Akademia Superbohaterów, premiera gry karcianej i książki, z najwybitniejszymi polskimi naukowcami

lubiegrac news Akademia Superbohaterów, premiera gry karcianej i książki
Akademia Superbohaterów, premiera gry karcianej i książki, z najwybitniejszymi polskimi naukowcami



Agata Dudek | 12 października 2021, 18:00

Swoją premierę ma niezwykły projekt, stworzona przez Tomasza Rożeka "Akademia Polskich Superbohaterów". Jej wynikiem jest gra karciana oraz książka.

Superbohaterowie, postaci znane z komiksów, seriali, filmów, czy to fabularnych, czy też animowanych. Wszyscy dobrze ich znamy. Ale czy znamy także naszych, rodzimych superbohaterów? Czy w ogóle takich mamy? Tomasz Rożek i Fundacja Nauka. To lubię, udowadnia, że tak.

Dowodem na istnienie naszych, rodzimych obdarzonych wielkimi mocami bohaterów jest projekt, który jakiś czas temu wymyślił Tomasz Rożek, nazywając go Akademią Polskich Superbohaterów. W tym niezwykłym miejscu, pomysłodawca projektu, chciałby przybliżać postaci najbardziej znanych polskich naukowców. W tym celu powstała książka oraz gra karciana zatytułowana Akademia Superbohaterów, w której w rolach głównych najbardziej znani, najbardziej doceniani naukowcy - Polacy. 

Akademia Superbohaterów - książka  

Książkę przedstawiającą nasze superpostaci, widzicie powyżej. Wśród nich wspomniani naukowcy, którzy zwyczajnie nie tylko pomagają nam lepiej i łatwiej żyć, konstruując samoloty, okręty podwodne, ale także pojazdy, które badają inne planety. Są wśród nich naukowcy, którzy tworzyli nowoczesną medycynę, w tym antybiotyki i szczepionki. Są naukowi superbohaterowie, dzięki którym mamy mosty, drogi, poznaliśmy wiele nowych miejsc na geograficznej mapie. Mają także swój udział w komputerach, bez których obecnie nie wyobrażamy sobie życia. Więcej o książce przeczytacie w tym miejscu.

Książka, ale i inny projekt, gra karciana przedstawiają nazwiska znanych Polek i Polaków, zmieniających naszą rzeczywistość w znacznym stopniu. Na kartach książki, znaleźli się znani fizycy, podróżnicy i odkrywcy, biolodzy, matematycy czy konstruktorzy. Wszyscy oni zmienili bieg naszej historii, spowodowali, że świat jaki znamy, wygląda tak, a nie inaczej. 

Akademia bohaterów - karta  

Oprócz książki w ramach projektu stworzonego przez Tomasza Rożka, powstała także gra karciana - Akademia Superbohaterów. W tej karciance przeznaczonej dla dzieci, ale nie tylko, nasze młodsze pokolenie będzie mogło poznać wiele istotnych, czasami nieznanych faktów z życia i działalności naukowej naszych rodzimych superbohaterów. 

Talia składa się z 30 kart, na której znajdują się wizerunki polskich naukowców, lata, w których żyli, odkrycia jakich dokonali, ale i także wiele ciekawostek z ich życia. Dzięki grze, ale i towarzyszącej jej książce, będziemy mieli okazję poznać biografię znanych polskich naukowców, ale i fakty z ich życia, i odkrycia, które nie do końca z nimi kojarzymy. 

 Akademia - książka i gra  

Dowiemy się, że to właśnie Polak jest twórcą najwyżej położonej trasy kolejowej na świecie. Że to zasługa naszego rodaka i jego wkład pozwoliły na tak szybki rozwój elektroniki. Że kamizelka kuloodporna to także pomysł Polaka. Gra przeznaczona jest zarówno dla dzieci, tych młodszych czy tych starszych, ale z powodzeniem mogą w rozgrywce uczestniczyć także całe rodziny. 

Przeczytaj również: FoxGame prezentuje dwie nowości gier planszowych: Escape Room: Ucieczka z Alcatraz oraz Kryminalne zagadki: Upiór w muzeum

Akademia bohaterów - karta 2 

Gra zawiera ilustracje wykonane przez Marka Oleksickiego, który narysował każdą z postaci właśnie w superbohaterskim stylu. Superbohaterska moc każdego z nich, to chęć zgłębiania nauki i poznawania świata. To cel i dążenie do jego realizacji. Na każdej karcie znajdziemy nie tylko daną postać, jej opis i osiągnięcia czy ciekawostki, ale także atrybuty danej postaci, na przykład przyrządy astronomiczne, naczynia laboratoryjne i wiele innych. 

Akademia bohaterów - karta 3 

Rozgrywka przewidziana jest na 2-4 graczy. Osoba, która trzyma kartę w ręku, zadaje innym graczom pytanie, dotyczące postaci i jednej z informacji znajdującej się na trzymanej przez nią karcie. Gracz, który najszybciej odpowie na zadanie pytanie, zdobywa punkty. Więcej o grze tutaj.

Całkowity dochód ze sprzedaży kart przeznaczony będzie na rozwój fundacyjnych projektów i granty dla młodych, zdolnych uczniów z zacięciem naukowym.

Książka dostępna w przedsprzedaży w sklepie internetowym Fundacji Nauka. To Lubię

Fundacja Nauka. To lubię - kup książkę i grę karcianą

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: Fundacja Nauka. To lubię

Tagi: gra, karcianka, gra,
Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners