Electronic Arts opublikowała niedawno informację o swoim najnowszym projekcie czyli platformie dla deweloperów Project Atlas. Zadaniem tego projektu jest ułatwienie tworzenia gier poprzez zintegrowanie twórców i narzędzi w chmurze.
Ta z kolei ma ułatwić współpracę pomiędzy technologiami takimi jak np. silniki graficzne, algorytmy czy kody sieciowe. Utworzenie takiej platformy to następstwo tego, że poszczególne technologie nie zawsze w tej chwili współgrają ze sobą. Praca w chmurze ma spowodować to, że autorzy nie będą poświęcać swojego czasu na adaptowanie poszczególnych rozwiązań.
W tej chwili programiści muszą spędzać dużo czasu, pracując nad dopasowaniem do siebie fragmentarycznych usług. To czas i zasoby, które można było poświęcić na tworzenie nowej gry, koncepcji, historii lub postaci. Pomagamy rozwiązać niektóre z tych wymagających czasu zadań poprzez łączenie funkcji AI dostępnych w silniku i szeroko zakrojonej, opartej o chmurę usługi. Dzięki zintegrowanej platformie, która zapewnia spójność i płynność, twórcy gier zyskają czas, zasoby intelektualne i energię na kreatywne poszukiwanie nowych możliwości – przekonuje firma EA.
Projekt EA nie jest pierwszą inicjatywą, ale wyróżnia go właśnie działanie w chmurze pojedynczego wydawcy.
Dzięki Projektowi Atlas, który działa w oparciu o chmurę, będziemy w stanie przełamać ograniczenia poszczególnych systemów. Wcześniej każda symulacja lub rendering w grze były ograniczone albo przez wydajność konsoli lub komputera PC, albo też pojedynczego serwera, który wchodził w interakcję z twoim systemem. Wykorzystując moc chmury, gracze mogą połączyć się z siecią wielu serwerów, dedykowanych wykonywaniu złożonych zadań i współpracujących z ich własnymi urządzeniami. Wszystko po to, by zapewnić hiper-realistyczną destrukcję otoczenia w nowych grach HD, praktycznie nieodróżnialną od tego, co znamy z prawdziwego życia –chwali się EA.
Podobną inicjatywą (xCloud) wykazał się niedawno Microsoft, w której działanie w chmurze ma pozwolić na granie na czym tylko nam się podoba. Ponadto ma to się odbywać bez strat na wydajności i jakości grafiki. Zobaczymy jak to będzie wyglądało w przypadku Elektroników.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu