Opinia o Wczesnym Dostępie Uraguna, obiecujący początek... chyba zbyt wczesny początek

lubiegrac publicystyka Opinia o Wczesnym Dostępie Uraguna, obiecujący początek... chyba zbyt wczesny początek
Opinia o Wczesnym Dostępie Uraguna, obiecujący początek... chyba zbyt wczesny początek



Tamer Adas | 22 kwietnia 2022, 06:00

Tuż przed Wielkanocą studio Kool2Play S.A. zdecydowało się udostępnić Wczesny Dostęp swojej autorskiej gry Uragun. Dzięki uprzejmości twórców mieliśmy okazję w ciągu ostatnich dni zapoznać się z przygotowaną obecnie zawartością. Zapraszamy do naszej opinii o początku nowego etapu strzelanki top-down...

Ludzkość wyginęła, a w zasadzie wiele wskazuje na to, że minione wydarzenia praktycznie unicestwiły gatunek, który odpowiedział za stworzenie armii robotów. Wcześniej wiele z nich, tak jak nasz bohater było kierowanych przez homo sapiens. Nasza dzielna maszyna... poczuła tęsknotę za swoim ludzkim przyjacielem. Bardzo szybko udaje mu się natrafić na sztuczną inteligencję Olę, z którą spróbują poszukać ostatnich bastionów oporu. 

W ten sposób oboje rozpoczynają przyjemną współpracę, obejmującą walkę ze spaczonymi i zbuntowanymi maszynami, które najpewniej doprowadziły do katastrofy. Opowieść jak i same zarysy robota oraz SI są dosyć proste, przyjemne i... w zasadzie dobrze się z tego typu formułą czują. Całość nieco przypomina animację, starając się trafić zarówno do dorosłych, jak i nieco młodszych graczy, którzy będą mogli zmierzyć się z kolejnymi przeciwnikami. W zasadzie na tle wielu bombastycznych i spektakularnych historii... Uragun udaje się być skromnym i... działa to na korzyć całości, niemniej opowieści nie ma na tyle, abym już ostateczne orzekał sądy.

Zapoznaj się także z:

 

Rozgrywka odbywa się w ramach kilku obszarów, gdzie gracz przenosi się ze specjalnej mapy, poprzez dobór atrakcyjnej dla niego misji. Tego typu forma do najprzyjemniejszych nie należy i wiąże się ze sporą ilością czasu spędzanego na obserwowaniu ekranów ładowania. W zasadzie pojedynczej grafiki, ponieważ na tym etapie więcej nie wprowadzono. Po przeniesieniu się na każdy etap rozpoczynamy swoją misję, realizującą się zgodnie z kilkoma aktywnościami. Czasem jest to przejście od punktu do punktu, eliminując wrogie jednostki, niekiedy mierzyć się będziemy z zadaniem z mini bossem na końcu, nie zabrakło potyczki z samym bossem czy też aktywności polegających na gromadzeniu przedmiotów lub eliminowaniu odpowiednich elementów infrastruktury.

Uragun_Wczesny_Dost_p_ocena_17_  Uragun_Wczesny_Dost_p_ocena_8_  

System strzelania jest niezwykle miodny, a od czasu ostatnio udostępnionej wersji demonstracyjnej, twórcy wprowadzili małe poprawki, czyniące poruszanie się oraz posyłanie odpowiednich pocisków w sposób nieco bardziej satysfakcjonujący. Tym razem już lepiej możemy poczuć, na czym polega różnica pomiędzy poszczególnymi „pukawkami". Obecny jest szerszy pakiet ulepszeń oraz możliwości, dzięki którym im dalej zajdziemy, tym atrakcyjniejsze stają się walki z licznymi wrogimi maszynami. Tych jest dość dużo i to ich różnorodność doskonale spisuje się ze swojego zadania. W ten też sposób wyraźnie odczułem większe zadowolenie z przechodzenia od misji do misji, choć nie zabrakło pewnego bossa, którego ataki sprawiały wrażenie nie zbalansowanych i nieco odstających ze względu na inaczej funkcjonujące kulki energii. To za ich sprawą możemy się leczyć czy wykorzystywać specjalne umiejętności, zatem tym ważniejsza jest ich rola, szczególnie w takim pojedynku.

Uzbrojenie nie należy do najbardziej rozbudowanego, a gdy dodamy do tego także kwestię kilku ulepszeń, w zasadzie na przygotowaną zawartość znajdziemy coś dla siebie. Spory wpływ na odbiór ma jednak obecna, dość mała zawartość Uraguna. W zasadzie po dwóch/trzech godzinach będziemy w stanie poradzić sobie z całą treścią, co nie powala specjalnie. Póki co nie poszalejemy specjalnie, ale z małym niedosytem zakończymy zabawę. Ta cały czas wypada atrakcyjnie, choć brakuje w niej lepszego oznaczania kierunków odnoszenia obrażeń czy podpowiedzi, czy unik jest już dostępny, czy też nie. W efekcie zdarza się, że nieco panicznie zaczynamy klikać z nadzieją, że okres pomiędzy użyciami za momencik się zakończy. Interfejs sam w sobie wciąż wydaje się nieco nie spisywać w pełni ze swojego zadania, niewystarczająco przejrzyście informując o dostępnych zasobach. Kolor biały, szczególnie na jasnych obszarach, zlewa się z tłem oraz ograniczeniem zasięgu naszego wzroku, nawet w przypadku takich elementów jak podkręcenie chwilowe skuteczności naszego bohatera.

Uragun_Wczesny_Dost_p_ocena_20_ 

Z początku oprawa graficzna Uraguna wydawała mi się nieco zbyt uporządkowany, niemniej z czasem uznałem, że faktycznie w świecie robotów możliwe by było zachowanie porządku w takiej sytuacji. To właśnie my wprowadzamy tutaj nieco chaosu, momentalnie wiele przestrzeni ożywa. To wszystko przy zachowaniu wysokiej przejrzystości, za co zdecydowanie należy twórców docenić, w zasadzie przez cały możliwy czas można w trakcie intensywnych walk śledzić, gdzie porusza się dany pocisk czy laser. Tak dzieje się zarówno na opustoszałych pustkowiach, przestrzeniach zdominowanych przez maszyny czy w rozbudowanych portach i dachach, gdzie stajemy się chwilami otoczeni przez sporą ilość spójnie prezentujących się wrogów. To powoduje, że inwazja maszyn zachowuje swój klimat oraz pewną porcję tajemniczości.

Udźwiękowienie nieźle przebija się przez inne odgłosy, oferując jasne i krótkie komunikaty, granie na słuch mogłoby być utrudnione, ale w zasadzie zawsze odbierałem przekazy bezpośrednio. Lepiej niż podczas zabawy z demem zaprezentowała się również muzyka, potrafiąca zaoferować dodatkowe, atrakcyjne brzmienia. W ten sposób nieco łatwiej jest nam wyłapać odpowiednie tempo zmian pozycji oraz eliminowania określonych przeciwników.

Uragun_Wczesny_Dost_p_ocena_15_  Uragun_Wczesny_Dost_p_ocena_4_ 

O ile pod względem poprawek czy ulepszeń Wczesny Dostęp Uraguna robi bardzo dobre wrażenie, o tyle zawartości jest dość mało. Nie może jednak dziwić, że zdecydowano się dość wcześnie udostępnić projekt, w chwili gdy premier jest niewiele, aż grzechem byłoby nie wykorzystać tej sytuacji dla siebie. Najważniejsze aspekty gry zostały wykonane należycie, a Kool2Play dysponuje podstawami, dzięki którym tytuł może okazać się sukcesem. Lekkość, przyjemność oraz miodność rozgrywki powodują, że już teraz oczekiwać można przyjemnego projektu. Gdyby udało się zachować ten klimat, zadowalający minimalizm, dokładając nieco głębi do rozgrywki oraz być może nieco humoru, ostatecznie otrzymamy dobrą strzelankę top-down, mogącą stanowić odskocznię od super rozbudowanych tytułów z masą nudnych i powtarzalnych aktywności.

Dziękujemy Kool2Play za udostępnienie kluczyka do Wczesnego Dostępu!

Uragun zameldowało się we Wczesnym Dostępie, czyli 12 kwietnia 2022 roku na komputerach osobistych.

Kool2Play S.A. oficjalnie zadebiutowało na parkiecie NewConnect 22 lutego minionego roku.

 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

12345678910111213141516171819202122
Gra: Uragun
Komentarze [0]:

Inne newsy

Polecane teksty

Powiązane teksty

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners