redakcja | 6 sierpnia 2025, 19:10
Studio Bohemia Interactive oraz Enjoy Studio opublikowały czwarty już materiał z serii devlogów poświęconych Everwind – kooperacyjnemu RPG z otwartym światem, który coraz mocniej przyciąga uwagę graczy. Tytuł może się już pochwalić blisko 300 tysiącami zapisów na listach życzeń Steam. Tym razem twórcy ujawniają szczegóły dotyczące trybu multiplayer, rozbudowanego systemu budowania, nowych biomów oraz technicznych usprawnień.
Co więcej, Everwind pojawi się na tegorocznych targach Gamescom, gdzie dziennikarze będą mogli sprawdzić zamknięte, ekskluzywne demo. Nowa wersja zawiera ulepszoną walkę, eksplorację oraz system budowy statków modułowych.
Przeczytaj także:
Tryb wieloosobowy w Everwind umożliwi wspólną rozgrywkę do czterech graczy w systemie peer-to-peer. Gracze będą mogli wspólnie budować bazy, eksplorować świat i dzielić ten sam stan rozgrywki. Wystarczy podać kod zaproszenia, by szybko dołączyć do gry znajomego.
Świat gry rozszerzono o cztery zupełnie nowe biomy – bagno, sawannę, las liściasty i zgniły las. Każdy z nich będzie miał unikalną atmosferę, wynikającą z różnic w kolorze nieba, mgły oraz wody, co wprowadzi więcej różnorodności wizualnej.
Rozbudowie uległ również system budowania. Gracze dostaną do dyspozycji intuicyjne koło wyboru kształtów oraz możliwość personalizacji przestrzeni za pomocą mebli, ogrodzeń czy oświetlenia. Tryb Sandbox zapewni pełną swobodę – bez ograniczeń zasobów, z pełną kontrolą nad projektami.
W arsenale pojawiły się dwie nowe bronie: włócznia, będąca precyzyjną i wszechstronną bronią jednoręczną, oraz broń mechaniczna, wyróżniająca się efektami specjalnymi i animacjami, w tym efektami elektrycznymi podczas ataku.
Nie zabrakło także zmian wpływających na klimat rozgrywki – dynamiczny cykl dnia i nocy wpłynie na widoczność oraz poziom zagrożenia. Po zmroku gracze będą musieli korzystać z latarni lub innych źródeł światła, co doda grze więcej napięcia.
Od strony technicznej Everwind zyskał wsparcie dla Intel XeSS 2.0, co pozwoli na lepsze skalowanie grafiki z użyciem sztucznej inteligencji oraz generowanie dodatkowych klatek. Efekt? Płynniejsza rozgrywka i wyraźny wzrost liczby klatek na sekundę.
W tle rozwoju Everwind pojawiła się również informacja o grze SpaceTail: Every Journey Leads Home, która zostanie ponownie wydana w ramach programu Bohemia Incubator. Tytuł opowiada historię psa astronauty przemierzającego obce planety. Produkcja łączy eksplorację, komunikację z kosmitami za pomocą unikalnego systemu dialogów, a także zręcznościowe wyzwania i logiczne zagadki. Całość dopełnia emocjonalna fabuła.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu