Czym jest Apple MetalFX Upscaling? To rozwiązanie skierowane do graczy, stające do rywalizacji z intelem, AMD czy Nvidią

lubiegrac newsy hardware Czym jest Apple MetalFX Upscaling? To rozwiązanie skierowane
Czym jest Apple MetalFX Upscaling? To rozwiązanie skierowane do graczy, stające do rywalizacji z intelem, AMD czy Nvidią



Tamer Adas | 15 czerwca 2022, 06:00

Podczas WWDC 2022 Apple zdecydowało się zaskoczyć wszystkich, ujawniając swoją technologię [TECH], mającą zapewnić Macom oraz iPadom rozwiązanie graficzne, znane z growego sprzętu intela, Nvidii oraz AMD.

[TECH] - Co to?

[TECH] to zapowiedziana przez producenta Maców system opracowany z myślą o graczach oraz wykorzystaniu technologii podnoszenia rozdzielczości graficznej na bazie połączenie skalowania przestrzennego oraz skalowania wygładzania (anty aliasingu) krawędziowego. Za sprawą Apple Silicon i ich możliwością, dostępne będzie kolejne rozwiązanie umożliwiające uzyskanie wyraźnie lepszych doznań podczas ogrywania hitów z segmentu AAA, bez obawy o niską liczbę klatek na sekundę.

Jak funkcjonuje [TECH]?

MetalFX jest rozwiązaniem zintegrowanym, które ma na celu podniesienie rozdzielczości obrazu na wyższą, z uzyskiwanej w mniejszym okresie czasu niż miałoby to mieć miejsce w przypadku wygenerowania tego samego obrazu w natywnej rozdzielczości. Karta graficzna w ten sposób ma mniejszym kosztem zyskiwać takie same lub łudząco podobne rezultaty. Za sprawą zaoszczędzonego "czasu" gracze mogą liczyć na wydajniejszą obsługę gry, co ma się przełożyć na takie same doznania ze zwiększeniem się czy ustabilizowaniem się (w przypadku słabszych kart) liczby klatek na sekundę.

Co dodatkowo oferuje [TECH]?

Inżynierzy zapowiedzieli, że Apple przy okazji dodania tego rozwiązania, zdecyduje się rozszerzyć możliwości Metal 3 API, stawiając tym razem na szereg funkcji opracowanych z myślą o grach właśnie. Skutecznie zmniejszono czasy ładowania zasobów z dysku, stawiając na asynchroniczne I/O. Karty graficzne poprzez kompilator wyeliminują kompilację modułu cieniującego samej gry. W ten sposób sprzęt uzyska lepszą wydajność oraz pozbędzie się dodatkowego czasu wczytywania.

Siatka shaderów doczekała się nowego zarządzania geometrią, zastępując dotychczasowe cieniowanie wierzchołków. Poprzez cyfrową siatkę o obiekty, możliwe jest bardziej elastyczne podejście, przekładające się na zachowanie wyższej szczegółowości ze zwiększeniem wydajności obu aspektów (generowania geometrii oraz cieniowania). Nowy backend w PyTorch 1.12 oferuje akcelerowanie przez kartę graficzną możliwości uczenia się, poprzez wykorzystanie MPS Graph i Metal Performance Shaders.

Gdzie możemy zyskać na [TECH]?

Jak się okazuje, coraz większe znaczenie ma mieć dla Apple wejście w segment gier. Już jakiś czas temu ewidentne były gigantyczne zyski korporacji w świecie gier (głównie mobilnych), ale zmierzanie na Mac'i między innymi Resident Evil Village może zmienić tę sytuację. Za sprawą nowych, potężnych podzespołów możliwe będzie zapewnienie przyjemnej rozgrywki z największymi hitami, które być może podobnie jak na Nintendo Switchu czy konsolach nowej generacji, zjawią się w iście potopowym stylu, zaleją sklep oraz nowe sprzęty "Gryzionego jabłka".

 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners