Bloodborne to kolejna gra RPG od studia Fram Software, która podobnie do Demon's Souls jest tytułem na wyłączność Sony i ich PS4. Rozgrywka przypomina serię Souls, lecz ma być szybsza i nie polegać tyle na uciekaniu, co na agresywnych atakach. Zmieniono także, zachowanie przeciwników, gdyż nie będą oni teraz czekać na nas, lecz będą patrolować dany teren lub zbierać się w konkretnych miejscach. Klasyczne RPG akcji japońskiego studia From Software. Tytuł jest autorską produkcją Hidetakiego Miyazakiego, twórcy legendarnego Demon's Souls oraz serii Dark Souls. Według twórców, Bloodborne należy traktować jako duchowego następcę serii Dark Souls oraz poprzednich i mniej znanych gier studia From Software, takich jak King's Field, które ukazały się na konsolach PlayStation i PlayStation 2. tytuł powstaje w ścisłej współpracy z firmą Sony Computer Entertainment. W przeciwieństwie do poprzednich dzieł japońskiego dewelopera, rozgrywających się w quasi-średniowiecznych realiach, Bloodborne przenosi graczy do mrocznego świata fantasy, zrealizowanego w XIX-wiecznej wiktoriańskiej stylistyce. Akcja gry rozgrywa się w przytłaczającym i ponurym Yharnam. Mieszkańców tej nieprzyjaznej metropolii dotknęła tajemnicza plaga, zamieniająca ludzi w oszalałe i przerażające bestie. Miasto pełne jest ukrytych ścieżek, skrótów i ślepych uliczek, mogących okazać się dla nas śmiertelnym zagrożeniem. W trakcie rozgrywki odkrawać będziemy tajemnice Yharnam oraz być może dowiemy się kto lub co odpowiada za zarazę. Model rozgrywki w Bloodborne wyda się znajomy wszystkim fanom serii Souls. Mamy do czynienia z RPG akcji przedstawionym z perspektywy trzeciej osoby, którego system walki oraz poziom trudności stanowi duże wyzwanie dla wielu graczy. Decyzja o przeniesieniu akcji gry do dużego miasta i w fantastyczne XIX-wieczne realia otworzyła jednak zupełnie nowe możliwości i rozwiązania w rozgrywce. Rozpoczynając przygodę tworzymy od podstaw własną postać. Gracze dysponują dwoma rodzajami uzbrojenia, dzierżonymi w lewej i prawej ręce. W lewej trzymamy broń palną, której duża siła ognia równoważona jest długim czasem ładowania. Prawą ręką dzierżymy broń białą, taką jak np. przypominający piłę ogromny tasak, którego możemy używać na dwa różne sposoby. Ponieważ bohater nie posiada tarczy, naszą główną metodą obrony jest parowanie ciosów, uniki oraz szybkie kontrataki. Bloodborne napędza nowy silnik, przystosowany do współpracy z PlayStation 4. Dzięki dużej mocy konsoli, autorzy byli w stanie zaimplementować w grze wcześniej niedostępne im efekty graficzne, a także ulepszyć symulację fizyki obiektów oraz zwiększyć rozmiary świata. Gra działa w rozdzielczości 1080p i prędkości 30 klatek na sekundę.
Bloodbrone miało premierę 25 lutego 2019 roku.
Bloodborne - komentarze (1):
powoli już zapanowuję tą gre i z każdą rozgrywką robi się coraz ciekawsza :D Polecam :)