Seria Assassin's Creed - Kolejność gier, najlepsze odsłony, poboczne tytuły, główni bohaterowie filary cyklu od Ubisoftu

lubiegrac publicystyka Seria Assassin's Creed - Kolejność gier, najlepsze odsłony
Seria Assassin's Creed  - Kolejność gier, najlepsze odsłony, poboczne tytuły, główni bohaterowie filary cyklu od Ubisoftu



Tamer Adas | 22 lipca 2020, 23:00

Seria Assassin's Creed okazała się największym sukcesem Ubisoftu. Od czego wszystko się zaczęło? Jaki bohaterów poznaliśmy? Gdzie się wybraliśmy? Jakie gry weszły w główny skład cyklu AC? Jakie poboczne produkcje się ukazały? Co warto wiedzieć o największym sukcesie francuskiej korporacji?

Trudne początki serii Assassin's Creed, czyli jak zastąpiono słynny cykl Prine of Persia...

Tę marką kojarzą od dawna nie tylko gracze, co jedynie potwierdza z jak dużą marką mamy do czynienia. Trzeba przyznać, że od 2007 roku francuski wydawca skutecznie zamknął lukę po w pewnym sensie końcu marki Prine of Persia, która jeszcze przez jakiś czas nie powróci pełnoprawnie. Wobec tego wszystkie przygody Altaira okazały się powiewem świeżości oraz początkiem nowej dawki atrakcji.

Tak się faktycznie stało, choć początek nie był łatwy, chociażby ze względu na zbyt dużą powtarzalność, przez którą pierwsza odsłona nieco zawodziła poza głównym wątkiem. Z czasem było już lepiej, gdyż Assassin's Creed II uznawane jest za najlepszą odsłonę, choć wydany rok później Assassin's Creed Brotherhood. Zanim jednak o Ezio, warto zauważyć, że "Jedynka" posiadała... pełną polską wersję językową! Następne odsłony doczekały się jedynie napisów, co większości graczy jak najbardziej odpowiada.

Wspaniała trylogia Ezio!

Gigant zdecydował się wyciągnąć wnioski i już po dwóch latach zaoferował graczom drugą odsłonę, która okazała się fenomenem i być może jedną z najlepszych tytułów w historii gier akcji. Następnie pojawił się Brotherhood, czyli kontynuację wprowadzającą potężny Rzym, zakon do zarządzania oraz wiele nowych pomysłów i rozwiązań. Zwieńczeniem okazał się Revelations, najmniej ceniona, choć niezwykle klimatyczna opowieść zamykająca grową sagę, choć fabularnie możemy się zapoznać także z animacją Assassin's Creed Embers. Assassin's Creed Recollection.

Connor miał wznieść rewolucję... ale na tę musieliśmy jeszcze zaczekać...

Assassin's Creed III wniósł sporo zmian do rozgrywki, przy czym wiele z nich nie było wykonanych na należytym poziomie, a część zwyczajnie zawodziła pod względem implementacji. Dopiero wydarzenia poprzedzające, związane z Edwardem Kenwayem okazały się prawdziwym sukcesem, piracki klimat, świetna rozgrywka oraz sporo interesujących mechanizmów oraz opowieści złożyły się na sukces "Czwórki". Tym razem autorom udało się zebrać wszystko w spójną i ciekawą całość, wprowadzając skuteczniej poszczególne mechaniki czy też powodując, że warto było z nich korzystać, zamiast uznawać za totalnie niepotrzebne.

... na przełomie generacji...

Nieustannie zbliżał się koniec generacji, jednakże Ubisoft zdecydował się jeszcze zapowiedź Assassin's Creed Rogue, czyli nieco mniejszy projekt jeszcze na PS3 i X360, gdzie mieliśmy okazję wcielić się w... Templariusza! Interesująca opowieść okazała się świeża, przy czym naturalnie uwagę bardziej przykuwały obrazy Francji, które sprawdzić już można było na PS4 i XB1.

... a gdy już nadeszła... tradycyjnie okazała się brutalna i krwawa! 

Assassin's Creed Unity zapowiadał się na wielki, wielki hit mający wszystko, aby powalczyć nawet z tytułami ekskluzywnymi. Ostatecznie przekonaliśmy się o tym jak wiele niestety nie wyszło, przekonało się wielu graczu. Po dziś dzień ta odsłona uznawana jest za jedną ze słabszych i w zasadzie po dziś dzień pod względem technicznym wciąż odczuwalne są braki.

Wyprawa do Londynu za sprawą Assassin's Creed Syndicate okazała się bardzo, bardzo solidną odsłoną wznoszącą dotychczasową formułę na wyższy poziom, choć nie da się także nie zauważyć, że szerokie ulice oraz bardzo wysokie budynki okazały się sporym problemem, a linka... no cóż, przyjemna, ale nieco się przez nią oszukuje. ;)

Egipt. Origins. W zasadzie Reboot. Nowa, pełnoprawna generacja cyklu.

Sukces Wiedźmina 3 Dziki Gon stał się dla wielu twórców inspiracją oraz poziomem, który nie łatwo było ot tak uzyskać, wobec czego Francuski Gigant branży gier zdecydował się nadać swojej flagowej serii rok przerwy, oferując graczom w międzyczasie Watch Dogs 2. Niemniej wielu uznało, że warto było czekać, gdyż Assassin's Creed Origins wzniosło wielkie, wielkie zmiany, chociażby w systemie walki, a cykl rozpoczął marsz ku gatunkowi RPG.

Kontynuacja, Assassin's Creed Odyssey wyszła zaskakująco szybko, serwując jeszcze nieco inne doświadczenie oraz przygody mocniej powiązane z mitologią, tym razem grecką. Zresztą z tego tytułu, jeszcze nieco bardziej odległa względem dotychczasowych części.

Teraźniejszość i powrót do korzeni serii Assassin's Creed

Nadchodzący Assassin's Creed Valhalla ma połączyć największe zalety pierwszych części serii, trylogii Amerykańskiej oraz ostatnich przygód w starożytności, dzięki czemu mamy otrzymać świetne doświadczenie, maksymalnie wykorzystujące dotychczasową generację konsol. Zapomnieć nie możemy również o tym, że będzie to także początek dla nowej generacji konsol.

To jednak nie koniec, ponieważ Ubisoft zdecydowało się rozpocząć szerszy proces zmian w ramach serii Assassin's Creed, stawiając dla odmiany na pełnoprawny powrót do korzeni, także w sferze rozgrywki, za sprawą Assassin's Creed Mirage, który ma się ukazać w 2023 roku. Pierwotny dodatek o Basimie staje się pełnoprawnym tytułem w Bagdadzie, który ma połączyć zalety ostatniej odsłony wraz z klasyką, znaną fanom jeszcze z przygód legendarnego Altaira.

Przyszłość cyklu AC

Najważniejsze dla przyszłości marki AC jest jednak Assassin's Creed Infinity, czyli wielka inicjatywa w postaci usługi, w ramach której wydawane będą kolejne gry, pomiędzy którymi gracze mają mieć okazję płynnie przechodzić. Pierwszymi projektami w ramach cyklu mają być Projekty Red oraz Hex, zabierające graczy do Japonii feudalnej oraz do Świętego Cesarstwa Rzymskiego Narodu Niemieckiego naznaczonego brutalnym polowaniem na czarownice oraz z silną dominacją niemieckich władz.

ACV_screen_Launch_Jomsviking_201109_12.01pm_CET_Paris_Time_P 

Jakie gry złożyły się na główną serię Assassin's Creed?

Poboczne tytuły z cyklu Assassin's Creed

Pakiety gier z serii Assassin's Creed

Po raz pierwszy Ubisoft zdecydował się zaoferować pakiet Assassin's Creed: Heritage Collection w 2013 roku, gdy doczekaliśmy się wspólnego wydania pierwszych 5 części (włączając Brotherhood i Revelations). Rok później na rynku pojawiła się trylogia Assassin's Creed The Americas Collection/The American Saga. U nas lepiej znany jest wydany pakiet na Nintendo Switcha, czyli Assassin's Creed The Revel Collection, a także zremastereowaną pierwszą trylogię: Assassin's Creed The Ezio Collection.

Warto także przypomnieć efektownie wydany Assassin's Creed: Anthology, czyli spory zestaw gier z 2012 roku, poprzedzające początek trylogii amerykańskiej w postaci otwierającego ją Assassin's Creed Black Flag.

Postacie, które zapisały się (lub nie) w historii cyklu Assassin's Creed

Na przestrzeni wielu, wielu lat poznaliśmy liczne, niezwykle interesujące oraz oryginalne postacie, które jako główni bohaterowie kształtowały cykl na wiele sposobów. Każda z person znacząco się różniła od poprzedniej, choć tylko i wyłącznie słynny Ezio doczekał się do tej pory więcej niż jednej odsłony.

Protagoniści głównych odsłon serii Assassin's Creed

  • Altair (Assassin's Creed)
  • Ezio Auditore da Firenze (Assassin's Creed II, Assassin's Creed Brotherhood, Assassin's Creed Revelations)
  • Connor (Assassin's Creed III)
  • Edward Kenway (Assassin's Creed 4 Black Flag)
  • Shay Patrik Cormac (Assasssin's Creed Rogue)
  • Arno Dorian (Assassin's Creed Unity)
  • Evie i Jacob Frye (Assassin's Creed Syndicate) - oboje;
  • Bayek (Assassin's Creed Origins),
  • Alexios lub Kassandra (Assassin's Creed Odyssey) [Kobieca wersja jest kanoniczną]
  • Eivor (Assassin's Creed Valhalla) [Kobieca wersja jest kanoniczną]
  • Basim (Assassin's Creed Mirage)

Co złożyło się na sukces marki Assassin's Creed?

Growa saga przez długi czas znacząco się zmieniała, ewoluowała, przeżyła nawet rewolucje związane nie tylko ze zmianami generacji, jednakże wciąż dla graczy najważniejsze są skrytobójcze zadania i eliminacje, charakterystyczne rozmowy przed śmiercią, duże otwarte światy, najbardziej znane miejsca na świecie oraz słynne wydarzenia z różnych okresów w historii. 

Od czasu rebootu w 2017 roku zdecydowano się mocniej postawić na RPG-owe elementy, które nie przemawiają do wszystkich, ale otwierając nowe skrzydło i możlwości rozwoju dla całej marki. Ubisoft zdecydował się zaryzykować, oferując nieco inne doświadczenie, bardziej nastawione na wyzwanie w walce oraz konieczność operowania z uzyciem licznych umiejetności.

 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

Komentarze [1]:
avatar redaktor
dodano: 2020-07-23 15:08:17

Nie zdawałem sobie sprawę że tego aż tyle jest!

Inne newsy

Polecane teksty

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners