nocarz | 28 lutego 2017, 10:00
Pixel art to sposób tworzenia grafiki rastrowej za pomocą programów pozwalających na edytowanie obrazów na poziomie pojedynczych pikseli (np. MS Paint, Paint Shop Pro, GIMP).
Tak brzmi definicja sztuki, która zagościła raczej u twórców indyków niż u dużych producentów. Niestety w świetnej większości wydawanych gier w tym stylu, pixelart jest tylko sposobem na zamaskowanie niedoróbek graficznych i projektowych.
Jednak dzięki pewnym wyjątkom pixelart może być jednak w prawidłowy sposób czego przykładem może być UnDungeon, RPG niemieckiej grupy Laughing Machines. Grupa zbierała na projekt pieniądze na Kickstarterze i z założonych 50,000 dolarów uzbierała prawie dwukrotność tej kwoty. Tak samo stało się na Steamie gdzie tytuł dostał zielone światło od użytkowników.
Natomiast co do historii to autorzy postawili sobie pytanie co by było gdyby Wszechświat nie był jedną, zamkniętą całością, a zestawem siedmiu równoległych, rozwijających się niezależnie od siebie rzeczywistości. I nie będzie to zbyt przyjazne miejsce dlatego do akcji wkroczy Siedmiu.
Każdy z nich będzie posiadał unikalny zestaw umiejętności, a wszyscy będą połączeni Rdzeniami (będą dawać bohaterom moc i nieśmiertelność). Czekamy na finalną wersję UnDungeon wierząc, że twórcy nie zachłysną się początkowymi sukcesami.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu