Tamer Adas | 15 lutego 2024, 21:30
Zgodnie z zapowiedzią podczas nowego Xbox Podcastu dowiedzieliśmy się, jaka będzie nowa strategia Microsoft Gamingu. Gigant zdecydował się wykonać mały krok, jednocześnie dążąc w stronę mocniejszego postrzegania się jako marki. Czego się można spodziewać dokładnie?
Xbox po wycieku oraz oficjalnym zaproszeniu faktycznie dziś zdecydował się zapowiedzieć zmiany w dotychczasowej strategii. Gigant postanowił zdradzić, co zamierza osiągnąć i jak elastyczne podejście pragnie osiągnąć, aby dokonać wzrostu w nieco inny sposób.
Już na samym wstępie Phil Spencer zdecydował się zapewnić, że gracze nie muszą się obawiać gigantycznego odejścia od ekskluzywności. Zamiary korporacji obejmują w tej chwili jedynie wybrane 4 gry. Dwie z nich definiuje żyjąca społeczność graczy, natomiast dwie mniejsze oferują wyjątkowe doznania.
Zapoznaj się również z: Sony wspierało Far From Home, w związku z czym Forever Skies trafi ekskluzywnie na PlayStation 5!
Już na wstępie zapowiedziano, że tylko 4 gry zostaną udostępnione na kolejnych platformach. Phil Spencer, Sarah Bond i Matt Booty nie chcieli zdradzić, o jakie tytuły chodzi, każdy z zespołów ma mieć swobodę i możliwość pochwalenia się tym faktem ze swoimi fanami. Nie ma żadnego zapewnienia co do tego, czy i jakie produkcje doczekają się takiego samego zabiegu.
To, co wiemy na pewno, to fakt, że będzie to propozycje, które od dnia premiery będą dostępne w Game Passie. Jednocześnie zdradzono, że flagowa propozycja Microsoftu będzie dostępna tylko i wyłącznie na konsolach Xbox, co powinno na najbliższe lata uciszyć plotki o przenoszeniu usługi na kolejne konsole.
Przeczytaj także: Xbox Game Studios - Jak wiele studiów ma Microsoft? Jakie ekipy dołączyły z Bethesdą? Ile ich jest? Czym się zajmują/zajmą?
Jednocześnie Phil Spencer zapowiedział, że cały jego zespół przyłoży większą wagę o to, aby ich gry wspierały nie tylko międzyplatformowość wieloosobowych trybów, ale także włoży wiele pracy w to, by zapisy ponad platformę stały się standardem. To ma wspierać aktywność prowadzoną już teraz przez graczy.
Wbrew wcześniejszym słowom, ostatecznie Diablo 4 już naprawdę niebawem, gdyż 28 marca zagości pełnoprawnie w abonamencie Xbox Game Pass. Będzie to dopiero początek dla większej ilości produkcji z kolekcji, które będzie można sprawdzić w ramach tej usługi. Przekroczenie progu 34 milionów graczy pokazuje przestrzeń do dalszego rozwoju XGP, który ewidentnie przekracza już samą sprzedaż Xboxów Series.
Spencer zapewnił także, że Xbox jest w świetnej kondycji po dwudziestu latach od swojego powstania i obecni jego liderze zamierzają doprowadzić do sytuacji, gdy tak pozostanie przez kolejne 20 lat. Niemniej działania Microsoft Gamingu mają iść ramię w ramię z trendami takimi jak fakt, że obecnie gracze często grają na wielu platformach, płynnie pomiędzy nimi przechodząc.
Gigant pragnie zachować odpowiedni balans oraz zdrową sytuację, pragnąc z całą branżą dojrzewać oraz rozwijać się wspólnie. Xbox zamierza rozwijać nie tylko swoją platformę, ale także pragnie się otwierać na innych graczy.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu