Tamer Adas | 30 kwietnia 2021, 12:15
The Ascent podczas przedpremierowego pokazu zaprezentował swoją wizję nietypowego cyberpunku oraz RPG-owego modelu, który może wciągnąć na wiele godzin!
Podczas pokazu tytułów z id@xbox miałem okazję przyjrzeć się bliżej jednej z najciekawiej zapowiadających się propozycji zmierzających do abonamentu Xbox Game Pass, czyli The Ascent, rozgrywającego się we własnej, cyberpunkowej wizji. Prezentowane materiały koncentrowały się na ukazaniu rozgrywki oraz pomysłach na kilka sfer tego aspektu nadchodzącego projektu.
Gra zapowiada się na pełnoprawnego RPG-a posiadającego kilka sposobów zabawy oraz styli, które będziemy mogli obrać. Wśród nich znajdziemy oczywiście bezpośrednią walkę, posługującą się szerokim zasobem broni, systemem chowania się za osłonami oraz korzystania ze specjalnych umiejętności czy też gadżetów. Tytuł oferuje otwarty świat, po którym możemy się swobodnie poruszać, a jakby tego było mało niekiedy potyczki odbywają się nagle na ulicach. Tutaj widać jak wiele pracy włożono w sztuczną inteligencję. Nie tylko przeciwnicy nas zachodzą oraz próbują nas oszukać i zamknąć w pułapce, ale stanowią realne zagrożenie dla bohaterów. W tym czasie możemy także spostrzec jak wielkie grupki postaci uciekają od zdarzenia oraz nieźle budują w ten sposób klimat.
Zapraszamy również do tego tekstu: Opinia po pokazie Edge of Eternity, czyli francuskiego spojrzenia na jRPG-i
Dynamiczna rozgrywka może okazać się bezwzględnie najważniejszym i najbardziej angażującym elementem rozgrywki, oferującym wiele ciekawych chwil. Zabawa stawia na dostarczenie nam dynamicznej i wciągającej walki pełnej szybujących w dwie strony pocisków. Do tego dochodzą granaty oraz różne typu przeciwników, wymagających od nas ciągłego ruchu, zarządzania wyposażeniem oraz terenem, odgrywające zaskakująco istotną rolę.
Deweloperzy prezentowali także nieco, inne ścieżki rozwiązywania zadań i celów, poprzez dialogi i skradanie się, które wydają się być mimo wszystko alternatywą do rozbudowanej i ciekawej walki. W żyjącym świecie robi to dodatkowe wrażenie, szczególnie gdy wielkie kosmiczne oraz humanoidalne istotny przemykają obok nowego pola walki.
Grafika pośród trzech prezentowanych gier (w tym Twelve Minutes) była w tym tytule najlepsza, oferując wysokiej jakości tekstury, dopracowane efekty oraz niemalże stale żyjące miasto. Wybuchy przebijające mrok światła rozświetlany cyfrowymi lampami są znane nam doskonale z wielu podobnych produkcji, ale połączenie tego wszystkiego z atmosferą science-ficition to mieszanka niezwykle przyjemna i ciekawa w odbiorze! Do tego dochodzi wyraziste udźwiękowienie oraz muzyka, zdecydowanie rozwijające wrażenia!
To może być świetna gra do Xbox Game Passa, dostarczająca wiele zabawy oraz niezwykłego cyberpunkowego klimatu połączonego z dynamiczną walką oraz klimatem, który obecnie naturalnie przywodzi na myśl Cyberpunka 2077. Jeżeli projekt zostanie odpowiednio dopracowany będzie można będzie czerpać z The Ascend sporo zabawy. Warto mieć ten tytuł na radarze!
Dziękujemy Xboxowi za zaproszenie na pokaz id@Xbox!
The Ascent ma się ukazać w 2021 roku.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu