redakcja | 4 grudnia 2024, 08:00
Warszawskie studio Play of Battle S.A. zakończyło publiczną ofertę akcji, pozyskując ponad 3 mln zł. Była to jedna z największych tego typu emisji w polskim gamedevie w ostatnich trzech latach. Kapitalizacja firmy po emisji wynosi około 43 mln zł, a środki zostaną w pełni przeznaczone na produkcję ich flagowej gry.
Przeczytaj także:
Oferta publiczna spotkała się z dużym zainteresowaniem - zapisy złożyło 288 inwestorów. Według Prezesa spółki, Jacka Bartosiaka, tak liczna grupa nowych akcjonariuszy to dowód na ogromne zainteresowanie grą Play of Battle. Bartosiak podkreśla, że emisja była odpowiedzią na prośby inwestorów indywidualnych pragnących uczestniczyć w projekcie.
Dziękujemy inwestorom za zaufanie. Liczymy, że gra osiągnie globalny sukces, a nowe środki pozwolą na zrealizowanie ambitnych planów - Jacek Bartosiak, Prezes Play of Battle S.A.
W przeszłości studio finansowało swoje działania ze środków własnych i prywatnych inwestycji. Do tej pory Play of Battle S.A. pozyskało 7,2 mln zł w gotówce oraz 2,5 mln zł w formie aportu technologicznego. Budżet produkcyjny szacowany jest na około 20 mln zł.
Firma planuje potencjalne wyjścia z inwestycji, w tym giełdowy debiut po premierze gry w 2026 roku, współpracę z inwestorem strategicznym lub sprzedaż akcji poza rynkiem regulowanym. Obecnie prowadzone są rozmowy z partnerami z Azji, którzy oczekują na grywalne demo.
Play of Battle to strategia łącząca elementy Grand Strategy i RTS, której akcja toczy się w latach 2008-2025. Gra umożliwia zarządzanie jednym z sześciu państw, wpływając na bieg historii. Produkcja wyróżnia się realistycznym podejściem do geopolityki, logistyki i wojny hybrydowej, wypełniając lukę na rynku współczesnych strategii.
Gra zawiera ponad 25 szczegółowo odwzorowanych map i oferuje silny aspekt edukacyjny. Eksperci tacy jak dr George Friedman, gen. Waldemar Skrzypczak i prof. Norman Davies wspierają projekt swoim doświadczeniem.
Premiera gry na PC jest planowana na 2026 rok, a karta na Steam zadebiutuje w 2025 roku. Twórcy przewidują długoterminowe wsparcie dla produkcji oraz potencjalny sequel osadzony w drugiej połowie XXI wieku, jeśli tytuł odniesie sukces.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu