Rozwój gry Concord kosztował aż £300 mln – co poszło nie tak?

lubiegrac news Rozwój gry Concord kosztował aż £300 mln – co poszło nie tak?
Rozwój gry Concord kosztował aż £300 mln – co poszło nie tak?



redakcja | 21 września 2024, 18:22

Gra Concord, strzelanka stworzona przez FireWalk Studios, kosztowała według doniesień aż £300 mln (około $400 mln) na etapie produkcji. W projekt zaangażowano znaczną liczbę specjalistów, a gra miała potencjał, by stać się "przyszłością PlayStation" – na równi z sukcesami, jakie odniosły produkcje z uniwersum Star Wars.

Problemy w procesie produkcji – „Toksyczna pozytywność”

W podcaście Sacred Symbols ujawniono, że prace nad Concord były znacznie bardziej skomplikowane, niż początkowo sądzono. Osoba związana z produkcją gry wspomniała o atmosferze pełnej tzw. „toksycznej pozytywności”, która miała wpływ na ignorowanie kluczowych uwag i problemów w trakcie procesu twórczego. Zamiast konstruktywnej krytyki, zespół żył w przekonaniu, że projekt ostatecznie odniesie sukces, ponieważ "zespół jest zbyt dobry, aby się nie udało".

Potwierdził to również dziennikarz Kotaku, zaznaczając, że niektóre źródła przypisywały ten problem mentalności pochodzącej z doświadczeń zespołu z czasów współpracy z Bungie. Zamiast realistycznego podejścia, przyjęto postawę, która zakładała, że talent i doświadczenie samodzielnie zagwarantują powodzenie.

Przeczytaj także:

Wątpliwości co do kosztów produkcji

Chociaż podana suma £300 mln wywołała szum w mediach, nie wszyscy specjaliści są zgodni co do dokładności tej liczby. Niektóre źródła twierdzą, że może ona obejmować również koszty związane z przejęciem FireWalk Studios przez Sony. Dziennikarz Kotaku zaznaczył, że liczba ta nie odpowiada danym, które on sam otrzymał od swoich kontaktów branżowych.

Krótkotrwała obecność Concord na rynku

Po zaledwie dwóch tygodniach od premiery, gra Concord została usunięta ze sprzedaży na platformach PlayStation 5 i PC. Dyrektor gry, Ryan Ellis, przyznał, że choć pewne elementy rozgrywki przypadły graczom do gustu, wiele innych nie spełniło oczekiwań. W odpowiedzi na te problemy, Sony postanowiło wycofać tytuł z rynku i zwrócić pieniądze wszystkim graczom, którzy zakupili grę.

Zmiany personalne w FireWalk Studios

Niedługo po wycofaniu gry, Ryan Ellis ogłosił swoje odejście ze studia, pozostawiając zespół FireWalk w niepewności. Obecna sytuacja studia jest niejasna, a przyszłość projektu Concord pozostaje pod znakiem zapytania.

„Chociaż niektóre aspekty rozgrywki spotkały się z pozytywną reakcją graczy, rozumiemy, że inne elementy oraz nasz początkowy debiut nie przebiegły zgodnie z naszymi oczekiwaniami.” – Ryan Ellis

Wnioski na przyszłość

Przykład Concord pokazuje, jak niebezpieczna może być nadmierna pewność siebie w procesie tworzenia gier, zwłaszcza gdy ignorowane są krytyczne uwagi. Twórcy powinni dążyć do zachowania równowagi między entuzjazmem a realistycznym spojrzeniem na postępy w produkcji. Zbyt wiele pozytywnych założeń może prowadzić do zaniedbań, które finalnie odbijają się na jakości produktu.

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners