Cyberpunk 2077 doczekał się tak słabego przyjęcia, jakiego nie można się było spodziewać, w takiej skali. Korporacyjne podejście zapewniło... porażkę!
CD Projekt RED zdecydował się obrać korporacyjną strategię podczas promocji Cyberpunka 2077, popełniając nie tylko szereg pomniejszych błędów, ale także nagrabił sobie wieloma nieuczciwymi zagraniami, w wyniku czego doszło do tego co się stało.
Opisu jak spory był gniew graczy nie będę Wam tutaj serwował, ponieważ doskonale wiecie co się stało i co się w zasadzie dalej dzieje, ponieważ wielu graczy napotyka wciąż na problemy związane chociażby z aktualizacjami czy próbą dodania gry do platformy... GOG Galaxy.
Na całą sytuację złożyło się wiele decyzji, które nie były fair, a niektórzy jeszcze na długo przed premierą zauważali, że działania w dziedzinie komunikacji budzą spore podejrzenia. Najlepszym przykładem tego był fakt usilnego unikania prezentowania wersji konsolowych, a gdy już to uczyniono, sprytnie (tak, to zależy od perspektywy) skupiono uwagę na nowej generacji oraz urządzeniach w mocniejszych wariantach.
W taki sposób krok po kroku największe obecnie polskie studio ukrywało niedostatki, nie mówiło niemalże nic o kłopotach oraz skali ryzyka, jakie było podejmowane na bieżąco. Kłamstwa, kłamstewka oraz skrywanie stanu faktycznego zablokowały możliwość dokonania kolejnego przesunięcia daty premiery, gdyby odpowiednio wcześniej rozładować oczekiwania oraz potencjalny gniew, przyjęcie w odpowiedniej chwili byłoby wyraźnie lepsze.
Nie możemy jednoznacznie ocenić sytuację wewnątrz zespołu deweloperskiego, sytuacji finansowej firmy, jej analiz finansowych oraz badań skali oczekiwań, które można by przełożyć na odpowiednie, dokładne sytuacje ryzyka. Bez nich doszliśmy do tego co otrzymaliśmy wszyscy. Z resztą przyjęcie na komputerach osobistych jest drastycznie odmienne względem konsolowego, gdyż do czynienia mamy w zasadzie z dwiema osobnymi grami.
Studio CD Projekt RED (w ramach grupy CD Projekt) to jest największą spółką na Giełdzie Papierów Wartościowych w najwyższym segmencie WIG20. Spółka notowana jest także w ramach specjalnego indexu WIG.GAMES.
Jeżeli nie możesz się doczekać gry, być może zainteresuje Cię książka Cyberpunk.Odrodzenie, rozgrywająca się właśnie w odmiennym, ale wciąż Cyberpunkowym świecie lub dostępna już komiksowa przygodówka Liberated, dynamiczna gra o cyberninj Ghostrunner czy odświeżony horror Observer System Redux.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu