redaktor | 3 lipca 2024, 20:04
Mark Cerny, główny architekt systemu PlayStation 5, w ostatnim wywiadzie podzielił się swoimi przemyśleniami na temat obecnej generacji konsol oraz przyszłości gier wideo. Jego wypowiedzi zaskoczyły wielu graczy i deweloperów, ukazując nieoczekiwane trendy i technologie, które wpłynęły na przemysł gier.
Jednym z największych zaskoczeń dla Cerny'ego było szerokie przyjęcie technologii ray tracingu oraz dążenie do uzyskania 60 klatek na sekundę (FPS) w grach. Cerny zakładał, że ray tracing pojawi się w późniejszym etapie cyklu życia PS5. Tymczasem już kilka tytułów startowych wspierało tę technologię. Podobnie, 60 FPS-ów stało się standardem, co było nietypowe dla poprzednich generacji konsol, gdzie dominowały gry z 30 FPS-ami.
Dodanie ray tracingu do PS5 było późną decyzją, jednak szybko zyskało popularność wśród deweloperów. Cerny podkreślił, że SSD w PS5 miało znaczący wpływ na przemysł komputerowy. Porty gier z PlayStation na PC okazały się łatwiejsze, niż przewidywano. Aby zrekompensować brak niestandardowych funkcji konsoli na PC, zwiększono minimalne wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM.
Cerny wspomniał również o przyszłych modelach konsoli, takich jak PlayStation 5 Pro, które mogą zawierać dodatkowe funkcje wpływające na branżę podobnie jak bazowy model PS5. Nowy sprzęt, który jeszcze nie został oficjalnie ogłoszony, według przecieków będzie wyposażony w nowe funkcje, takie jak PlayStation Spectral Super Resolution upscaler oraz lepszą wydajność ray tracingu.
Ekskluzywne gry z konsoli Sony, które trafiły na PC, wymagały pewnych dostosowań, ale ogólnie ich konwersje przebiegły sprawnie. Konwersje te wymagały podwyższenia minimalnych specyfikacji sprzętowych, aby zastąpić brakujące systemy dostępne na konsolach.
Mark Cerny, dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu i głębokiemu zrozumieniu technologii, dostarczył cennych informacji na temat przyszłości gier wideo. Szerokie przyjęcie ray tracingu i 60 FPS, wpływ PS5 na przemysł komputerowy oraz przyszłe innowacje w PS5 Pro wskazują na dynamiczny rozwój technologii, który będzie kontynuowany w kolejnych latach. Gracze mogą spodziewać się coraz bardziej zaawansowanych i imponujących gier na swoich konsolach.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: https://www.ppe.pl/news/346245/glowny-architekt-ps5-w-szoku-ray-tracing-i-60-fps-ow-hitem-a-porty-na-pc-latwiejsze-niz-sie-wydawalo.html
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu