redaktor | 5 października 2022, 10:00
O tym, że polski gaming ma się dobrze, świadczą m.in. rekordy sprzedaży rodzimych gier komputerowych. Powstałe w naszym kraju tytuły mają fanów na całym świecie. Czy pierwsza gra VR od IPN ma szansę trafić na szczyty rankingów? O tym zadecydują m.in. testerzy, którzy przyjdą odwiedzić mobilny showroom “Gry szyfrów” w jednym z 20 polskich miast.
Gry historyczne są szczególnym typem gier, znajdującym się na pograniczu edukacji i rozrywki. Do najpopularniejszych polskich gier o dziejach państwa należy m.in. “Ancestors Legacy”, opracowana przez studio Destructive Creations. Jej fabuła została osadzona w średniowieczu, a zagrać w nią możemy np. na PC-cie czy konsoli PS4.
Jednak spośród polskich gier historycznych największą popularność do tej pory zyskiwały planszówki. Ich twórcami są zarówno firmy komercyjne, jak i jednostki państwowe, np. Instytut Pamięci Narodowej. Edukacyjne gry planszowe od IPN to propozycje znane osobom w każdym wieku. Najmłodsi pokochali grę “Miś Wojtek”, młodzież “Niepodległą”, a dorośli chętnie grają w zaawansowany wariant planszówki “W obronie Lwowa”.
IPN ma też na swoim koncie wydanie 13 gier historycznych na aplikacje mobilne, 6 edycji puzzli edukacyjnych i 7 gier planszowych w wersji online. Teraz przyszedł czas na grę komputerową.
Wydana przez IPN “Gra szyfrów” należy do kategorii fabularnych gier wojennych z elementami skradanki. Rozgrywa się ją z perspektywy pierwszej osoby (FPP) przy wykorzystaniu np. gogli VR, co jeszcze mocniej potęguje wrażenia wizualne. Akcja toczy się w okresie wojny polsko-bolszewickiej, a jej bohaterami są autentyczne postaci żołnierzy polskich i kryptologów Oddziału II Sztabu Generalnego Wojska Polskiego.
Wcielając się w rzeczywistą postać, gracz ma do wykonania 3 różne misje. Składają się na nie udokumentowane wydarzenia, które biorą początek w 1920 roku. Każdy detal wyglądu postaci i scenerii został dopracowany do perfekcji. Dzięki technologii VR gracz może przenieść się w czasie i poczuć fizyczną obecność obiektów z tamtych czasów, np. urządzeń radiostacji czy wyposażenia wagonów sowieckiego pociągu.
Promocję “Gry szyfrów” zaplanowano z rozmachem. Czarno-czerwona ciężarówka IPN przemierza nasz kraj i daje możliwość przetestowania “Gry szyfrów” każdemu odwiedzającemu. Na graczy czekają stanowiska komputerowe, a także gogle VR Oculus.
Inauguracja mobilnej wystawy miała miejsce 14 września pod budynkiem Sejmu RP i towarzyszyła jej konferencja prasowa z udziałem Marszałek Sejmu Elżbiety Witek i prezesa IPN dr. Karola Nawrockiego. Po 3 dniach objazdowa lekcja historii ruszyła dalej, aby promować przełomowy projekt gamingowy w całej Polsce.
Trasa mobilnego showroomu IPN obejmuje 20 polskich miejscowości:
● Wrzesień: Warszawa (przed siedzibą Sejmu RP), Gorzów Wielkopolski (Plac Grunwaldzki), Piła (plac przy Parafii Św. Rodziny, ul. Jana Bosko 1), Nakło nad Notecią (parking Przystani Powiatu Nakielskiego), Koszalin (parking przy amfiteatrze), Czarne (Plac Wolności), Nowy Targ (plac przy Miejskiej Hali Lodowej, ul. Parkowa 14), Żurawica (parking przy Urzędzie Gminy Żurawica), Chełm (teren Komendy Nadbużańskiego Oddziału Straży Granicznej)
● Październik: Piotrków Trybunalski, Końskie, Jędrzejów, Iłża, Supraśl, Gietrzwałd, Gdańsk, Otwock, Jaworzno, Namysłów, Głogów.
Po starcie z Warszawy, multimedialna ciężarówka IPN zatrzymała się w Gorzowie Wielkopolskim. “Grę szyfrów” testowali nauczyciele i uczniowie gorzowskich szkół oraz mieszkańcy miasta. Showroom odwiedziła również Lubuska Kurator Oświaty Ewa Rawa.
Liczba chętnych do obejrzenia mobilnych pokazów przerosła oczekiwania organizatorów. Czy sukces pierwszego przystanku na promocyjnej trasie projektu to zapowiedź kolejnych? Najlepiej przekonać się o tym osobiście. Sprawdź, kiedy mobilny showroom zawita do Twojego miasta i przetestuj “Grę szyfrów” na VR.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: Materiał zewnętrzny
Spis treści:
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu