Ulepszenia gier na Playstation 4 Pro nie wymagają dużo pracy?

lubiegrac news Ulepszenia gier na Playstation 4 Pro nie wymagają dużo pracy?
Ulepszenia gier na Playstation 4 Pro nie wymagają dużo pracy?



Tamer Adas | 16 września 2016, 12:15

Usprawnienia w kwestii osiągów Playstation 4 Pro może i nie powalają, ale z pewnością są dosyć łatwe w implementacji. Przynajmniej w kwestii szczegółów i rozdzielczości.
 
Wewnętrzne studia Sony już teraz pracują nad usprawnieniami, które mają na celu polepszenie jakości gier na najnowszej konsoli - Playstation 4 Pro. Wykorzystanie technologii wysokiej rozdzielczości 4K i dynamicznego HDR umożliwia deweloperom ulepszenie swoich gier.
 
Co ciekawe funkcje nie związane ze zwiększeniem ilości klatek na sekundę są bardo proste do zaadaptowania. Zespół w Sony Bend zajmujący się właśnie ulepszeniem grafiki to dokładnie 1 osoba, natomiast Sucker Punch poświęciło dwie osoby do tego zadania. Problemem mogą okazać się jednak silniki, które były dostosowane i skierowane do działania produkcji w 30 klatkach na sekundę. Na nich zwiększenie dwukrotne wyświetlanych obrazów może stanowić o wiele większy kłopot dla każdego studia.
 
Trzeba jednak przyznać, że takie obrót spraw potwierdza to co Sony nauczyło się w trakcie tworzenia Playstation 3. Od tego sprzętu ich kolejne dzieła mają być o wiele łatwiejsze w programowaniu, tak aby nie sprawiać kłopotów zewnętrznym i wewnętrznym ekipom.
 
Póki co jednak jestem ciekawe jak będzie się prezentować różnica i rozwiązania, które podejmą deweloperzy i samo Sony. Wielu graczy jeszcze przez długi czas nie będzie posiadać telewizora czy monitora 4K, zatem powinno się dostosować swoją grę do stosowanych obecnie urządzeń. Z resztą skoro funkcja HDR to tylko aktualizacja do zwykłego Playstation 4, to chyba nie ma o czym mówić. Czas na 1080p i 60 fps nadchodzi na konsole?
 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

Gra: Days Gone
Komentarze [1]:
avatar lubie bigos
dodano: 2018-06-15 11:12:44

Niby dużo pracy nie wymaga, bo w większości przypadków assety i tak mają gotowe, a poddawane kompresji są dopiero później, jak się okazuje, że konsola nie wyrabia. Najwięcej pracy w tym wszystkim pewnie wymagają testy, bo na szczęście powoli odchodzi się od powiązywania wszystkiego z FPS w grach. Tylko kiedy odejdzie od tego Bethesda, że nawet ekrany i prędkość wczytywania są przywiązane do ilości klatek na sekundę :D

Inne newsy

Polecane teksty

Powiązane teksty

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners