Postęp sztucznej inteligencji w branży gier

lubiegrac news Postęp sztucznej inteligencji w branży gier
Postęp sztucznej inteligencji w branży gier



redakcja | 19 września 2024, 17:20

Sztuczna inteligencja rozwija się dynamicznie, szczególnie w branży gier. W ostatnich latach obserwujemy wzrost wykorzystania technologii AI, co umożliwia znaczącą oszczędność czasu i środków w procesach prototypowania i tworzenia gier. Konferencja AI x GAMEDEV advanced by AMD pokazała, że AI to kluczowy element ewolucji tej branży.

Prototypowanie z AI okazało się jednym z głównych tematów konferencji. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji wspierają twórców gier na różnych etapach produkcji, szczególnie w fazie przygotowywania prototypów. Dzięki technologii motion capture z wideo, zespoły deweloperskie mogą stworzyć prototypową animację i ograniczyć koszty, co pozwala na realizację większej liczby projektów w ramach tego samego budżetu.

„Dzięki AI możemy pitchować trzy gry zamiast jednej w tym samym budżecie” – podkreślił Rafał Tyl, lider zespołu Grail z QED Games.

Technologie takie jak BetaHub i Amazon Web Services automatyzują zbieranie feedbacku od graczy, co pozwala na efektywniejsze zarządzanie projektami. Niemniej jednak, prelegenci zwrócili uwagę, że AI jest jedynie narzędziem wspierającym człowieka i nie zastąpi kreatywności, która pozostaje wyłącznie w gestii twórców.

Przeczytaj także:

 

Wpływ prawny i regulacje dotyczące AI

Kwestie prawne związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji wciąż wymagają doprecyzowania. Mec. Lena Marcinoska-Boulangé oraz mec. Monika Górska podkreśliły, że od 2026 roku wprowadzenie rozporządzenia AI Act znacząco wpłynie na wykorzystanie tej technologii. W szczególności dotyczy to dostawców narzędzi i oprogramowania, którzy będą musieli dostosować się do nowych regulacji.

Warto zauważyć, że AI może być szczególnie pomocne dla mniejszych studiów deweloperskich, które nie dysponują takimi zasobami jak duże firmy. Narzędzie Auctoria, które służy do generowania modeli 3D, pomaga zaoszczędzić czas i środki, zwłaszcza w procesie tworzenia poziomów gier.

Zmienne nastroje wobec AI

Artur Kurasiński, twórca projektu Never Ending Dungeon, podzielił się swoimi doświadczeniami z implementacją AI. Początkowo projekt został entuzjastycznie przyjęty, jednak szybko pojawiły się głosy krytyki. Jak zauważył Kurasiński, gracze zaczęli obawiać się, że AI stanie się narzędziem wrogim dla kreatywności w branży gier. Mimo to technologia ta będzie rozwijać się, a jej obecność stanie się tak naturalna jak internet.

Rola artystów w erze AI

Alek Wasilewski, założyciel Smile Studio, poruszył temat roli AI w procesie twórczym. Wskazał, że sztuczna inteligencja nie jest w stanie zastąpić artysty, ponieważ tylko człowiek ma kontrolę nad procesem twórczym. AI, choć będzie się rozwijać, pozostanie jedynie narzędziem wspierającym, a twórca zawsze będzie kluczowym elementem procesu.

„AI nie zastąpi artysty, ale może go zniszczyć, jeśli prawo nie nadąży za Big Techem” – ostrzegł Wasilewski.

Panel dyskusyjny o przyszłości AI

Na zakończenie konferencji odbył się panel dyskusyjny, w którym specjaliści z branży omawiali przyszłość sztucznej inteligencji w gamingu. Wszyscy zgodzili się, że rozwój tej technologii wymaga lat pracy nad modelami, które będą bardziej precyzyjne i dostosowane do konkretnych zadań. Choć AI poprawia efektywność produkcji gier, nie zmniejszy to kosztów, ponieważ oczekiwania graczy będą wciąż rosnąć.

Jednym z poruszanych tematów była przyszłość młodych pracowników w branży. Eksperci uspokajali, że AI nie wpłynie znacząco na rynek pracy w najbliższym czasie, ale jednocześnie pojawią się nowe stanowiska wymagające specjalistycznej wiedzy z zakresu sztucznej inteligencji.

AI a dostępność gier

Miłosz Białas z AMD podkreślił, że sztuczna inteligencja może znacznie poprawić dostępność gier dla osób z różnymi ograniczeniami zdrowotnymi, takimi jak zaburzenia sensoryczne czy ruchowe. Dzięki zastosowaniu technologii AI możliwe jest dostosowanie gier do osób z dysfunkcjami, co pozwala na zwiększenie ich komfortu i dostępności.

Podczas konferencji AI x GAMEDEV advanced by AMD zaprezentowano wiele innowacyjnych rozwiązań, które pokazują, że przyszłość sztucznej inteligencji w gamingu jest obiecująca, choć wiąże się z licznymi wyzwaniami. Narzędzia AI mają potencjał, aby przekształcić branżę gier, oferując korzyści zarówno dla dużych studiów, jak i mniejszych, niezależnych deweloperów.

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: informacje prasowe

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners