redakcja | 13 kwietnia 2025, 14:00
Podczas wydarzenia FYNG zaprezentowano świeży zwiastun gry The Eternal Life of Goldman, który pozwala zajrzeć nie tylko do jej klimatycznego świata, ale też do głów kompozytorów, odpowiedzialnych za oprawę muzyczną tego nietypowego projektu. Wideo rzuca światło na trudne decyzje twórcze, jakie podejmują czterej muzyczni giganci, pracując nad ścieżką dźwiękową gry o wierze, śmierci, miłości i emocjonalnych zmaganiach.
Wśród kompozytorów znajdziemy Yasunoriego Nishikiego, znanego z Octopath Traveler i Final Fantasy VII Rebirth, który przyznaje z rozbrajającą szczerością, że praca nad tą grą go przerosła. – "Jeszcze nic nie napisałem" – wyznaje. – "Tematy są zbyt złożone, wszystko się ze sobą miesza. Nie wiem, od czego zacząć."
Przeczytaj także:
Na szczęście nie musi działać sam. Do zespołu dołączyli Kevin Penkin (Star Wars: Visions, Made in Abyss), Mason Lieberman (Overwatch 2, Stray Gods) i Pete Lepley (Wargroove). Każdy z nich wnosi własne spojrzenie na proces twórczy – od romantycznego podejścia Penkina, przez mroczne rozważania Liebermana, po energetyczne podejście Lepleya, który chce, by muzyka podnosiła ciśnienie.
The Eternal Life of Goldman to ręcznie animowana, dwuwymiarowa gra przygodowa, w której przemierzamy rozproszony archipelag w poszukiwaniu mitycznego Bóstwa. Produkcja balansuje na granicy piękna i niepokoju, a twórcy – studio Weappy – nie boją się poruszać trudnych tematów, również poprzez samą rozgrywkę.
Gracz wciela się w postać, która z tajemniczą misją trafia na Archipelag. Celem jest odnalezienie i pokonanie istoty, o której krążą legendy, ale nikt jej nie widział. W trakcie podróży natrafiamy na tragiczne historie, dziwaczne postacie i ukryte sekrety. Świat gry został zaprojektowany w taki sposób, by zachęcać do eksploracji i nagradzać ciekawość.
Mechanika oparta jest na klasycznej platformówce 2D, z ręcznie rysowanymi tłami i animacjami. Kluczową rolę odgrywa rozbudowa umiejętności – modyfikując swoją laskę, zyskujemy nowe zdolności, które otwierają dostęp do niedostępnych wcześniej obszarów. Twórcy przygotowali również unikalne potyczki z bossami, wymagające refleksu i taktyki.
Estetyka gry czerpie z mitologii i ludowych podań, tworząc świat pełen dziwnych stworzeń, które bardziej przypominają koszmary senne niż klasycznych przeciwników z platformówek. Wszystko to łączy się w spójną, choć niepokojącą całość, w której muzyka odgrywa kluczową rolę.
Gra ukaże się na PS5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch oraz PC, a jej wydawcą jest THQ Nordic.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: informacja prasowa
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu