Bardzo ciekawy artykuł.
Tamer Adas | 28 lipca 2017, 22:05
Oto najważniejsze informacje o Filtrowaniu anizotropowym - Czym jest? Czy warto? Jak działa? Co daje? Ile zyskuje na nim grafika?
Filtrowanie anizotropowe odpowiadać będzie za poprawienie wyglądu tekstu ze sporej odległości, co zależne jest od naszych ustawień i wydajności karty graficznej. Mipmapy to duplikaty tekstur są renderowane w niższej rozdzielczości w zależności od odległości kamery czy postaci gracza, aż do końca wyświetlanych obiektów. Warto zwrócić uwagę na podłoże, które najlepiej obrazuje te kwestie. Jak możecie się domyślić największym problemem jest pojawianie się artefaktów, które możemy wyeliminować na kilka sposobów.
Filtrowanie dwuliniowe (bilinear filtering) jest najbardziej podstawową metodą, dzięki której cztery próbki mipmapy zostają pobrane i tworzą teksl (pixel tekstury). Z pewnością nie obciąży to naszego komputera, gdyż jest to kwestia jedynie udoskonalenia kolorów, jednak jest to coś tak delikatnego, że niemalże nie widoczne lub niesatysfakcjonujące są efekty ostateczne.
Filtrowanie trójlinowe (trilinear filtering) wymaga więcej mocy, ale pozwala osiągać odrobinę lepszy efekt przy jednoczesnym mocniejszym korzystaniu z dwóch mipmap.
Filtrowanie anizotropowe (AF) gwarantuje najlepszą jakość, ponieważ to specjalny algorytm odpowiada za analizę oraz dostosowanie tekstury i jej wyglądu do aktualnego położenia gracza. Poziomy od 1 do 16 w różny sposób dostosowują wysokość i szerokość mipmap, to tak naprawdę wyznacznik skalowania, przy czym jest on rosnący. Zatem 16 to najlepsza jakość, a 1 to najniższa.
Aby to sobie lepiej uzmysłowić, możecie zobaczyć grafikę porównawczą u góry oraz skonfrontować ją z wynikami wydajności, które firma SAPPHIRE uzyskała na następującej jednostce testowej: Intel Core i7-7700K @ 5 GHz, 2 x 8 GB DDR4 @ 2800 MHz, Sapphire NITRO Radeon RX 470 8 GB, Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.2.1, Windows 7 x64 SP1.
Jak widzicie różnice generalnie nie są duże i w większości od zależne tylko i wyłącznie od samej gdy, przy takim Wiedźminie różnica niemalże nie istnieje. Warto zwrócić jednak uwagę na to, że aż do 8x różnica pomiędzy poziomami jest możliwa do szybkiego wychwycenia. Z pewnością zatem można wyciągnąć wniosek, że jest to najbardziej opłacalna metoda, ponieważ pomiędzy 8x a 16x nie ma zbyt wielkiego wzrostu, o czym możecie się przekonać na poniższych zestawieniach przygotowanych przez SAPPHIRE:
Filtrowanie anizotropowe to jedna z najmniej obciążających komputer metod poprawienia wyglądu danej gry, gdyż niekiedy jest to spadek na poziomie kilku procent. Przy nie najmocniejszym sprzęcie warto ograniczyć się do 8x, gdyż zawsze pozostawimy sobie trochę mocy na wypadek jakiś możliwych spadków wydajności.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: Informacja Prasowa
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Na wykresie oprócz Splinter Cella wszystkie słupki mają rozrzut maksymalnie 1-2 FPS, czyli w granicy błędu lel ;) :D Aż dziwne, że praktycznie nic się nie zmienia.