redakcja | 14 października 2024, 18:00
Wydawca Tripwire Presents, będący częścią Tripwire Interactive, poinformował o nadchodzącej premierze gry The Stone of Madness. Produkcja, opracowana przez znane studio The Game Kitchen, odpowiedzialne za sukcesy Blasphemous oraz Blasphemous 2, zadebiutuje 28 stycznia 2025 roku. Gra będzie dostępna cyfrowo na Windows PC (Steam, Epic Games Store), PlayStation®5, Xbox Series X|S oraz Nintendo Switch™.
Od 14 października 2024, gracze będą mogli przetestować grę podczas Steam Next Fest, który potrwa do 21 października. W ramach festiwalu dostępne będzie demo, oferujące wielogodzinną sekwencję prologu, pozwalającą na zanurzenie się w fabułę i mechanikę gry.
Przeczytaj także:
Aby lepiej przygotować graczy na nadchodzące wyzwania, wydawca opublikował animowany zwiastun, który można obejrzeć na YouTube. Film wprowadza w historię pięciu więźniów, przedstawiając ich skomplikowane osobowości oraz desperackie plany ucieczki z klasztoru, w którym są niesprawiedliwie przetrzymywani.
„Zobacz zwiastun wprowadzający do gry The Stone of Madness tutaj”
The Stone of Madness to przygodowa gra taktyczna z elementami skradanki, osadzona w realiach końca XVIII wieku. Fabuła rozgrywa się w zapomnianym klasztorze jezuickim w Pirenejach, który służy jako zarówno zakład dla obłąkanych, jak i więzienie inkwizytorskie. Gracze wcielą się w pięciu tajemniczych bohaterów, których uwięziono w tym przerażającym miejscu. W obliczu tortur, obłędu i rozpaczy, więźniowie będą musieli współpracować, by stawić czoła swoim lękom i znaleźć sposób na ucieczkę.
Gra umożliwia graczom kontrolowanie pięciu różnych postaci, z których każda musi współpracować, by skutecznie uciec z klasztoru, dbając jednocześnie o swoje zdrowie psychiczne. W trakcie eksploracji mrocznych korytarzy i pokoi klasztoru, mogą natrafić na przydatne narzędzia lub wskazówki, które będą pomocne w planowaniu ucieczki. Kluczowe jest jednak unikanie wykrycia przez bezlitosnych strażników inkwizycji. Każda z postaci zmaga się z własnymi traumami i fobiami, co potęguje ich obłęd. System progresji postaci opiera się na równoczesnym zarządzaniu ich postępem i ewentualnym regresem psychicznym. Zaniedbanie zdrowia psychicznego może prowadzić do rozwinięcia negatywnych cech, takich jak paranoja czy agresja. Gracze będą mieli do wyboru dwa różne plany ucieczki, z unikalnymi fabułami i celami, rozgrywającymi się w cyklu dnia i nocy. W ciągu dnia bohaterowie będą podejmować większość działań, jednak nocą otwierają się specjalne możliwości, chociaż są one bardziej ryzykowne.
Przeczytaj także:
Mechanika gry obejmuje dynamiczny cykl dnia i nocy, co wpływa na sposób rozgrywki. Większość czynności, takich jak eksploracja czy interakcje z otoczeniem, najlepiej wykonywać za dnia, pomimo obecności strażników. Jednak noc przynosi unikalne okazje do działania, choć staje się bardziej niebezpieczna. Z powodu panujących ciemności, niewielu więźniów decyduje się na nocne eskapady, co dodatkowo podkreśla atmosferę zagrożenia i izolacji.
Warto wspomnieć, że każda postać będzie posiadała unikalne umiejętności, które mogą wpłynąć na przebieg ucieczki. Wybór odpowiednich działań w odpowiednich momentach będzie kluczowy dla sukcesu, a każde zaniedbanie może prowadzić do nieodwracalnych konsekwencji, zarówno fizycznych, jak i psychicznych.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: informacje prasowe
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu