Agata Dudek | 22 maja 2021, 20:00
Tomas Dvorak, znany jako Floex, kompozytor w polskiej grze Papetura, stworzonej przez Tomasza Ostafina (Petumsa), wydaje piątą ścieżkę dźwiękową do gry.
Tomáš Dvořák znany jako Floex, jest autorem ścieżki dźwiękowej do gry stworzonej przez Polaka, Tomasza Ostafina (Petums), przygodówki w pełni stworzonej z papieru, w animacji poklatkowej. Papetura to piąta ścieżka dźwiękowa Floexa, który ma na swoim koncie także muzykę do gry Samorost, której pierwsza część jest już dostępna, w zremasterowanej wersji na platformie Steam.
Tomáš Dvořák jest autorem muzyki do gier przygodowych studia Amanita Desing, tych starszych, jak: Samorost 2 i Samorost 3, a także do niezwykle cieple przyjętego Machinarium oraz nowszej z gier czeskiego studia, przygodówki o tytule Pilgrims. Wszystkie zostały wydane przez czeską wytwórnię Minority Records.
Przeczytaj również: Papetura, dziś premiera niezależnej przygodówki, w pełni stworzonej ręcznie, z papieru. Papierowy świat czeka!
Gry, szczególnie te niezależne, często powstają dość długo, z Tomaszem jesteśmy w kontakcie od około pięciu lat. Na początku rozmawialiśmy o wykorzystaniu muzyki, którą skomponowałem wcześniej, ale kiedy projekt zaczął nabierać konkretniejszych kształtów, stało się jasne, że nawiążemy współpracę w pełnym zakresie. Godne podziwu jest to, że Tomasz praktycznie wszystko poza dźwiękiem i muzyką tworzy zupełnie sam. Dlatego też może to potrwać trochę dłużej. Interesujące było obserwowanie, jak jego pomysł zyskuje głębię, jak niewinna idea przekształca się w imponującą realizację. Od trzech lat intensywnie pracujemy nad tym projektem. Wspólna praca przebiegała falami, mieliśmy okresy większego spokoju, po których następowały intensywne działania przeplatane refleksją. Nie próbowaliśmy niczego przyspieszać, chcieliśmy dać projektowi tyle czasu, ile potrzebuje. – mówi Floex.
„W grę, do której komponujesz muzykę, musisz zagrać wiele razy, dziesięć, sto. Trzeba dostroić wszystkie możliwe ruchy gracza, wszystkie możliwości muszą być dopracowane. Może nie jest to granie w klasycznym sensie, ale na pewno nie jest to odrębny proces. W przypadku Papetury sytuacja była nieco bardziej skomplikowana ze względu na ręczny proces tworzenia gry przygodowej, ale nieustanne testowanie było konieczne.”
Dla każdego takiego projektu staram się stworzyć swój własny dźwiękowy muzyczny wszechświat. Muzyka w Papeturze jest celowo czystsza, bliższa współczesnemu neoklasycznemu brzmieniu. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że skomponowałem prostą ścieżkę dźwiękową opartą na pianinie i smyczkach. Myślę, że idealnie pasuje do świata Papetury. Ma to również związek z drewnianą jakością poszczególnych instrumentów kształtujących brzmienie ścieżki dźwiękowej. Dobrze łączą się z papierowym światem Papetury – mówi Floex, który do współpracy przy albumie zaprosił wiolonczelistę Tomáša Jamníka i skrzypaczkę Evę Jamníkovą.
Gra dostępna jest w wersji na komputery osobiste PC oraz Mac.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: Informacja prasowa
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu