autor:agusia16
Wędrujemy ścieżką w prawo. Z ziemi zabieramy płaski kamień (flat stone).
Znów idziemy do przodu, a następnie w górę, na leśną ścieżką. Trafiamy do miejsce z zepsutą windą. Przestawiamy na SAM-a i nim sprawdzamy windę. W ten sposób do naszego ekwipunku trafi lista przedmiotów, które będą nam potrzebne: wytrzymała lina, mały pistolet, dźwignia.
Udajemy się na początek lokacji, a następnie w lewo. Trafimy do lokacji z wodą i skałami. Stoi tam stara skrzynka. Przyglądamy się jej, po czym otwieramy. Z wnętrza SAM wyciągnie dmuchawkę do pyłu (dust blower) oraz łyżkę wazową (cadle).
Wędrujemy raz w lewo, a następnie do góry. Tu natkniemy się na niewielkiego robota, z którym rozmawiamy SAM-em. Pytamy Biped Bota o przedmioty. Wracamy i udajemy się w prawo, aż do miejsca z rośliną Eerie Plant. Używamy na niej łyżki wazowej otrzymując super lepką żywicę (super sticky resin).
Wędrujemy jeszcze raz w prawo, aż dotrzemy do rur. Działając dalej SAM-em klikamy trzy razy na rurę łączącą (junction pipe), która jest zablokowana. W ten sposób zostanie odblokowana.
Wracamy zatem do Biped Bota, ponownie go zagadujemy, mówiąc, że rury zostały naprawione. Zabieramy bota, wracamy i tym razem ciągniemy za dźwignię na drzewie. Pojawi się grający na trąbce robot, ale po chwili wróci na górę, więc opuszczamy dźwignię, po czym używamy na nim super lepiej żywicy, tej na łyżce wazowej. W ten sposób robot już nie wróci do góry. Zabieramy dźwignię (lever).
Teraz udajemy się w lewo. Tu znajduje się prasa hydrauliczna (hydraulic press). Włączamy ją, tak by zaczęła pracować, a następnie kładziemy na niej płaski kamień (flat stone) i otrzymujemy ostry kamień (sharp stone).
Wracamy, czyli udajemy się w prawo. Udajemy się na tyle w prawo, by dostać się do miejsca z rurą transportową (transport pipe). Używamy na niej Biped Bota. Dzięki temu do naszego ekwipunku trafi mały tłok (small piston).
Teraz znowu udajemy się w prawy i naszego ostrego kamienia używamy na winorośli (vone), otrzymamy coś na kształt liny (vine).
Mamy już wszystkie potrzebne przedmioty, więc wracamy do zepsutej windy. Klikamy na nią SAM-em, a naprawi windę, więc wchodzimy do niej i jedziemy na górę.
Znajdziemy się na górze. Teraz zerkamy na panoramę tego miejsca, tego lasu. W ten sposób będziemy mieli dostęp do mapy.
Zanim opuścimy to miejsce, udajemy, zabieramy stąd suchą roślinę (dry weed). Na mapie wybieramy Clearing Access. Tu zabieramy wiszący na drzewie drut (wire). Rozmawiamy z robotem - Mutadroid na każdy temat, po czym na mapie wybieramy jaskinię - Cave.
Korzystamy z automatu (vending machine), czyli ciągniemy za dźwignię. Wypadnie lśniący żeton (shiny token). Zabieramy go.
Udajemy się do Cubic Stone, podnosimy łom (crowbar). Przestawiamy na Tinę i przyglądamy się wiszącemu w powietrzu kamieniowi (cubic stone). Wrzucamy monetę do konsoli, a kamień zalśni. Teraz z nim rozmawiamy.
Dowiemy się, że miejsce to zwie się Encodya, a kamień stworzył tata Tiny, by ta mogła z nim porozmawiać. Wkrótce Tina ma dowiedzieć się więcej, ale najpierw musi aktywować mechanizm z jaskini.
Udajemy się do Cave - jaskini. Przestawiamy na SAM-a, którym sięgamy po procę (sling shot) wiszącą na gałęzi. Nie możemy po nią sięgnąć, więc klikamy na gałąź (branch) i gdy proca spadnie, podnosimy ją. Teraz wchodzimy do jaskini z prawej strony.
Podnosimy z ziemi krzemień (squqre flint stone), bierzemy także zardzewiały klucz (rusty key). Czytamy jeszcze inskrypcję znajdującą się na wystającym kamieniu/postumencie - symbol ziemi. Mowa w nim o zagłębianiu się, kopani. Zerkamy jeszcze na narysowany na podłodze biały krzyżyk.
Udajemy się teraz do Futuristic Building. Podnosimy drewniany patyk (wooden stick). Tu także jest kamień z inskrypcją - symbol ognia. Tym razem mowa jest o rozpalaniu. Przechodzimy zatem za budynek. Z prawej strony znajduje się piec - palenisko (fireplace). Wkładamy do środka suchą roślinę, suche ziele (dry weed).
Opuszczamy na razie tą lokację i udajemy się nad jezioro - Pond. Tu podnosimy kolejny krzemień (round flint stone). Zabieramy także garść kamyków (bunch of pebbles). Znajduje się tu kolejny kamienny postument z inskrypcją. Czytamy ją. Jest to symbol wody.
Wracamy do Futuristic Building. W ekwipunku łączymy dwa krzemienie otrzymując kamienie ognia (fire stones). Używamy ich na suchym zielu, które włożyliśmy do pieca, by zapalić ogień. Z komina wypadnie ognisty przedmiot, którym okaże się ognisty trybik (fire cog).
Udajemy się do Arrival Point, wędrujemy dwa razy w lewo, do drzewa na którym wisi robot z trąbką. Przestawiamy na Tinę. Używamy procy na trąbce, by zleciała na dół. Zabieramy trąbkę (copper horn). W ekwipunku pojawi się tylko ustnik (mouthpiece).
Teraz udajemy się w górę, tam gdzie wrześnie chodził Be Bot i za pomocą zardzewiałego klucza otwieramy skrzyknę. W ten sposób do ekwipunku trafi hak (hook) oraz część szpadla (shovel blade). Łączymy drewniany kij z z drutem oraz hakiem i otrzymamy wędkę (fishing rod).
Udajemy się w dół, a następnie w lewo, aż do prasy hydraulicznej. Znajduje się tam klapa w ziemi. Otwieramy ją za pomocą łomu. Z wnętrza wyciągamy piłką, rękawicę i rakietę basabellową (glove, bat, baseball).
Łączymy kij do basabella (bat) z częścią szpadla (Sshovel blade). W ten sposób otrzymamy szpadel (shovel). Udajemy się do windy, jedziemy nią na górę. Na platformie znajduje się kolejnym kamień z inskrypcją - symbol powietrza. Działając Tiną umieszczamy ustnik w rogu (horn) z prawej strony, a następnie używamy go. Tina zadmie w róg i na ziemię spadnie powietrzne koło zębate (air cog). Zabieramy je.
Teraz wędrujemy za pomocą mapy nad staw - Pond. Zarzucamy wędkę do stawu, a Tinie uda się złowić wodne koło zębate (water cog).
Wracamy do jasnini - Cave. Wchodzimy do jaskini z lewej i w miejscu zaznaczonym za pomocą krzyżyka, kopiemy szpadlem. Uda się nam znaleźć ziemskie koło zębate (earth cog).
Gdy mamy już wszystkie koła zębate, umieszczamy je w mechanizmie, znajdującym się za naszymi plecami. Teraz aktywujemy mechanizm, a koła zębate zaczną się kręcić.
Wracamy do Cubic Stone. Rozmawiamy z wiszącym kamieniem, mówimy mu o wykonanym zadaniu. Ten poda nam hasło, ale najpierw chce od nas odpowiedzi na pytanie. Mówimy, że jesteśmy gotowi i to wystarczy. Kamień poda nam hasło.
Udajemy się do Clearing Access, przestawiamy na SAM-a i nim rozmawiamy z Mutadroidem i podajemy mu hasło. Robot odejdzie, więc możemy przejść na polanę.
Zobaczymy animację, w której burmistrz Rumph dostanie się do Encodyi.
Kończymy ten rozdział.
ENCODYA - solucja, poradnik
Rozdział 2 - Investigating the cycer slum
ENCODYA - solucja, poradnik
Rozdział 4 - Into Steel Guts
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu