redakcja | 6 grudnia 2024, 16:00
Firma Electronic Arts po raz kolejny potwierdza swoje zaangażowanie w tworzenie inkluzyjnego środowiska dla graczy. W ramach inicjatywy dostępności EA udostępniło już łącznie 38 patentów, w tym aż 23 nowe technologie, które mają ułatwić korzystanie z gier osobom z różnymi ograniczeniami.
Przeczytaj także:
Wśród nowych patentów znalazły się innowacje takie jak:
„Uważamy, że gry powinny być dostępne dla wszystkich. Dzięki udostępnieniu tych technologii kontynuujemy wysiłki, by usunąć bariery i tworzyć gry, które są prawdziwie inkluzywne” – powiedział Kerry Hopkins, wiceprezes ds. globalnych w EA.
Nowością jest także wtyczka do Unreal Engine 5, która umożliwia wykorzystanie technologii IRIS. Narzędzie analizuje obrazy pod kątem potencjalnych zagrożeń związanych z migającymi światłami, co pomaga projektantom gier dostosować treści dla osób z nadwrażliwością na światło.
Inicjatywa dostępności rozpoczęła się w 2021 roku. Wśród pierwszych udostępnionych patentów znalazł się innowacyjny system „Ping” używany w grze Apex Legends™. EA stworzyło również Fonttik – narzędzie do oceny czytelności tekstu w grach pod kątem kontrastu i wielkości.
Firma EA rozwija portal dostępności, gdzie gracze mogą zgłaszać sugestie, a deweloperzy korzystać z narzędzi takich jak IRIS czy Fonttik. Inicjatywa ma na celu wspieranie branży w tworzeniu gier wolnych od niezamierzonych barier.
Innowacje te mają szansę nie tylko ułatwić korzystanie z gier osobom z niepełnosprawnościami, ale także poszerzyć spektrum możliwości dla twórców i graczy na całym świecie.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: informacje prasowe
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu