redakcja | 21 stycznia 2025, 10:00
Według analiz przedstawionych przez CEO Epyllion, Matthew Balla, najnowsza odsłona serii Grand Theft Auto może być krokiem milowym w ustalaniu nowych standardów cenowych w branży gier wideo. Oczekuje się, że gra trafi na rynek jesienią 2025 roku, debiutując na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.
Istnieją nadzieje, że GTA 6 będzie kosztować między 80 a 100 USD. Jest to potencjalny przełom w branży, w której standardowa cena gier AAA wynosi obecnie 70 USD po wprowadzeniu podwyżki w 2020 roku. Według Balla, taka decyzja mogłaby przyczynić się do zmiany standardowych cen gier, zwiększając je na każdym poziomie, od 50 do 60 USD, od 60 do 70 USD, i tak dalej.
„Ceny gier w pudełkach nigdy nie były niższe w ujęciu realnym, mimo że budżety produkcyjne osiągają rekordowe wartości, a wzrost liczby graczy się zatrzymał” – zauważył Ball.
GTA 6 ma potencjał, aby stać się największą premierą w historii branży rozrywkowej. Przewiduje się, że w pierwszym roku przyniesie 3 miliardy USD przychodu, z czego 1 miliard może pochodzić z samych przedsprzedaży. To osiągnięcie wyprzedzi pod względem przychodów nawet największe premiery filmowe.
Ball argumentuje, że cena 70 USD za GTA 6 byłaby „najtańszą” w historii serii w ujęciu realnym. Po uwzględnieniu inflacji średnia cena wyniosłaby około 91 USD. Dyskusje w branży skupiły się na tym, czy Rockstar faktycznie zdecyduje się na tak wysoką cenę.
„Firma powinna zapewnić podwyżki wynagrodzeń zgodnie z inflacją, aby zadbać o swoich pracowników. Gry jednak nie podążyły za inflacją, co w dłuższej perspektywie staje się problemem” – zauważył Michael Douse, dyrektor wydawniczy w Larian Studios.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu