GDC 2024 wypełnione było sztuczną inteligencją generującą... potencjalny zalew śmieci w rozgrywce!

lubiegrac newsy hardware GDC 2024 wypełnione było sztuczną inteligencją generującą
GDC 2024 wypełnione było sztuczną inteligencją generującą... potencjalny zalew śmieci w rozgrywce!



Tamer Adas | 22 marca 2024, 06:00

Sztuczna Inteligencja była szeroko obecna na konferencji GDC 2024, gdzie pokazano działania i ich efekty! Te mogą niestety być początkiem większego zalewu byle jakiej treści, wykreowanej przez między innymi Ubisoft lub silnik Unity. Co daje nadzieję, a co musi naturalnie niepokoić?

Podczas ostatniej edycji konferencji GDC 2024 udostępniono szereg materiałów wideo ukazujących osiągnięcia dokonane przez sztuczną inteligencję. Dość zaawansowane pokazy dotyczą wykreowanych postaci niezależnych, które trzeba przyznać, potrafią skutecznie realizować najbardziej podstawowe zadania.

O ile tego typu rzecz może być niezwykle przydatna dla małych zespołów, o tyle... wiele wskazuje na to, że giganci pokroju Ubisoftu mogą wkrótce zalać nas zwykłymi śmieciami w rozgrywce. Podejmowane działania sugerują, że nowe gry mogą zawierać masę... niezwykle nudnych i powtarzalnych treści bez żadnej głębi.

Zapoznaj się także z: Czy Lara Croft była skazana na sukces w swoim debiucie? - Recenzja książki Jak powstawał Tomb Raider

O ile wykonanie i podejmowanie dialogów mogą być dla niektórych imponująco, choć taki Ubisoft czy Convai mają jeszcze wiele do zrobienia, niemniej mamy już więcej konkretów niż w przypadku nawiązanej współpracy pomiędzy Xboxem, Inworld AI oraz Nvidią. Tu coś faktycznie otrzymujemy, ale... to mogą być dodatkowe godziny niezwykle odtwórczych i nudnych kwestii i aktywności!

Teoretycznie automatyczna czy proceduralna generacja może zapewnić określonym zespołom deweloperskim więcej czasu na tworzenie jakościowej treści... ale zapewne już wkrótce doczekamy się różnego typu zalewu byle czego, co dopiero będzie obudowywane. Gdy widzimy, że takie Ubi już czyni takie działania, możemy czuć ciarki na plecach!

Próby optymalizacji budżetów oraz wydajność nowych narzędzi spowoduje, że korporacje mogą spowodować wielkie niezadowolenie graczy, ale... w rękach w miarę doświadczonych i kreatywnych deweloperów może się okazać, że doczekamy się atrakcyjniejszych tytułów z segmentów A i AA, gdyż wsparcie SI może okazać się sporym wsparciem dla aspektów, które obecnie są minimalizowane ze względu na brak rąk do pracy.

 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners