantyczną liczbę przykładów w ramach sieci SI DLSS w czasie rzeczywistym, zapewniając rdzeniom Tensor coraz większą ilość informacji, przekładających się na jeszcze lepsze działanie konsumenckich rozwiązań dla kolejnych generacji procesorów graficznych.

Różnice pomiędzy [TECH] i 2.0

Największą różnicę stanowi dodanie w wersji 3. technologii Optical Multi Frame Generation, generującej dodatkowe ramki, łączące się z rozwiązaniem Nvidia Reflex, oferujących zmniejszenie opóźnień i lepsze reagowanie na problemy z generowaniem danej klatki.

Wydajność [TECH]

Producent zdecydował się zaprezentować graczom wzrost wydajności, który [TECH] względem wersji 2.0, gwarantując postęp od 100 do nawet 550%, w zależności od tego, z jakim tytułem oraz wersją demonstracyjną mamy do czynienia.

Które silniki obsługują [TECH]?

Zgodnie z zapowiedzią Nvidii, ich najnowsza wersja technologii DLSS obsługuje popularne w branży gier silniki Unity oraz Unreal Engine w wersji 4 i 5. Możemy zatem z miejsca stwierdzić, że najbardziej znane narzędzia są oficjalnie i pełnoprawnie wspierane.

Gry wspierające na starcie [TECH]?

  • A Plague Tale: Requiem
  • Atomic Heart
  • Black Myth: Wukong
  • Bright Memory: Infinite
  • Chernobylite
  • Conqueror’s Blade
  • Cyberpunk 2077
  • Dakar Rally
  • Deliver Us Mars
  • Destroy All Humans! 2 – Reprobed
  • Dying Light 2 Stay Human
  • F1 22
  • F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch
  • Frostbite Engine
  • HITMAN 3
  • Hogwarts Legacy
  • ICARUS
  • Jurassic World Evolution 2
  • Justice
  • Loopmancer
  • Marauders
  • Microsoft Flight Simulator
  • Midnight Ghost Hunt
  • Mount & Blade II: Bannerlord
  • Naraka: Bladepoint
  • NVIDIA Omniverse
  • NVIDIA Racer RTX
  • PERISH
  • Portal with RTX
  • Ripout
  • S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
  • Scathe
  • Sword and Fairy 7
  • SYNCED
  • The Lord of the Rings: Gollum
  • The Witcher 3: Wild Hunt
  • THRONE AND LIBERTY
  • Tower of Fantasy
  • Warhammer 40,000: Darktide

Przykłady wykorzystania [TECH]

Data premiery [TECH]

Oficjalnie technologia DLSS 3 wystartowała 12 października 2022 roku wraz z kartami Nvidia GeForce RTX 4090.

 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: https://gamingbolt.com/dlss-3-will-boost-performance-by-up-to-4x-support-confirmed-for-over-35-games-and-apps i https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/dlss3-ai-powered-neural-graphics-innovations/ i https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/october-2022-rtx-dlss-game-updates/

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners