Tamer Adas | 16 sierpnia 2016, 13:30
Z tygodnia na tydzień Overwatch zmienia się krok po kroku, deweloperzy cały czas testują nowe postacie, a także decydują się na zmiany we wprowadzonej mechanice.
Na początku warto wspomnieć o trochę innej zmianie - zdecydowano się na zwiększenie "tickrate" zapewniający większe możliwości oraz lepsze reakcje na wydarzenia dziejące się w meczu. Nie wchodząc w szczegóły można to wszystko skrócić do tego, że za moment nasz kontakt z serwerem będzie odbywać się 63 razy na minutę aniżeli 21 jak dotychczas. To postęp o 2/3 reakcji. Zapewne wiele osób niebawem będzie totalnie zdziwiona tym jak zwiększą się wymagania w rywalizacji z innymi graczami.
Przejdźmy zatem do zasadniczego tematu tego newsa.
Rankingi ulegną rozszerzeniu z 100 pozycji na rzecz 5000, zatem z pewnością różnice pomiędzy poszczególnymi graczami zwiększą się. Blizzard wprowadzi podział znany np. ze StarCrafta 2, zatem znajdą się progi - brązowy, srebrny, złoty, diamentowy, mistrzowski oraz arcymistrzowski. Nagrody za każdy z nich będą dostosowywane odpowiednio od najwyższego do najniższego bazując na tych pierwszych. Z danej "półki" nie spadniemy, w związku z czym im lepszą pozycję zdobędziemy tym lepiej zostaniemy nagrodzeni na sam koniec sezonu.
Poprawiono także tryby gry, dzięki czemu pozbyto się takich elementów jak rzut monetą czy nagła śmierć. Kontrola mapy pozostała niezmieniona a "Bank Czasu" będzie obowiązywał na każdym trybie. Jeżeli rozgrywka będzie podzielona na Kwarty oznaczać to będzie, że o wygranej zdecydują "Duże Punkty".
Zmianie ulegną również grupy graczy, w związku z czym zdecydowano się na zmianę systemu grupowego oraz przemodelowanie systemu określania wspólnego poziomu. Zasady wyrównania będą bardziej restrykcyjne. Zapewne wielu z nas (oraz ja sam) odczuje, ponieważ różnica pomiędzy poziomami ma być mocno ograniczona.