autor:agusia16
Turcja - Istambuł
Przenosimy się z grą do hotelowego pokoju. Odbieramy telefon. Recepcjonistka informuje Ellen, że do pokoju została dostarczona paczka. Podchodzimy zatem do niej. Sznurek, którą jest związana przecinamy za pomocą noża i zaglądamy do środka. Zabieramy aparat, tabletki i czytamy list od przyjaciela, po czym opuszczamy pokój wychodząc na zewnątrz, na ulicę. Odsuwamy kosz na śmieci, po czym wchodzimy w drzwi z prawej. Nikogo tu nie ma, więc przyglądamy się obrazowi. Wtedy pojawia się Yanek. Rozmawiamy z nim. Mężczyzna jest niemiły, po czym wyrzuca Ellen ze swego mieszkania. Panna Cross jest przekonana, że widziany przez nią obraz należy do zaginionej kolekcji. Postanawia się więc ukryć, a potem wejść do mieszkania Yanek'a. Chowamy się zatem w pomieszczeniu, do którego wejście odblokowaliśmy przesuwając kontener na śmieci. Spoglądamy przez okno i widzimy wychodzącego ze swojego mieszkania Yanek'a. Z beczki zabieramy kawałek metalu, który odpowiednio wygięty może posłużyć jako wytrych. Obracamy się i z szafki bierzemy plecioną linę i wytrych, który pod nią leżał oraz szczypce i wychodzimy.
Podchodzimy do drzwi mieszkania Yanek'a. Łączymy szczypce z kawałkiem metalu i otrzymujemy zgięty metal. Używamy go na drzwiach domu. Za pomocą wytrychu i metalu musimy się otworzyć drzwi i włamać się do środka. Wytrych ma określoną ilość ząbków. Przesuwamy go odpowiednio, a następnie przesuwamy kawałek metalu w dół. Robimy to następująco:
- przesuwamy wytrych tak, by widoczne były 4 ząbki i klikamy na metalowy pręt raz w dół;
- przesuwamy wytrych, by widoczny był 1 ząbek, klikamy na metalowy pręt przesuwając go ponownie raz w dół;
- przesuwamy wytrych, by widoczne było 5 ząbków, przesuwamy metalowy pręt w dół;
- przesuwamy wytrych, by widoczne były 2 ząbki, klikamy na metalowy pręt przesuwając go w dół;
- przesuwamy wytrych, by widoczne były 3 ząbki, przesuwamy metal do dołu i otwieramy drzwi.
Wchodzimy do środka i rozglądamy się. Spoglądamy na regał z lewej strony. To miejsce, w którym Yanek robi marionetki. Zerkamy także na teatrzyk lakowy. Klikamy na ostatni kluczyk, a jedna z marionetek spadnie na dół. Zabieramy zniszczoną lalkę i wracamy do regału. Pojawi się kolejne zadanie. Twoim zadaniem jest pomalowanie rączki. Zerkamy zatem na marionetkę, którą mamy w ekwipunku. Dzięki temu wiemy, że rękaw marionetki ma kolor pomarańczowy, zaś mankiet niebieski, a dłoń biała. Klikamy zatem na pędzel, który używamy najpierw na czerwonej farcie, a potem żółtej otrzymując pomarańczową. Malujemy ją rękaw lalki. Teraz maczamy pędzel w wodzie i klikamy na niebieską farbę i klikamy na mankiet. Gdy już ręka lalki zostanie pomalowana, musimy ją wyciąć. Klikamy zatem na skalpel i obrysowując rękę, wycinamy ją. Musimy to robić powoli, nie wychodząc za linię i nie puszczając przyciska myszy. Na brzegach pojawiać się będą czarne kropki.
Gdy już wytniemy rękę marionetki, łączymy ją z marionetką, po czym umieszczamy ją na swoim miejscu, czyli w teatrzyku lakowym. Kolejnym zadaniem jest odpowiednie nakręcenie lalek, klikając na klucze w określonej kolejności. Klikamy na nie licząc od lewej : 5, 6, 2, 4, 1, 3. Musimy to robić dość szybko i sprawnie. Gdy zrobimy to prawidłowo otworzymy drzwi do ukrytego pomieszczenia.
Zaglądamy w to miejsce. Zabieramy pręt, który tam leży, po czym klikamy na obraz, który Ellen uważa za autentyczny. Robimy mu zdjęcie i wychodzimy ze zbliżenia. Udajemy się teraz w prawo, w stronę obrazu stojącego na sztaludze. Ze stołu za nami zabieramy gąbkę i rozpuszczalnik. Wylewamy go na gąbkę i czyścimy obraz, klikając na nim gąbką z rozpuszczalnikiem kilka razy, oczyszczając go. Ellen będzie już pewna, że Yanek kradnie obrazy. Robimy zdjęcie obrazowi.
Teraz odsuwamy parawan i udajmy się na górę. W sypialni spoglądamy na klapę prowadzącą na strych, po czym zerkamy na mały okrągły stolik. Klikamy na niego, a naszym zadaniem będzie ułożenie kwiatowego wzoru, poprzez odpowiednie przestawienie ruchomych tarczy. Gdy zadanie zostanie poprawnie wykonane, skrytka w stoliku otworzy się. Zabieramy z niej hak, który łączymy z prętem, otrzymując pręt z hakiem.
Pręta z hakiem używamy na klapie prowadzącej na strych, otwierając wejście. Udajemy się zatem na strych. Zabieramy śrubokręt i linę, obracamy się i odsłaniamy prześcieradło, zza którego wystaje jakaś dłoń. Okazuje się, że za zasłoną leży ciało. Badamy je, by zebrać jakieś dowody dla policji. Spoglądamy na dłoń, na której też jest tatuaż, ale tym razem nie są to kropki, a smok. Sprawdzamy kieszenie, które są jednak puste. Teraz spoglądamy na skrzynkę stojącą z lewej strony. Znajduje się na niej pieczęć Metropolitan i numer referencyjny ostatniego obrazu z kolekcji Vambery'ego. zabieramy ją. Robimy jeszcze zdjęcie nieboszczykowi.
Nagle Ellen słyszy wracającego do domu Yanek'a. Klikamy zatem na klapę, by zamknąć strych, po czym klikamy na okno. Wisi na nim kłódka, ale nie mamy czasu na odgadywanie kodu, więc za pomocą śrubokrętu odkręcamy śrubki, po czym klikamy na kłódkę i otwieramy okno. Wychodzimy ze zbliżenia, po czym ponownie klikamy na okno, by je otworzyć. W ekwipunku łączymy dwa kawałki liny otrzymując długą linę. Klikamy na oknie i wychodzimy ze strychu.
Trafiamy z powrotem do hotelu. Dzwonimy na policję i do muzeum i po rozmowie z dyrektorem klikamy na skrzynię i rozwiązujemy ostatnie w tej grze zadanie. Musimy tak wcisnąć przyciski, by wszystkie lampki zostało zapalone. Właściwe ustawienie widoczne na screenie:
Gdy poprawnie wykonamy zadanie, pozostanie obejrzenie ostatnich finałowych animacji. Ellen wyciągnie ze skrzyni obraz, na którym jest Drakula o twarzy Adama.
Animacja
Koniec.
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu