W 1987 roku na Macu pojawiła się klasyczna przygodówka Shadowgate. Natychmiast twórcy stworzyli port na Amigę, a rok później na DOS-a. Konsolka NES doczekała się swojej konwersji w 1989 roku. W 1993 produkcja trafiła także pod Windowsa, a sześć lat później na GameBoya Color.
Po wielu latach ten klasyk trafił odświeżony znowu na komputery PC. Za remake odpowiada studio Zojoi, w którego ekipie można znaleźć autorów pierwowzoru. Ta odsłona pozostaje wierna pierwszej odsłonie gry, a gracze znowu wcielają się w niezłomnego poszukiwacza przygód, którego los zaprowadził do ponurego zamczyska.
Przed graczem stoi zadanie pokonania czarnoksiężnika lecz aby z nim wygrać potrzebne jest magiczne berło, a jego części rozsypane zostały od piwnic aż po dach zamku. Całość ukazana jest w pierwszej osobie z grafiką 2D. Shadowgate to produkcja łącząca elementy przygodówki z RPG, a cała rozgrywka polega na przeszukiwaniu kolejnych komnat, w których czekają na nas tony pułapek i potworów. Znajdziemy tutaj sporo zagadek oraz przeszkody, których ominięcie wymaga odpowiedniego zastosowania rzeczy z ekwipunku.
Do dyspozycji poszukiwacza są różne bronie i pochodnie. Te pierwsze służą jedynie do dobijania wroga, a dzięki tym drugim nie połamiemy nóg i nie stracimy życia. Pochodnie działają jednak przez określony czas, a zabawa polega na szukaniu kolejnych. W ekwipunku znalazła się także księga czarów. Mimo wszystko nasz bohater ginie bardzo często, a to już zasługa mechaniki gry.
Każda śmierć jest bowiem traktowana jak lekcja i zmusza gracza do rozwiązania problemu w inny sposób. Pomocą służą wtedy znajdowane księgi i dziennik, w których zapisane są różne wskazówki na pokonanie pułapek i wrogów.
Shadowgate, po czterech latach od remake'u na PC, zostanie teraz przekonwertowany na konsole przez Abstraction Games. Studio zamierza pracować na remake'u na komputery PC. Z tą jednak różnica, że twórcy chcą poprawić interfejs i sterowanie, które lepiej by wykorzystało kontrolery. Zostaną dodane także nowe elementy takie jak nowe obiekty i lokacje, a to oznacza, że wersja na konsole będzie znacznie bogatsza niż PC.
Na razie brak jest więcej informacji kiedy konwersja ujrzy światło dzienne oraz na jakie konsole trafi. Patrząc jednak na portfolio studia prawdopodobnie gra trafi na PS4 i Xbox One. Poniżej zwiastun oraz zrzuty ekranu z wersji PC z 2014 roku.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Zdecydowanie nic ciekawego dla mnie tutaj nie widzę. Należę do innego świata.