Tamer Adas | 5 stycznia 2021, 00:35
Seria Resident Evil jest obecnie najważniejszą podstawą całego Capcomu. Jak do tego doszło? Jak grać po kolei? Kolejność i chronologia gier, dodatki, tytuły poboczne, bohaterowie, spin-offy oraz szereg informacji o słynnym cyklu horrorów growych.
W 1996 roku rozpoczęła się wielka przygoda Capcomu z horrorami, która nie tylko trwa po dziś dzień, ale ma stanowić także najbliższą przyszłość dla całej firmy, która traktuje tę serię za swój produkt flagowy, który będzie rozwijany przez długi czas. Po premierze Resident Evil VII biohazard wiemy już, że w zasadzie wszystkie kierunki pozostają otwarte, a gracze mogą liczyć na wielką ilość różnorodnych doznań w jej ramach.
Pierwsza odsłona cyklu, rozgrywająca się z resztą w tytułowej "Rezydencji Zła" na przestrzeni czasu doczekała się remake'u, jednakże nie był on tak efektowny jak w przypadku drugiej odsłony cyklu, która stała się dla nowego pokolenia drzwiami dla całej marki. Ta przez długi czas mocno się zmieniała, przekształcała oraz rozwijała, niekiedy powracając do swoich korzeni czy też ryzykując postawienie na zupełnie nowe ścieżki.
Jeżeli spojrzymy na oryginalne dwie pierwsze odsłony, to zorientujemy się, że mamy do czynienia z zupełnie inną epoką, gdy nawet kontrolery zupełnie nie przypominały współczesnych. Zupełnie inne położenie oraz rola kamery, ograniczone możliwości interakcji i akcji, grafika wypełniona pikselami... to wszystko razem jest nie z tej ziemi. To były początki, mocno horrorowe, wypełnione zagadkami, grozą z mroku oraz akcentami walki, które z czasem dopiero miały nabrać istoty.
Krok po kroku cykl zmierzał ewidentnie w stronę akcji, Resident Evil 4 zmienił wiele, ale szczyt dążenia do gatunku gry akcji nastąpił w przypadku Resident Evil 6, które zakończyło kolejną epokę. Ta wypełniona byłą właśnie perspektywą 3D, wyraźnie udoskonaloną oprawą graficzną, próbą odnalezienia nowej ścieżki dla serii oraz rozgałęzienia jej potencjału w dziedzinie klimatu i tematów możliwych do poruszenia.
Przy okazji siódmej numerowanej odsłony Capcom zdecydował się na powrót do korzeni oraz na... zmiany także wewnętrzne, dzięki czemu z jednej strony otrzymaliśmy grę mocno osadzoną w przeszłości marki, z drugiej jednak oferując pierwszoosobową perspektywę oraz kilka mniejszych zmian. Wraz z zupełnie nowym bohaterem Ethanem Wintersem doświadczono wielkiego restartu, po którym na moment powróciliśmy do odświeżeń "dwójki" i "trójki". Kolejny krok tego rozdziału nastąpi za kilka miesięcy podczas premiery Resident Evil Village, części otwierającej przed graczami doświadczenia nowej generacji konsol - PlayStation 5, Xbox Series X i Xbox Series S.
Wiele rozdziałów z całej serii kształtowali bohaterowie, choć nie wszyscy otrzymali równie wiele czasu, niekiedy będąc jedynie fragmentem całości dla głównego grona bohaterów: Chrisa Redfielda, Jill Valentine, Leona Kennedy oraz Claire Redfield, którym chwilami towarzyszy także wciąż tajemnicza Ada Wong.
W połowie maja 2021 roku Capcom oficjalnie poinformował, że gry w ramach marki Resident Evil rozeszły się w liczbie przeszło 110 milionów kopii, co szczególnie jak na horror stanowi imponujący rezultat! Na ten wynik złożyły się także ostatnie remake'i oraz RE Village. Cykl na przestrzeni lat mocno się zmienił, zachowując przez cały czas swój ogólny styl oraz przestrzenie na rozwój.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu