Tamer Adas | 30 września 2023, 10:00
Tydzień temu odbyła się wyjątkowa konferencja AI x GAMEDEV, w ramach której zgromadziło się wielu przedstawicieli branży gier wideo, aby poruszyć temat sztucznej inteligencji oraz roli, jaką może odegrać w najbliższych miesiącach oraz latach.
W ramach wydarzenia uczestnicy mogli posłuchać wielu wypowiedzi dotyczących działania, wdrażania systemów, ich skuteczności, sposobu funkcjonowania, najistotniejszych kwestii, zagadnień prawnych oraz szeroko rozumianej przyszłości, która stać będzie właśnie pod znakiem zastosowania nowej generacji narzędzi.
Przeczytaj też:
AI śmiało staje się elementem codzienności, ale jedynie rozsądek, odpowiedzialność oraz skuteczność w wykorzystaniu tego typu rozwiązań, które umożliwią usprawnienie procesu tworzenia gier wideo, jednocześnie obniżając konieczny czas oraz koszty, które w ostatnich latach dynamicznie rosły. W ten sposób odblokowuje się szansa na przygotowanie większych, bardziej rozbudowanych, ale i dopracowanych i personalizowanych tytułów.
Zastosowań jest naprawdę wiele, ze względu na skalę produkcji zastosowania mogą obejmować wiele działów, w tym nawet takie działania jak tłumaczenie napisów na języki obce, które z doświadczeń między innymi DreamWay Games, mogą zapewnić lepsze efekty, aniżeli tradycyjne usługi profesjonalnych firm.
Konrad Czernik, Art Director, One More Level ostrzega jednak przed klasyczną chciwością, gdyż jak sam wspomina nawet, 10-15% skróconego czasu pracy to już będzie spory sukces, szczególnie spoglądając na obraz procesu produkcji gier wideo całościowo.
Nawet z najbardziej zaawansowanymi narzędziami praca w PR i marketingu powinna zacząć się od kartki papieru. Nim sięgniemy po młotek czy śrubokręt, musimy wiedzieć czy robimy stół czy krzesło - powiedział Maciej Sosnowski, head of PR & marketing w better. gaming agency.
Pamiętajmy, że AI nie jest aparatem fotograficznym, młotkiem czy dłutem i nie jest tak traktowane, więc nie przysługuje Wam ochrona - przestrzegła Mec. Lena Marcinoska-Boulangé - Wracamy do tego, że tworzy tylko człowiek, nie tworzy narzędzie” - dodała dr Monika A. Górska.
Ja widzę straszne duże palenie pieniędzy. Jakby udało się skrócić czas produkcji o 10-15%, to jest to wielki sukces i gigantyczny zysk. Mniej crunchu, stresu, zwolnień i wypaleń - podsumował Konrad Czernik, Art Director, One More Level.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: Informacja prasowa
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu