DirectX 12 Ultimate to nowa wersja znanego API, która ma zapewnić graczom nowy poziom jakości graficznej, wspierający komputery i Xbox Series X i Series S.
Gigant z Redmond staje poszukuje ścieżek rozwoju oraz możliwości umocnienia swojej pozycji, jednocześnie zapewniając klientom i posiadaczom Windowsów coraz lepsze doznania na wielu poziomach. Te niebawem w pełni trafią także do graczy, którzy będą mogli liczyć na znakomite doznania.
Czym jest DirectX 12 Ultimate?
Nowa wersja ulepszonego API - DirectX 12 Ultimate to nowa propozycja zmierzająca nie tylko na komputery osobiste, ale także na konsole Xbox Series X oraz Xbox Series S, zapewniając posiadaczom tych sprzętów jak najlepsze doznania. W ten sposób firma chce zagwarantować nam jeszcze lepsze doznania, zachowując przy tym wszystkim jeszcze lepszą wydajność, w tym także działań skoncentrowanych na technologii ray tracingu.
Poprawiona optymalizacja ma zapewnić nie tylko pełne wsparcie dla wspomnianego rozwiązania graficznego, ale także ma ujednolicić wiele aspektów pomiędzy obiema platformami, dzięki czemu implementacja nowych rozwiązań będzie łatwiejsza, przyjemniejsza oraz szybsza. System wspierać będzie zarówno Nvidia jak również i AMD, zatem posiadacze ich kart graficznych będą mogli liczyć na znakomite doznania.
Jedną z całkowitych nowości jest Variable Rate Shading, czyli specjalny system skoncentrowany na zagwarantowaniu graczom specjalnego boostu, z dynamiczną możliwością zmiany niektórych elementów, a dokładniej rzecz ujmując jej rozdzielczości. W ten sposób uzyskamy jeszcze lepsze rezultaty oraz stabilność działania.
Lepszy ray tracing
Kolejną nowością jest zagwarantowanie lepszej optymalizacji pod kątem wydajności ray tracingu, przesuniętego w ramach DX12U na kartę graficzną, dostosowaną do tego rozwiązania. Dużo czasu poświęcono na odbiciach oraz na cieniach, które łatwiej będzie można udoskonalić.
Sampler Feedback
Sampler Feedback to kolejna nowość, która ma zapewnić jeszcze lepsze i inteligentniejsze ładowanie tekstur, tak aby zminimalizować problemy z tym związane, jednocześnie nie wymagając od nas obniżania poziomu wizualnego gry.
Mesh Shaders
Intrygująco zapowiada się także Mesh Shaders, czyli opcja zapewniające dodatkową kontrolę renderowanie geometrii terenu, rozdrabniając ją na określone fragmenty, które szybciej będzie można wczytywać, nawet w przypadku, bardzo, bardzo zaawansowanych konstrukcji.
DirectX 12 Ultimate a Xbox Series X i Xbox Series S
Microsoft od razu zapowiedział, że wspomniane biblioteki zagoszczą także na urządzeniach marki Xbox z dziewiątej generacji, otwierając w ten sposób dodatkowe zasoby mocy obliczeniowych, które z czasem mogą odgrywać oraz większe znaczenie, gdy doczekamy się tytuł w pełni skupionych na wchodzącej właśnie generacji.
DirectX 12 Ultimate - krótkie podsumowanie
Za pewien czas nowe API będzie szeroko dostępne, zatem bezpośrednie wyniki wydajności będziemy mogli ujrzeć na najnowszych kartach graficznych, które zapewnią nam obraz tego jak duży postęp dokonywany jest poprzez Ultimate. Ilość rozwiązań na papierze nie robi wrażenia, jednakże jeżeli przełożą się one na skok wydajności, bez dwóch zdań wiele osób nie będzie narzekać na ten fakt. Vulkan udowodnił, że wiele można wycisnąć z dotychczasowych, dostępnych na rynku urządzeń....
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu