Jak poradził sobie CD Projekt w 2021 roku? Firma podsumowała wyniki finansowe

lubiegrac news Jak poradził sobie CD Projekt w 2021 roku? Firma podsumowała wyniki finansowe
Jak poradził sobie CD Projekt w 2021 roku? Firma podsumowała wyniki finansowe



Tamer Adas | 14 kwietnia 2022, 18:15

CD Projekt zorganizował kolejną konferencję, podsumowującą finansową sytuację w spółce za cały 2021 rok. Jak poradzili sobie twórcy Cyberpunka 2077?

Najbardziej znane polskie studio zdecydowało się podsumować swoje rezultaty za 2021 rok, podsumowując osiągnięcia finansowe w ciągu trudnych pod względem wielu aspektów funkcjonowania korporacji.

Zapoznaj się też z Beamdog został przejęty przez Aspyr Media, studio dołącza do rodziny Embracer Group!

Ostatnie miesiące były nieco lepsze dla CD Projektu, w zasadzie każdy miesiąc w 2021 wydawał się lepszy, choć nie brakowało kłopotów oraz wielu zmian wewnętrznych. Niemniej jeżeli spojrzymy na fakt, że będziemy mówili o okresie sprzedaży wspomnianego Cyberpunka, sytuacja powinna być obecnie atrakcyjna.

Po problemach ze sprzedażą na PlayStation Store tytuł dość szybko powrócić do szerokiej dystrybucji, nie radząc sobie technicznie gorzej od Battlefielda 2042. Niestety przesunięcie premiery wersji na nową generację na ten rok spowodowało, że spora ilość graczy przesunęła swoje decyzje zakupowe na ten rok, co być może będzie widoczne w dłuższej perspektywie dopiero przy rezultatach za minione trzy miesiące.

Na dzień dzisiejszy szalona sprzedaż Cyberpunka 2077 przekroczyła 18 milionów kopii na całym świecie. Studio zdecydowało się w minionych miesiącach znacząco zmienić swoją strukturę, płynnie przechodząc do kolejnych gier, co ciekawe, zmniejszył się nieco zespół odpowiedzialny za rozwinięcie ostatniej gry studia. Cała seria Wiedźmin rozeszła się w przeszło 65 milionach kopii, natomiast sam Dziki Gon przekroczył granicę 40 milionów!

The Molasses Flood rozwija swój projekt w jednej z marek CDP-u, opracowywany jest tryb dla pojedynczego gracza dla Gwinta, prowadzone są prace nad nowym Wiedźminem oraz rozpoczynają się pierwsze działania wokół kolejnego, wciąż nieujawnionego projektu.

Studiu udało się zachować wzrost zapasów finansowych, pomimo wprowadzenia kilku istotnych inwestycji oraz wydania największej w historii dywidendy, która wyniosła przeszło 500 milionów złotych.

Przeczytaj również: Dlaczego nowy Wiedźmin powstanie na silniku Unreal Engine 5?

Chcemy się rozwijać i pracować efektywniej, dlatego podjęliśmy inicjatywy mające na celu zmianę sposobu tworzenia gier i podejścia do komunikacji zewnętrznej studia, a także większy rozwój zespołu. W ramach transformacji RED 2.0 sukcesywnie wprowadzamy do naszych zespołów deweloperskich zwinne metodyki pracy, czyli tzw. Agile. Choć jeszcze dużo pracy przed nami, już teraz zauważamy pozytywne efekty tych zmian – mówi Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD PROJEKT.

Wierzymy w długoterminowy potencjał naszej najnowszej produkcji, dlatego jednym z naszych priorytetów w 2021 r. była praca nad ulepszaniem rozgrywki Cyberpunka 2077. Jesteśmy zadowoleni z obecnego stanu gry, a także z przyjęcia przez społeczność graczy wersji na konsole najnowszej generacji, którą wydaliśmy w lutym br. Do tej pory sprzedaliśmy ponad 18 mln kopii Cyberpunka – mówi Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych.

Pomimo wypłaty najwyższej w naszej historii dywidendy w wysokości ponad 500 milionów złotych i realizacji dalszych prac nad wydanymi i nowymi grami, na koniec ubiegłego roku stan naszych rezerw finansowych w postaci gotówki, lokat i obligacji skarbowych wzrósł o blisko 280 mln złotych. W ostatnich latach zbudowaliśmy solidne zaplecze finansowe, które wspiera naszą niezależność i zabezpiecza możliwość dalszego rozwoju Grupy – dodaje Piotr Nielubowicz.

Cieszymy się, że dołączyły do nas studia z Vancouver i Bostonu – to doświadczone, ambitne zespoły z dużym know-how, które planujemy rozwijać w kolejnych latach. Obie transakcje wzmacniają kluczowe kompetencje naszej Grupy Kapitałowej – podsumowuje Adam Kiciński.

Grupa CD Projekt to jest największą spółką na Giełdzie Papierów Wartościowych w najwyższym segmencie WIG20. Spółka notowana jest także w ramach indexu WIG.GAMES.

 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners