redaktor | 25 lipca 2024, 12:00
Więcej niż 500 deweloperów w Blizzard Entertainment pracujących nad World of Warcraft zagłosowało za utworzeniem związku zawodowego. World of Warcraft GameMakers Guild, utworzony przy wsparciu Communication Workers of America (CWA), składa się z pracowników wszystkich działów, w tym projektantów, inżynierów, artystów, producentów i innych. Razem stworzyli największy związek obejmujący wiele działów i dyscyplin w Microsoft.
Ta wiadomość pojawiła się niecały tydzień po utworzeniu związku zawodowego w Bethesda Game Studios, który w momencie ogłoszenia był największym takim związkiem w Microsoft.
W oświadczeniu przesłanym do The Verge, rzeczniczka Microsoftu, Delaney Simmons, napisała:
„Nadal wspieramy prawo naszych pracowników do wyboru, w jaki sposób są reprezentowani w miejscu pracy, i będziemy prowadzić negocjacje w dobrej wierze z CWA, dążąc do zawarcia umowy zbiorowej.”
Te związki zawodowe reprezentują znaczną zmianę w strategii organizacji związków zawodowych w branży gier wideo. The Verge rozmawiało z dwoma członkami komitetu organizacyjnego Blizzard na temat tego, jak doszło do powstania tego związku i jakie były wyzwania związane z organizacją tak dużej i wszechstronnej grupy.
Przeczytaj także:
Kathryn Friesen, projektantka zadań w zespole World of Warcraft, mówiła o tym, jak impuls do utworzenia związku wynikł z chęci podtrzymania jednej z wartości firmy Blizzard: „każdy głos ma znaczenie.”
„Można to wyczuć, rozmawiając z ludźmi, jak bardzo zależy im na sobie nawzajem i na pracy, którą wykonują w grze,” powiedziała Friesen. „Myślę, że stąd pochodzi [wysiłek związkowy], z chęci stanięcia razem, aby walczyć o prawa do zbiorowych negocjacji przy stole.”
Paul Cox, starszy projektant zadań i weteran Blizzard, zgodził się, mówiąc, że odpowiedź firmy na pozew o dyskryminację wniesiony przez stan Kalifornia zainspirowała działania pracowników.
„Wiele z początkowych odpowiedzi wydawało się bardzo korporacyjnych i nie odzwierciedlało wartości, które jako firma mówiliśmy, że wyznajemy,” powiedział Cox.
W wyniku tego pracownicy Blizzard podjęli działania, organizując protesty, które stały się początkiem wysiłków na rzecz utworzenia związku zawodowego w firmie.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: https://www.theverge.com
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu