Shadowgate
Shadowgate stanowi nową odsłonę kultowego cyklu przygodówek, który zapoczątkowało wydanie pierwszej części na komputer Apple Macintosh w 1987 roku. Grę wyprodukowało studio Zojoi, w skład którego wchodzą ludzie odpowiedzialni za pierwowzór.
Najnowsze wcielenie serii pozostaje wierne podstawowym rozwiązaniom z części pierwszej. Gracze wcielają się w poszukiwacza przygód, który wkracza do ponurego zamku. Jego zadaniem jest powstrzymanie złego czarnoksiężnika. Nim to się stanie musi jednak wpierw odnaleźć części składowe potężnego magicznego berła, gdyż tylko ono jest w stanie zabić tego łotra.
Akcja ukazana jest z perspektywy pierwszej osoby, a grafikę wykonano w bogatym w detale 2D. Mechanizmy rozgrywki łączą elementy przygodówki i gry RPG. Zabawa polega głównie na eksplorowaniu pełnych pułapek oraz potworów korytarzy oraz komnat. Większość przeszkód ma formę zagadek i wymaga odpowiedniego zastosowania zgromadzonych przedmiotów. Wśród nich znajduje się również różnorodne uzbrojenie. Nie jest one jednak wykorzystywane do typowych sekwencji walki i zamiast tego służy jedynie do dobijania wrogów. Istotną rolę odgrywają również pochodnie. Bez nich postać gracza szybko potyka się i najczęściej traci życie. Jednocześnie każda pochodnia działa tylko określony czas, co wymusza ciągłe poszukiwanie nowych. Podczas przygód pomocna jest także księga zawierająca różnorodne czary.
Cała gra została tak zaprojektowana, że bohater regularnie ginie. Te śmierci są lekcją, która informuje o złym podejściu do danego problemu i ich celem jest zmuszenie gracza do poszukiwania alternatywnych metod realizacji zadań. W trakcie zabawy często natykamy się na stare księgi oraz dzienniki, w których pełno jest wskazówek pomagających znaleźć sposoby pokonania pułapek i wrogów.
Shadowgate - komentarze (0):