
redakcja | 28 października 2025, 19:00
Fearem zapowiedział nową grę survivalową o nazwie Anchor, która zabierze graczy w podwodny świat pełen niebezpieczeństw. Produkcja zmierza na PC i łączy w sobie klimat znany z Subnautiki oraz surowy system przetrwania i rzemiosła, kojarzony z grą Rust.
Przeczytaj także:
Anchor oferuje duży, persistujący świat, w którym na każdym serwerze może grać ponad 150 osób, a twórcy planują rozbudowę tej liczby. Wspólna rozgrywka w otwartym świecie pozwala budować bazy, walczyć i zawierać sojusze, ale jednocześnie gracze muszą się liczyć z zagrożeniami w postaci rekinów, pozostałości nieudanych eksperymentów klonowania oraz rajdów ze strony innych graczy.
Akcja toczy się po katastrofie nuklearnej, która zmusiła ludzkość do schronienia się na dnie oceanów. Gracz wciela się w istotę genetycznie zmodyfikowaną do życia pod wodą w strefie zwanej The Anchor. W tym trudnym środowisku trzeba nie tylko rozwijać swoją podwodną osadę, ale także bronić jej przed licznymi niebezpieczeństwami.
Świat gry ma aż 16 km² i obejmuje różnorodne biomy—od skalistych po koralowe oraz arktyczne obszary. Dzięki unikalnej technologii sieciowej studia Fearem, świat gry trwa i rozwija się także wtedy, gdy gracz jest offline, co sprawia, że znajomości i zabezpieczenie terenów są kluczowe dla przetrwania.
W Anchor można grać zarówno w trybie multiplayer z rywalizacją, jak i w trybie solo lub kooperacji, gdzie nie występuje PvP, ale nadal obowiązuje niedobór zasobów oraz walki z NPC. Rekiny, pełniące rolę głównego drapieżnika, reagują na krew i zachowują się zgodnie z mechanicznym systemem polowania i karmienia, dzięki czemu są prawdziwym zagrożeniem pod wodą.
System rzemiosła pozwala tworzyć nie tylko bazę, ale również narzędzia i broń – od prymitywnych po zaawansowane, takie jak hydrokanony, precyzyjne karabiny, noże z obsydianu czy kusze. Gracze mogą przetwarzać rudy, metale i muszle, aby zwiększać swoje możliwości bojowe i obronne.
Anchor zostanie wydane na platformę Windows PC poprzez Steam.
Fearem to niezależne studio założone w 2015 roku w Zagrzebiu, specjalizujące się w technologiach sieciowych i rozgrywkach wieloosobowych. Wcześniej stworzyło asymetryczną grę horrorową Daemonical. Obecnie przygotowuje się do premiery podwodnej gry survivalowej Anchor.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu