Onibi zapowiada Tomo: Endless Blue – voxelowe RPG z potworami i proceduralnym światem

lubiegrac news Onibi zapowiada Tomo: Endless Blue – voxelowe RPG z potworami i proceduralnym światem
Onibi zapowiada Tomo: Endless Blue – voxelowe RPG z potworami i proceduralnym światem



redakcja | 11 kwietnia 2025, 13:00

facebook banner

Nowe studio Onibi, stworzone przez weteranów branży odpowiedzialnych za takie tytuły jak World of Warcraft, Baldur’s Gate 3, Fall Guys czy League of Legends, zaprezentowało swoją pierwszą grę – Tomo: Endless Blue. Produkcja trafi na Steama pod koniec 2026 roku i przeniesie graczy do oceanu pełnego tajemniczych istot oraz unikalnych, generowanych proceduralnie wysp.

W Tomo: Endless Blue gracze odkrywają dryfujące w bezkresnym oceanie fragmenty dawnych cywilizacji. Każda z wysp to osobny świat – z własną kulturą, postaciami i stworzeniami zwanymi Tomo. Twórcy stawiają na eksplorację, tworzenie i budowanie relacji z mieszkańcami oraz towarzyszami.

Przeczytaj także:

Rozgrywkę zaprezentowano w klimatycznym zwiastunie z emocjonalnym utworem autorstwa Ai Higuchi (znanej z „Attack on Titan”) oraz Cécile Corbel (kompozytorka do „Arrietty”). Trailer daje przedsmak opowieści, które będzie można odkrywać w tym zróżnicowanym świecie.

W grze spotkamy tytułowe Tomo – niezwykłe stworzenia o unikalnych zdolnościach żywiołów, które mogą pomagać w walce, ale też w codziennych czynnościach jak gotowanie, uprawa roślin czy rzemiosło. Towarzysze ci są integralną częścią zarówno mechaniki, jak i świata gry.

Świat Tomo: Endless Blue składa się z ręcznie przygotowanych oraz proceduralnie generowanych elementów. Każda wyspa oferuje inne architektoniczne style, lokalne zwyczaje, zadania i historie – nie ma dwóch takich samych miejsc. Gracze zmierzą się tam z potężnymi przeciwnikami, odkryją zapomniane ruiny i poszukają legendarnych Tomo.

System budowania bazuje na realistycznej fizyce voxelowej – z bloków można tworzyć rozmaite konstrukcje: od łodzi, przez maszyny, aż po sterowce. Możliwości są niemal nieograniczone i dostosowane do potrzeb eksploracji lub codziennego życia w grze.

Walka wykorzystuje teren i perspektywę – gracz może przełączać się między sobą a swoim Tomo, używając otoczenia do taktycznych manewrów. Przykładowo: zbudowanie ściany ochroni przed pociskiem, woda ugasi ognistego przeciwnika, a prąd elektryczny wykorzystany na mokrej powierzchni zada dodatkowe obrażenia.

Tomo: Endless Blue będzie oferować tryb jednoosobowy offline, lokalny multiplayer i rozgrywkę przez internet. Liczba graczy zależy wyłącznie od mocy urządzenia lub serwera, na którym gramy.

"Każda wyspa to osobny świat z własną wizją rzeczywistości. Chcemy, by gracze odkrywali te światy i doświadczali różnorodności spojrzeń na to samo uniwersum" – mówi Benjamin Devienne, CEO studia Onibi.

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: informacja prasowa

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners