EA rozszerza dostępność gier – 38 patentów za darmo!

lubiegrac giełda EA rozszerza dostępność gier – 38 patentów za darmo!
EA rozszerza dostępność gier – 38 patentów za darmo!



redakcja | 6 grudnia 2024, 16:00

Firma Electronic Arts po raz kolejny potwierdza swoje zaangażowanie w tworzenie inkluzyjnego środowiska dla graczy. W ramach inicjatywy dostępności EA udostępniło już łącznie 38 patentów, w tym aż 23 nowe technologie, które mają ułatwić korzystanie z gier osobom z różnymi ograniczeniami.

Przeczytaj także:

 

Nowoczesne technologie wspierające dostępność

Wśród nowych patentów znalazły się innowacje takie jak:

  • Inteligentne rozpoznawanie mowy – system tworzący indywidualne mapy fonemów, dostosowane do akcentów i zaburzeń mowy użytkownika.
  • Generowanie ekspresyjnego dźwięku – technologia przekształcająca tekst na mowę, umożliwiająca precyzyjne dopasowanie tonu i stylu.
  • Postarzanie głosu – narzędzie wykorzystujące uczenie maszynowe do zmiany wieku brzmienia głosu.
  • Zmiana stylu muzyki w czasie rzeczywistym – system dostosowujący ścieżkę dźwiękową gry do emocji gracza.
  • Generowanie mowy w głosie gracza – funkcja umożliwiająca awatarom w grze używanie głosu użytkownika.
  • Dynamiczne rozpoznawanie mowy – automatyczne aktywowanie funkcji mowy dostępnych na urządzeniach graczy.
„Uważamy, że gry powinny być dostępne dla wszystkich. Dzięki udostępnieniu tych technologii kontynuujemy wysiłki, by usunąć bariery i tworzyć gry, które są prawdziwie inkluzywne” – powiedział Kerry Hopkins, wiceprezes ds. globalnych w EA.

IRIS – analiza światłoczułości w Unreal Engine 5

Nowością jest także wtyczka do Unreal Engine 5, która umożliwia wykorzystanie technologii IRIS. Narzędzie analizuje obrazy pod kątem potencjalnych zagrożeń związanych z migającymi światłami, co pomaga projektantom gier dostosować treści dla osób z nadwrażliwością na światło.

Poprzednie działania EA

Inicjatywa dostępności rozpoczęła się w 2021 roku. Wśród pierwszych udostępnionych patentów znalazł się innowacyjny system „Ping” używany w grze Apex Legends™. EA stworzyło również Fonttik – narzędzie do oceny czytelności tekstu w grach pod kątem kontrastu i wielkości.

Wsparcie dla twórców i graczy

Firma EA rozwija portal dostępności, gdzie gracze mogą zgłaszać sugestie, a deweloperzy korzystać z narzędzi takich jak IRIS czy Fonttik. Inicjatywa ma na celu wspieranie branży w tworzeniu gier wolnych od niezamierzonych barier.

Innowacje te mają szansę nie tylko ułatwić korzystanie z gier osobom z niepełnosprawnościami, ale także poszerzyć spektrum możliwości dla twórców i graczy na całym świecie.

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: informacje prasowe

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners