Filtrowanie anizotropowe - czy warto z tego korzystać? Co oferuje ta funkcja? Jakie są różnice w garfice?

lubiegrac publicystyka Filtrowanie anizotropowe - czy warto z tego korzystać?
Filtrowanie anizotropowe - czy warto z tego korzystać? Co oferuje ta funkcja? Jakie są różnice w garfice?



Tamer Adas | 28 lipca 2017, 22:05

Oto najważniejsze informacje o Filtrowaniu anizotropowym - Czym jest? Czy warto? Jak działa? Co daje? Ile zyskuje na nim grafika?

Filtrowanie anizotropowe odpowiadać będzie za poprawienie wyglądu tekstu ze sporej odległości, co zależne jest od naszych ustawień i wydajności karty graficznej. Mipmapy to duplikaty tekstur są renderowane w niższej rozdzielczości w zależności od odległości kamery czy postaci gracza, aż do końca wyświetlanych obiektów. Warto zwrócić uwagę na podłoże, które najlepiej obrazuje te kwestie. Jak możecie się domyślić największym problemem jest pojawianie się artefaktów, które możemy wyeliminować na kilka sposobów. 

Rodzaje filtrowania anizotropowego

Filtrowanie dwuliniowe

Filtrowanie dwuliniowe (bilinear filtering) jest najbardziej podstawową metodą, dzięki której cztery próbki mipmapy zostają pobrane i tworzą teksl (pixel tekstury). Z pewnością nie obciąży to naszego komputera, gdyż jest to kwestia jedynie udoskonalenia kolorów, jednak jest to coś tak delikatnego, że niemalże nie widoczne lub niesatysfakcjonujące są efekty ostateczne. 

0002

Filtrowanie trójlinowe

Filtrowanie trójlinowe (trilinear filtering) wymaga więcej mocy, ale pozwala osiągać odrobinę lepszy efekt przy jednoczesnym mocniejszym korzystaniu z dwóch mipmap. 

Filtrowanie anizotropowe

Filtrowanie anizotropowe (AF) gwarantuje najlepszą jakość, ponieważ to specjalny algorytm odpowiada za analizę oraz dostosowanie tekstury i jej wyglądu do aktualnego położenia gracza. Poziomy od 1 do 16 w różny sposób dostosowują wysokość i szerokość mipmap, to tak naprawdę wyznacznik skalowania, przy czym jest on rosnący. Zatem 16 to najlepsza jakość, a 1 to najniższa.

Testy wydajności filtrowania anizotropowego

Aby to sobie lepiej uzmysłowić, możecie zobaczyć grafikę porównawczą u góry oraz skonfrontować ją z wynikami wydajności, które firma SAPPHIRE uzyskała na następującej jednostce testowej: Intel Core i7-7700K @ 5 GHz, 2 x 8 GB DDR4 @ 2800 MHz, Sapphire NITRO Radeon RX 470 8 GB, Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.2.1, Windows 7 x64 SP1.

0003

Jak widzicie różnice generalnie nie są duże i w większości od zależne tylko i wyłącznie od samej gdy, przy takim Wiedźminie różnica niemalże nie istnieje. Warto zwrócić jednak uwagę na to, że aż do 8x różnica pomiędzy poziomami jest możliwa do szybkiego wychwycenia. Z pewnością zatem można wyciągnąć wniosek, że jest to najbardziej opłacalna metoda, ponieważ pomiędzy 8x a 16x nie ma zbyt wielkiego wzrostu, o czym możecie się przekonać na poniższych zestawieniach przygotowanych przez SAPPHIRE:

002_SAPPHIRE_filtrowanie_1_ 002_SAPPHIRE_filtrowanie_2_

002_SAPPHIRE_filtrowanie_3_ 002_SAPPHIRE_filtrowanie_4_

002_SAPPHIRE_filtrowanie_5_ 002_SAPPHIRE_filtrowanie_6_

002_SAPPHIRE_filtrowanie_7_

 

002_SAPPHIRE_filtrowanie_8_ 002_SAPPHIRE_filtrowanie_9_

002_SAPPHIRE_filtrowanie_10_ 002_SAPPHIRE_filtrowanie_11_

002_SAPPHIRE_filtrowanie_12_

Filtrowanie anizotropowe to jedna z najmniej obciążających komputer metod poprawienia wyglądu danej gry, gdyż niekiedy jest to spadek na poziomie kilku procent. Przy nie najmocniejszym sprzęcie warto ograniczyć się do 8x, gdyż zawsze pozostawimy sobie trochę mocy na wypadek jakiś możliwych spadków wydajności.

ogolny

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: Informacja Prasowa

Komentarze [2]:
avatar Crispio
dodano: 2017-07-29 13:48:10

Na wykresie oprócz Splinter Cella wszystkie słupki mają rozrzut maksymalnie 1-2 FPS, czyli w granicy błędu lel ;) :D Aż dziwne, że praktycznie nic się nie zmienia.

avatar Mariusz
dodano: 2017-07-28 23:02:12

Bardzo ciekawy artykuł.

Inne newsy

Polecane teksty

Powiązane teksty

Strefa Diablo IV

łotrzyca

barbarzyńca

czarodziejka

klasy postaci

mapa diablo IV

wyposażenia

Kampania Diablo IV

kampania diablo

rangi świata

battle pass diablo

Buildy Diablo IV

build nekromanta

build druid

build czarodziej

build Łotrzyk (Trucizna)

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Polecamy

Zew cthulhu

Kody red dead redemption 2

Kody do the sims 4

Kody do GTA 5

Kody do GTA 5 na telefon

Diablo 4 battle pass

Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners