Inspiracją dla autorów gier wideo niejednokrotnie bywają filmy, opowiadania, komiksy, czy też szeroko pojęta literatura. Bazą dla projektu studia Bit Byterz, stało się właśnie słowo pisane, w tym wypadku proza znanego, japońskiego pisarza Haruki Murakami.
Memoranda, to surrealistyczna gra przygodowa point end clik, wykonana w grafice 2,5D, w której istotą, oprócz rozmów, eksploracji kolejnych lokacji, zbierania przedmiotów, są mniej lub bardziej skomplikowane zagadki logiczne.
Przenosimy się do małego, fikcyjnego miasteczka, w którym wszystkie urządzenia napędzone są wodą. W miejscu tym żyją ludzie, którzy już coś stracili albo za chwilę utracą, od drobnych przedmiotów, rozmytych w umyśle słów, czy wspomnień, aż po zdrowie psychiczne. Wśród nich żyje także bohaterka Memorandy, młoda dziewczyna, która zagubiła gdzieś swoje wspomnienia, a jej luki w pamięci są na tyle duże, że nie pamięta nawet swojego imienia. By odzyskać to, co wydaje się być stracone na wieki, dziewczyna, zaopatrzona w aparat fotograficzny, rusza śladami swoich i nie tylko swoich wspomnień, zagłębiając się coraz bardziej w surrealistyczny świat własnej wyobraźni.
Memoranda, dzięki udanej kampanii na Kickstarterze, zagości na komputach PC, Mac i Linux jeszcze w tym roku. Studio Bit Byterz udostępniło także jej wersję demonstracyjną pobierz demo.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu