24°
0
dodano: 2020-10-02 01:20:01

PlayStation Studios - Jakie studia wchodzą w skład? Kiedy powstały? Z czego zasłynęły? Jak duży jest skład deweloperski?

Autor: AnoX
PlayStation Studios to nowa nazwa, pod którą kryją się należące do Sony Interactive Entertainment studia deweloperskie. Jakie zespoły wchodzą w skład?

Czym jest PlayStation Studios?

Przy okazji PlayStaion 5 Showcase 2020 dowiedzieliśmy się, że studia wewnętrzne Sony będą nosić wspólną nazwę PlayStation Studios, stając pod jednym wspólnym, ogólnym sztandarem. Jest to na swój sposób odpowiedź na kształtujący się skład studiów konkurencji w postaci Xbox Game Studios.
 
W poniższym zestawieniu wpierw ujrzycie krótką rozpiskę (w kolejności alfabetycznej), a następnie większe rozwinięcie (które będzie rozwijane, jeżeli pojawią się jakieś zakupy Sony) w kolejności subiektywnej, wynikającej zazwyczaj z wielkości czy skali dokonań.
 
 
 

Studia należące do PlayStation Studios:

  • Bend Studio
  • Guerrilla Games 
  • Insomniac Games
  • Japan Studio
  • London Studio
  • Media Molecule
  • Naughty Dog
  • Pixelopus
  • Polyphony Digital
  • San Diego Studio
  • San Mateo Studio
  • Santa Monica Studio
  • Sucker Punch Productions
 
Zapoznaj się także zKonsolowe abonamenty - Październik 2020, Czy tym razem obie firmy zdecydowały się zaskoczyć graczy?
 
 

Naughty Dog

Jedno z najbardziej znanych studiów Sony wbrew pozorom nie było założone przez poprzedników SIE, gdyż zostało tylko i wyłącznie przejęte w 2001 roku, co okazało się znakomitym ruchem, który do niedawna wydawał się być idealną synergią pomiędzy Sony, studiem, a graczami.

Sucker Punch Productions

Jakiś czas temu Ghost of Tsushima okazał się jedną z najlepszych gier na PlayStation 4, potwierdzającą, że przejęcie w 2011 roku był kolejnym "strzałem w dziesiątkę", który dzisiaj przynosi coraz większe i lepsze efekty.

Santa Monica Studio

Założone w 1999 roku studio na przestrzeni wielu, wielu lat zdobyło wielką sympatię graczy głównie ze względu na cykl God of War który ma powrócić z God of War Ragnarok (nazwa robocza?), być może ponownie zapewniający znakomitą porcję zabawy.

Japan Studio

W 1993 roku założono Japan Studio, studio które obecnie zajmuje się wsparciem oraz pomniejszymi projektami, które jednak na przestrzeni lat zdumiewały. Tak było ostatnio przy okazji Bloodborne oraz The LAst Guardian, a przecież przed nami jest przepięknie wyglądający Demon's Souls Remake.

Polyphony Digital 

Mistrzowie symulatorów wyścigowych od 1998 roku oferują graczom znakomicie przyjmowaną serię Gran Turismo, która na przestrzeni wielu lat zmagała się z lepszymi oraz gorszymi chwilami, wciąż kryjące w sobie jednak styl, szacunek oraz niezwykłą pasję właśnie do wyścigów i ich otoczką.

San Mateo Studio

Być moze mało kto z Was wiedział w ogóle, że takie San Mateo Studio istnieje, a mowa jest tutaj o zespole deweloperskim powstałym w 1998 roku, mającym za swoimi plecami udział przy takich hitach jak Syphon Filter, Jak & Daxter, Sly Cooper czy Ratchet & Clank. Jest to także studio, dzięki któremu mogliśmy się zapoznać ze świetnie przyjetym Farpoint.

San Diego Studio

San Diego Studio to kolejna mało znana ekipa, która należy do Sony od 2001 roku, zajmując się od tego czasu cyklem MLB The Show, czyli propozycji stawiającej na baseball.

London Studio 

Zespół deweloperski z Londynu na przestrzeni lat uczestniczył pry wielu projektach, w tym przy cyklu SingStar, dając graczom niedawno świetną strzelankę VR-ową w postaci Blood & Truth.

Guerrilla Games

Od 2005 roku w ramach ówczesnego PS Studios znajduje się także ekipa deweloperska, odpowiedzialna za dwie mocne serie gier - KillZone oraz Horizon, które obecnie są wręcz bezcenne, za co odpowiada właśnie studio z Holandii.
 
 

Media Molecule

2010 rok był rokiem przejęcia Media Molecule, zespołu deweloperskiego, który od czasu Little Big Planet oraz Teraway przekształcił się w kierunku hitowego Dreams, który może Japońskiej korporacji zapewnić masę sukcesów.

Bend Studio 

Przejęte w 2000 roku Bend Studio znane było z Syphon Filterm, by następnie zajmować się tytułami chociażby na PlayStation Portable oraz PlayStation Vita, powracając kilka lat temu ze swoim Days Gone, które okazało się naprawdę dobrą grą.

Pixelopus 

Być może nikt z Was nie zauważył, że w 2014 roku założono studio Pixelopus , które poznaliśmy lepiej za sprawą ślcznej, artystycznej gry Concrete Genie, będący dotychczas niezłym debiutem.

Insomniac Games

Na koniec pozostawiłem sobie mocno się obecnie trzymające Insomniac Games, odpowiadajace za cykl Marvel's Spider-Man oraz za wspomnianego już Ratcheta & Clanka z ich kosmicznymi przygodami. Wielki zkup w 2019 roku był w pełni logiczny, zrozumiały i jak już wiemy świetny, co pewnie jeszcze nie raz ujrzymy!

Prezentacja PlayStation Game Studios


Komentarze (0):
Reklama
Reklama